Zazou, Abu, Kiko en Stitch(Ik wil dit verhaal afsluiten)

Gestart door angelina, 8 mei 2005, 01:09:13

« vorige - volgende »

angelina

Citaat van: bobbie op 25 januari 2006, 12:31:06
Hoi Angelique,

Afgesproken!

Dit houdt echter wel in dat als er maar 4 valkjes het overleven dat jij "naast de pot pist", maar dat zal je wel begrijpen.

Ik ga er van uit dat het allemaal goed gaat hier. Ik heb al opfokvoer in huis. :D

groetjes, Nel :)


dit had ik al in gedachten genomen. ;)
Vandaar dat ik lekker niks tegen melanie zeg en als het zover is/komt dan merkt ze het wel. :P
Heb er wel een goed gevoel over dat het helemaal goed komt. :D

Groetjes, Angelique ;)

Love birdies

bobbie

Hoi Angelina,

Ik zal je even op de hoogte houden hoe het met de eitjes is.

1 eitje is van binnen wittig, dus daar zit geen leven meer in.
3 eitjes zit leven in.
2 eitjes hebben alleen nog maar de adertjes, maar ik ga er van uit dat dit de jongste eitjes zijn, dus ik houd moed op 5 jonkies.

Groetjes, Nel :)

angelina

Citaat van: bobbie op 28 januari 2006, 21:12:57
Hoi Angelina,

Ik zal je even op de hoogte houden hoe het met de eitjes is.

1 eitje is van binnen wittig, dus daar zit geen leven meer in.
3 eitjes zit leven in.
2 eitjes hebben alleen nog maar de adertjes, maar ik ga er van uit dat dit de jongste eitjes zijn, dus ik houd moed op 5 jonkies.

Groetjes, Nel :)

Hoi Nel,

Wat jammer van dat ene eitje. :(
Maar de rest ziet er goed uit. :)
Ben wel nieuwschierig hoor. :P
Nog een paar dagen en dan komt als het goed is de eerste al uit. Precies 1 dag voor melanie d'r verjaardag. :)
Ik volg alles op de voet in je dagboek zodat ik niks hoef te missen. :P

Greetz, Angelique

Love birdies

bobbie

Hoi Angelique,

Er heeft iemand afgezegd, die doet het toch maar niet , twijfelde al. Jij bent nu dus nr 4. 8)

Groetjes, Nel :)

angelina

Citaat van: bobbie op 31 januari 2006, 16:00:34
Hoi Angelique,

Er heeft iemand afgezegd, die doet het toch maar niet , twijfelde al. Jij bent nu dus nr 4. 8)

Groetjes, Nel :)


Hoi Nel,

Gaat alles goed met de eitjes?
Twijfel gevallen kan je er maar beter niet tussen hebben als je aan een valkje begint moet je wel zeker van je zaak zijn vind ik. En ik weet zeker dat hier zulke mooie valkjes uitkomen dat ze alle 5 goed terrecht komen.

Groetjes Angelique

Love birdies

angelina

Hallo,

Ff een klein berichtje over de birdies.
Het gaat goed hier.
Kiko is helemaal geaccepteerd.
Toch laten Zazou enAbu graag zien dat zij wel een setje zijn.
Soms vind ik het zielig voor Kiko , maar als ik zie hoe zij er zelf mee omgaat vind ik haar een dappere dame.
Ze zitten dan wel met zijn 3tjes, maar ergens is Kiko toch wel een beetje alleen.
Ze zorgt zelf dat ze betrokken blijft bij de andere 2 en op de momenten dat ze niet gewenst is doet ze haar eigen ding.
Dat is meestal slapen of heerlijk doezelen voor het raam.
Ze volgt de anderen wel en wil wel in de buurt blijven.
De plukplekken op haar pootje en buikje zijn helemaal weg.
En de plukplekken op haar lijfje onder haar vleugels zijn helemaal bedekt met dons.
dat gaat dus de goede kant op.
Zo heel af en toe wil ze nog wel eens een paar veertjes plukken maar dan voelt ze die pijn weer en laat het wel weer na een aantal veertjes.
Tís ook zolang een gewoonte geweest dat je dat nooit zomaar ineens kan stoppen of misschien zal ze het wel helemaal nooit laten, maar ze gaat echt de goede kant op.
Ze eet nu ook wat de anderen eten en ik hoef dus geen apart voer meer voor haar neer te zetten.
Het gewone parkietenvoer krijgen ze nu af en toe op de bodem gestrooid en dan lijkt het bijna alsof ze van de hongerigen komen. Zo lekker tussendoortje vinden ze het.

Nou dat was het wel weer voor even.

Greetz Angelique

Love birdies

bobbie

Hoi Angelique,

Belukkig dat Kiko echt haar plekje heeft gevonden. :)
En een maatje voor haar komt er echt wel een keertje, toch?
Heerlijk dat de kale plukplekken nu nagenoeg weg zijn. Een pluim voor jou Angelique. Dat betekent dat ze relaxt is.  8)

Er stond in Vlaardingen gratis een valk op te halen, een man, hij was alleen niet tam geloof ik. Staat hier op de site bij te koop/gevraagd.

Succes met alles.

groetjes, Nel :)

Lin

Hey wat fijn dat het mooi aangroeit. Ik wou dat dat bij ayla zo was maar die heeft door de ziekte nooit meer veren terug gekregen.

Jammer dat het niet zo goed gaat met de eitjes van Nel, ik had het je wel gegund  ;D

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

angelina

Citaat van: bobbie op  4 februari 2006, 21:49:28
Hoi Angelique,

Belukkig dat Kiko echt haar plekje heeft gevonden. :)
En een maatje voor haar komt er echt wel een keertje, toch?
Heerlijk dat de kale plukplekken nu nagenoeg weg zijn. Een pluim voor jou Angelique. Dat betekent dat ze relaxt is. 8)

Er stond in Vlaardingen gratis een valk op te halen, een man, hij was alleen niet tam geloof ik. Staat hier op de site bij te koop/gevraagd.

Succes met alles.

groetjes, Nel :)


Hoi Nel,

Ja dat maatje komt er zeker weten.
Dan weet ik zeker dat Kiko zich nog beter zou voelen.
Ik had die advertentie idd ook gezien van die valk in vlaardingen. Heb het nog even overwogen maar ik ga toch liever voor een tam valkje deze keer.

Citaat van: Lin op  5 februari 2006, 01:01:04
Hey wat fijn dat het mooi aangroeit. Ik wou dat dat bij ayla zo was maar die heeft door de ziekte nooit meer veren terug gekregen.

Jammer dat het niet zo goed gaat met de eitjes van Nel, ik had het je wel gegund ;D

Groeten, Lin

Hoi Lin,

Ik ben  idd erg blij dat de plukplekken een stuk minder zijn. Het staat zo zielig en het is ook geenfijn gehoor als ze er een veer uittrekt hoor.
Jammer dat het bij jouw valkje niet meer beter wordt.
En een valkje van Nel had ik super gevonden.
Nu blijf ik gewoon in de rondte kijken of er wat op mijn pad komt. Ik ga voor een tamme man.
Of een jong valkje of eentje uit hetzelfde geboortejaar als Kiko.
Ik heb er geen haast mee dus ik wacht geduldig af.

Vandaag had Abutje een half zaadhulsje onder zijn ooglidje.
Dat deed pijn natuurlijk.
Hij ging als een bezetene in de rondte vliegen en botste een paar keer tegen het raam op.
Op dat moment wist ik nog niet dat er een zaadhulsje onder zijn ooglid zat en schrok me het apenzuur toen ie zo raar ging doen.
Toen hij eenmaal bij me zat en ik hem nakkeek zag ik het probleem. Steeds als hij knipperde met zijn oogje zag je het zaadhulsje meegaan. Dus ik besloot heel voorzichtig met een beetje koudgekookt water het hulsje eruit te werken.
Toen ik alle benodigheden geinstalleerd had bleek dat hij het zelf al voor elkaar had gekregen.
Daar was ik wel blij om. Maar meneertje was zo boos door het geheel dat hij dat ff op mij af wilde reageren.
Dat nam ik voor lief die ukkepuk moest zijn frustratie ff kwijt. :-*
Verder gebeurd er hier niet zo heel veel met de birdies alles is lekker rustig. ;D

Greetz, Angelique

Love birdies

Agnes

Ach gut, die Abu :-\
Dat zal goed zeer gedaan hebben aan z'n oogje.
Gelukkig had het probleem zich al opgelost toen jij wilde helpen.
Het lijkt me niet prettig dat gefriemel an zo'n klein oogje ;)

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

angelina

Hallo,

Zo daar ben ik weer na een tijdje. :D
Heb het druk gehad met mijn dochter d'r verjaardag ( 6 jaar alweer :o) en nog wat andere bezigheden.
Was hier wel regelmatig en schreef zo af en toe ook wel wat bij anderen maar niet in mijn eigen verhaal.
Vanmiddag heb ik weer een paar nieuwe fotootjes geschoten.
Eigenlijk is het heerlijk rustig hier met de birdies :).
Ze gaan heerlijk hun eigen gangetje. Eisen van tijd tot tijd een beetje extra aandacht. ( samen voor het raam hangen of voor de grote spiegel) :P
En zijn erg tevreden.
Kiko is toch weer een beetje meer gaan plukken als voorheen maar ik kan niet uitvinden waar dat nu echt aan ligt. :-\
Ze eet als een dijker en net als de anderen verveelt ze zich geen moment.
In de avonduurtjes lijkt het alsof ze nog energie over heeft en nog niet op stok wil terwijl Abu en Zazou dan al in ruststand zitten.
Vaak komt Abu nog wel even in actie maar na 9 uur is het echt wel gedaan en gaat hij slapen.
Kiko wil meedoen maar tevreden is ze niet. Ik denk zelf dat ze daardoor toch weer af en toe een veertje extra plukt.
Verder doet ze het helemaal goed en is een flinke stevige valk geworden. :)
Kiko en Zazou zijn 2 grote dames. :D
Grappig is dat Abu een ukkie blijft maar wel helemaal the man is. Hij zingt dan ook op zijn manier het hoogste lied ( duizend keer achter elkaar hetzelfde deuntje). :P :-*
Van variatie in zijn fluit repertiore wil hij niet veel weten. :-\ ::)
Anyway de foto's. ;D













Zo dat waren ze weer voor even. :D

Greetz, Angelique ;)

Love birdies

Kirsten

13 februari 2006, 21:43:24 #536 Last Edit: 13 februari 2006, 21:47:11 by Kirsten
Citaat van: angelina op 13 februari 2006, 21:13:28




Joehoe?, wat kom jij doen ;D

Nog gefeliciteerd met je dochter Angelique, heeft ze een leuke verjaardag gehad en is ze lekker verwend (stomme vraag waarschijnlijk ;))
Het gaat zo hard vind ik, voordat we het weten, komen ze vragen of ze mogen gaan stappen,.  ::) :P

Groetjes en heerlijke foto's weer,. ben blij om te lezen dat alles goed gaat, en die tamme valk komt er echt wel. Het broedseizoen is tenslotte onderweg  ;D

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Bianca

Wauw wat heeft abu alweer een mooie witte kop zeg!
Vind het nog steeds een schatje, heeft ie ook nog steeds die paar witte veertjes in zijn nekkie?

Groetjes Bianca
(ps nog gefeliciteerd met je grote kleine meid)

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

angelina

Citaat van: Bianca op 14 februari 2006, 13:20:47
Wauw wat heeft abu alweer een mooie witte kop zeg!
Vind het nog steeds een schatje, heeft ie ook nog steeds die paar witte veertjes in zijn nekkie?

Groetjes Bianca
(ps nog gefeliciteerd met je grote kleine meid)


Hoi Bianca

Mooi is ie geworden he? ;D
Een echte knappert en zo voelt ie zich ook volgens mij hoor.
Je ligt in een deuk als je hem voor de spiegel houdt. :P ;D
MISTER MACHO hihihi 8)
Hij heeft idd nog steeds die 2 witte plekjes in zijn nekje.
En na de rui heef ie een aantal lichte veren op zijn rug.
Geen witte maar meer een soort cinnamon.???????
Maar dat is toch niet mogelijk gezien de mutaties van de ouders? :-\
Nou ik hoor het nog wel van je.

Greetz, Angelique ;)

Love birdies

valkje-jacco

heej  ;D

leuke foto's weer :D
enne hele mooie foto's zeg! ;)
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)