Zazou, Abu, Kiko en Stitch(Ik wil dit verhaal afsluiten)

Gestart door angelina, 8 mei 2005, 01:09:13

« vorige - volgende »

bobbie

Hoi Angelique,

Dat klinkt goed allemaal  :D

Kiko boft maar met haar nieuwe huisje.

Groetjes, Nel :)

angelina

Citaat van: bobbie op 18 januari 2006, 08:09:48
Hoi Angelique,

Dat klinkt goed allemaal :D

Kiko boft maar met haar nieuwe huisje.

Groetjes, Nel :)


Hoi Nel,

Ik ben ook erg blij met Kiko.
Ondanks dat Zazoutje af en toe een beetje lelijk doet tegen Kiko is er toch een bepaalde harmonie in de tent.
Ik wil er met de tijd nog wel een man bij voor Kiko want dat verdiend ze echt. Een vent die haar net zoveel knuffelt als zij erom vraagt nu zou ideaal zijn.
Wel tam natuurlijk want nog een valk erbij die laat zien dat het allemaal niet zo eng hoeft te zijn zou Kiko nog verder over de streep trekken en makkelijker maken in de omgang.
Dat Kiko erbij is gekomen heeft mij nog een voordeel opgeleverd.
Zazoutje is veel aanhankelijker geworden.
Als ze eenmaal op mijn schouder zit is ze niet weg te krijgen en wil de hele tijd knuffelen en kusjes geven( op haar manier)
Ik geniet daar met volle teugen van.
Klein nadeeltje Abu heeft nu drang om te laten zien dat hij the men is en wil niet zo erg geknuffeld meer worden.
Ook speelt het wel mee dat hij nog steeds aan het ruien is in zijn nekje en op zijn koppie, maar hij zit wel zo lang en zo vaak mogelijk bij me.
Op het hoogste punt mijn hoofd dan zingt hij het hoogste lied(je).
Het bouwvakkerfluitje met een paar kleine variaties erin.
Ik ben tevreden met mijn lieffies ondanks dat Abu wat minder aanhankelijk is geworden.

Greetz, Angelique

Love birdies

Bianca

ohoh, dat vraagt om aandachtuurtjes!
hihihihii.
Het zou idd wel leuk zijn he, als kiko een vriendje zou krijgen.
Ik vind het ook altijd sneu als een vogeltje een beetje alleen-ig is omdat de andere al vriendjes van elkaar zijn.
Wel een lekker bont stelletje he zo bij elkaar!
drie verschillende kleurtjes.
Ik lees altijd je dagboek maar schrijf niet zo vaak maar hoop snel weer meer van je te lezen!

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

bobbie

Hoi Angelique,

Ik zal je weer eens naar boven hijsen. ;D

Alles goed? Met dochter, jijzelf en de birdies?

Het vies ruiken van een valk ken ik nu supergoed. O wat stonk Chiquita joh.
Ik had haar opgehaald in Capelle a/d IJssel en op weg naar huis snel nog een halve brood gehaald. Snel snel want Chiquita zat in mijn auto op de voorstoel in haar vervoersbakje met een badlaken er over heen.

Snel weer terug naar de auto. Stap ik in de auto: stinken  :o, ongelooflijk. Het leek wel of er een persoon net zwaar in had zitten roken. En dat allemaal door een klein vogeltje.  ::)
Die longen moeten er ook niet goed uitzien van Chiquita, dat kan haast niet anders.

Jij had dat natuurlijk met Kiko.
Schijf je snel weer iets over ze?

Groetjes, Nel :) (o ............ als je me weer tegen komt, ik ben nu roodbruin an haarkleur  :P) :D

angelina

Citaat van: bobbie op 23 januari 2006, 16:51:36
Hoi Angelique,

Ik zal je weer eens naar boven hijsen. ;D

Alles goed? Met dochter, jijzelf en de birdies?

Het vies ruiken van een valk ken ik nu supergoed. O wat stonk Chiquita joh.
Ik had haar opgehaald in Capelle a/d IJssel en op weg naar huis snel nog een halve brood gehaald. Snel snel want Chiquita zat in mijn auto op de voorstoel in haar vervoersbakje met een badlaken er over heen.

Snel weer terug naar de auto. Stap ik in de auto: stinken :o, ongelooflijk. Het leek wel of er een persoon net zwaar in had zitten roken. En dat allemaal door een klein vogeltje. ::)
Die longen moeten er ook niet goed uitzien van Chiquita, dat kan haast niet anders.

Jij had dat natuurlijk met Kiko.
Schijf je snel weer iets over ze?

Groetjes, Nel :) (o ............ als je me weer tegen komt, ik ben nu roodbruin an haarkleur :P) :D


Hoi Nel.

Hier gaat alles goed, niet zo heftig spannend als bij jou maar ik leef met je mee dus ik voel die spanning van het nestje toch ook wel een beetje.
Ik heb het inmiddels wat drukker gekregen met het zwemles van Melanie.
Ze gaat 2 keer per week en vind het helemaal fantastisch.
Ook de birdies gaan helemaal goed.
Er heerst rust in de kooi.
Zazou en Abu lijken steeds verliefder te worden.
Daardoor lijkt Kiko vaker in haar uppie te zitten.
Zeker is dat er voor haar ook nog een man moet komen zodat zij ook een knuffel heeft.
Als die man dan tam is ( wat ik het liefst heb) dan zal Kiko ook wel wat makkelijker in de omgang worden.
Eigenlijk lijkt ze een beetje op Zazou wat dat betreft.
De ladder is no problemo, maar de schouder is een twijfel geval ( tot nu toe nog niet gelukt).
Mijn handen wil ze ook niet leren kennen. Ik laat haar in haar waarde en geef haar de ruimte die ze nodig heeft.
Heel soms pak ik haar weleens en dan gaat ze toch aan de slag met mijn ketting en vergeet ze even waar ze is.
Op die manier kwam ik er ook achter dat Kiko zo'n smerige lucht bij haar had.
Waarschijnlijk niet zo sterk als bij jouw laatste aanwinst, maar dit was duidelijk een nicotine geur.
Ik geef toe ik rook ook, maar nooit in de woonkamer.
Als er rokers bij mij thuis komen mogen ze in de keuken roken. Op die manier blijft het bij de birdies uit de buurt.
Als er mensen zijn die dit niet kunnen waarderen op de een of andere manier dan hebben zij een probleem en niet ik.

Zazou en Abu hebben allebei die lekkere vogelgeur bij zich.
Kiko bijna maar je ruikt het enigzins toch nog wel zelfs na al doe sproeibeurten.
Ik vind het heerlijk zo af en toe met mijn neus door de veertjes heen te gaan. Bij kiko dwing ik het soms weleens af omdat zij eigenlijk ook wel erg graag wil.
En als ze dan bij me zit ruik ik ook gelijk even aan haar, doelstelling is dus die typische vogelgeur terug krijgen.
Ik weet idd hoe smerig het is.

Oh ja je haarkleur.
Goed dat ik het weet dan kan ik erop letten en hoef ik niet te twijfelen als ik je zie lopen.
Behalve als je me net als vorige keer op vrijdagochtend vroeg tegenkom.
Dan zitten mijn ogen nog half dicht en herken ik niemand hihi.

Goed foto's want ook dat is alweer een tijdje geleden.















Dit was het weer voor even.

Greetz, Angelique

Love birdies

Kirsten

Hoi Angelique,

Wat heerlijk om te lezen dat het met de birdies allemaal goed gaat,. ondanks dat Kiko niet gekroeld wordt door de andere, heeft ze het wel heerlijk naar haar zin. Op de foto´s zit ze er ontspannen en tevreden uit.
Wat vies dat ze zo ruikt,. je kan misschien met kamille sprayen of eucalyptisch, maar anders is het na de rui denk ik ook helemaal over.

Wat leuk dat je dochter zwemt. Ik heb het vroeger met Demi altijd gedaan en dat vond ze heerlijk en ik ook. Toen ik verhuisde moest ik het helaas opgeven, maar ik heb alweer informatie opgevraagd voor hier :D
Demi snapt overigens van trouwen nog niet zoveel, maar dat ze een prinsessenjurk aan mag vind ze helemaal geweldig :D

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Riny

Hallo Angelique
Leuke foto's heb je geplaatst.
En ik hoop dat je snel een knappe tamme man er bij vindt,altijd jammer als er een net buiten de boot valt.
En dat stinken,weet je dat toen ik eenmaal gestopt was met roken,ik me schaamde dat ik jaren zo gestonken had.
Ik zou het toch eens proberen met eucalytus.
Groetjes Riny :D

angelina

Hallo,

Die eucaliptus in wat voor vorm dien ik dat aan het water toe?
En waar kan ik het kopen?

Alvast bedankt ;)

Greetz, Angelique

Love birdies

Bianca

http://www.valkparkiet.startbewijs.nl/
en dan naar rubriek webwinkel.
even daar snuffelen.
Of mischien Rijo in maassluis?!

Groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

bobbie

Hoi Angelique,

Leuke foto's. En inderdaad lijkt Kiko een beetje het derde wiel aan de wagen maar ze ziet er wel relaxt uit.

En nu zoeken naar een tamme man. :-\
Als je valkje krijgt en het blijkt achteraf een pop, zou je daar een probleem mee hebben?

Groetjes, Nel :)

angelina

Citaat van: bobbie op 24 januari 2006, 21:50:50

En nu zoeken naar een tamme man. :-\
Als je valkje krijgt en het blijkt achteraf een pop, zou je daar een probleem mee hebben?

Groetjes, Nel :)


Hoi Nel,

Nee hoor ook een pop zou een leuk maatje voor Kiko kunnen zijn. :D
Het gaat erom dat zij ook een maatje heeft waar ze lekker mee kan knuffelen en zo. :-*
In mijn ogen kan dat ook net zo goed een pop zijn.
Ik dacht automatisch aan een man omdat je dan 2 koppeltjes zou kriigen als Kiko en het mannetje zouden klikken maar ik ben niet van plan te gaan kweken. :)
En als Abu en Zazou de liefde uitbreiden voor elkaar zou het misschien nog wel eens mogelijk zijn een nest te krijgen. :-* :P :o
HOezo heb je wat in de aanbieding??????? ;D

Greetz, Angelique ;)

Love birdies

bobbie

Citaat van: angelina op 24 januari 2006, 22:19:38
Citaat van: bobbie op 24 januari 2006, 21:50:50

En nu zoeken naar een tamme man. :-\
Als je valkje krijgt en het blijkt achteraf een pop, zou je daar een probleem mee hebben?

Groetjes, Nel :)


Hoi Nel,

Nee hoor ook een pop zou een leuk maatje voor Kiko kunnen zijn. :D
Het gaat erom dat zij ook een maatje heeft waar ze lekker mee kan knuffelen en zo. :-*
In mijn ogen kan dat ook net zo goed een pop zijn.
Ik dacht automatisch aan een man omdat je dan 2 koppeltjes zou kriigen als Kiko en het mannetje zouden klikken maar ik ben niet van plan te gaan kweken. :)
En als Abu en Zazou de liefde uitbreiden voor elkaar zou het misschien nog wel eens mogelijk zijn een nest te krijgen. :-* :P :o
HOezo heb je wat in de aanbieding??????? ;D

Greetz, Angelique ;)


Hoi Angelique,

;D ;D ;D.


Ik heb wat reserveringen en weer afzeggingen. Uiteindelijk sta ik momenteel op 4.
Nr 5 is voor jou, gratis. Die schenk ik je (als je dat wilt tenminste ???)

Dit houdt niet in dat de 5e die geboren wordt voor jou is.
Ik laat de mensen kiezen. Nr 1 op de lijst (ikke  ;D) heeft eerste keus, nr 2 2e keus enz. Dat doe ik als de jonkies een week of 4 zijn. Dus jij hebt keuze nr 5. ;)

Uit dit nest kan komen:
Mannen 50% wildkleur split voor (even nakijken)
Mannen 50% bont split voor
Poppen 50% wildkleur split voor
Poppen 50% bont split voor

Ik probeer ze zo tam mogelijk af te leveren. 8)

Ik hoor wel of je dit aan wilt nemen of niet. :P

Groetjes, Nel :)

angelina

Citaat van: bobbie op 25 januari 2006, 09:02:23
Citaat van: angelina op 24 januari 2006, 22:19:38
Citaat van: bobbie op 24 januari 2006, 21:50:50

En nu zoeken naar een tamme man. :-\
Als je valkje krijgt en het blijkt achteraf een pop, zou je daar een probleem mee hebben?

Groetjes, Nel :)


Hoi Nel,

Nee hoor ook een pop zou een leuk maatje voor Kiko kunnen zijn. :D
Het gaat erom dat zij ook een maatje heeft waar ze lekker mee kan knuffelen en zo. :-*
In mijn ogen kan dat ook net zo goed een pop zijn.
Ik dacht automatisch aan een man omdat je dan 2 koppeltjes zou kriigen als Kiko en het mannetje zouden klikken maar ik ben niet van plan te gaan kweken. :)
En als Abu en Zazou de liefde uitbreiden voor elkaar zou het misschien nog wel eens mogelijk zijn een nest te krijgen. :-* :P :o
HOezo heb je wat in de aanbieding??????? ;D

Greetz, Angelique ;)


Hoi Angelique,

;D ;D ;D.


Ik heb wat reserveringen en weer afzeggingen. Uiteindelijk sta ik momenteel op 4.
Nr 5 is voor jou, gratis. Die schenk ik je (als je dat wilt tenminste ???)

Dit houdt niet in dat de 5e die geboren wordt voor jou is.
Ik laat de mensen kiezen. Nr 1 op de lijst (ikke  ;D) heeft eerste keus, nr 2 2e keus enz. Dat doe ik als de jonkies een week of 4 zijn. Dus jij hebt keuze nr 5. ;)

Uit dit nest kan komen:
Mannen 50% wildkleur split voor (even nakijken)
Mannen 50% bont split voor
Poppen 50% wildkleur split voor
Poppen 50% bont split voor

Ik probeer ze zo tam mogelijk af te leveren. 8)

Ik hoor wel of je dit aan wilt nemen of niet. :P

Groetjes, Nel :)



:-* :-* :-*

WAT LIEF EN LEUK
Ik neem je aanbod heel graag aan.
Ik vind dit helemaal te gek. ;D
Heerlijk om straks weer een babyvalkje met open armen te mogen ontvangen. :-*
En ik vind het een eer een valkenkindje van je eerste nestje te krijgen. :)
Ik ben helemaal happy. ;D
Zodra de kroost geboren is kom ik kraamvisite.
Dank je wel voor dit lieve aanbod. :-*

Groetjes, Angelique ;)

Love birdies

marilyn

hoikes nel

wat lief dat je dat valkje zomaar weg schenkt  ;) daar zal angelique zeker gelukkig mee zijn

groetjes marilyn

bobbie

Hoi Angelique,

Afgesproken!

Dit houdt echter wel in dat als er maar 4 valkjes het overleven dat jij "naast de pot pist", maar dat zal je wel begrijpen.

Ik ga er van uit dat het allemaal goed gaat hier. Ik heb al opfokvoer in huis. :D

groetjes, Nel :)