Zazou, Abu, Kiko en Stitch(Ik wil dit verhaal afsluiten)

Gestart door angelina, 8 mei 2005, 01:09:13

« vorige - volgende »

marilyn

hoikes angelique

ik zal morgen aan jou denken  ;) veel sterkte meid

groetjes marilyn

carco

Hoi Angelique

Veel sterkte morgen. Ik vind het trouwens knap dat je überhaupt een speech kan houden daar heb ik heel veel ontzag voor. ikzelf zou dat niet kunnen omdat ik dan weet dat ik alleen maar sta te huilen.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Riny


Hoy Angelique
Heel veel sterkte gewenst vanmiddag.
Ik denk aan je.
Groetjes Riny :-*

bobbie

Hoi Angelique,

Gaat het een beetje met je?

Is het goed gegaan vanmiddag met de speech/het gedicht?

Knap van je hoor.

groetjes, Nel :)

angelina

Hallo,

Nou het is allemaal achter de rug.
Viel niet mee de laatste uren voor de crematie.
Ik heb vanaf de sterfdag van mijn oma tot op vandaag geen enkele nacht 8 volle uren geslapen.
Eigenlijk bijna helemaal niet.
En omdat het je toch niet in de koude kleren gaat zitten waren die laatste uren helemaal elende voor me.
Heb me zelden zo rot gevoeld als vandaag.
Uieindelijk heb ik er toch maar aan toe gegeven om een lichte rustgever te nemen.
Eenmaal in het rouwcentrum ben ik de belofte aan mijn dochter nagekomen en heb een mooie tekening bij mijn oma in de kist gelegd.
Heb daar nog een kaarsje aangstoken en nog een klein kwartiertje bij de kist gestaan.
Toen was het wel goed.
Tijdens de plechtigheid heeft mijn vader ook nog gesproken samen met zijn broer.
Tijdens het 2e nummer brak ik eigenlijk en was ik nog niet aan de beurt geweest om het gedicht voor te dragen.
Ik wist mezelf bijelkaar te rapen en samen met mijn nicht hebben we het gedicht voorgelezen.
Het ging me aardig af alhoewel ik wel bang was niet uit mijn woorden te komen omdat ik even daarvoor ff de controle over mijn emotie kwijtraakte. ik vond het wel erg moeilijk en zwaarder dan verwacht.
Na het gedicht en tijdens het laatste nummer heb ik de emoties de vrije loop gegeven en toen mocht het van mezelf.
Na de dienst nog koffie met de mensen die gekomen waren en daarna met directe familie koffie thuis gedronken en wat gegeten.

Nu ga ik weer proberen de rust een beetje terug te vinden want die heb ik sinds vrijdag niet meer gehad en nu echt heel erg nodig.

Ik wil jullie bedanken voor de lieve berichtjes dat heeft me heel veel goed gedaan.

greetz Angelique

Love birdies


angelina

 :-* lief van je Riny  :-*

Love birdies

marilyn

hoikes angelique

nu de crematie voorbij is kan je wat aan jezelf denken, ik weet ook wel dat je verdriet nog steeds aanwezig is maar je hebt idd je rust nodig dus neem die nu maar  ;) niemand zal het je kwalijk nemen. slaap maar eens goed uit en denk aan riny haar knuffel en van mij krijg je er ook ééntje  ;)

groetjes marilyn


bobbie

 :) :) :)

Als je oma net zo mooi van binnen was als dat jij bent, dan is er een bijzondere vrouw heengegaan.

angelina

 :-* dank je wel Nel.
weet even niet wat ik moet zeggen op zo'n mooi compliment.

Love birdies

angelina

Hallo,

Kiko is helemaal los en gaat lekker op onderzoek uit.
Gevolg hij vloog naar mijn slaapkamer waar de gordijnen gewoon open waren.
Je raad het al hij botste tegen het raam.
Gelukkig niet hard maar ik schrok me het apenzuur.
Hij wis niet meer hoe hij terug moest en liet zich voor het eerst weer gewoon maar vallen.
Toen ik hem wilde pakken steeg hij weer op en deed nog een poging weg te komen maar toen hij doorkreeg dat het hem niet ging lukken alleen liet hij zich weer vallen.
Ik moest hem toen wel pakken en deed dit dus ook.
Vond ie niet leuk maar hard bijten deed hij niet.
Ik heb hem zo een tijdje vast gehouden en toen werd hij rustig.
Begon een beetje aan mijn ketting te knabbelen en ook mijn ringen waren erg in trek.
Na zo'n minuut of 10 heb ik hem weer bij de anderen gezet.
Een half uurtje later dacht ik, ik kijk gewoon wat ie doet als ik hem wil pakken.( totaal tegen mijn principe maar ik had hem al eerder vast  gehad en toen werd ie rustig)
eerst rende en vloog ie hard weg.
Maar uiteindelijk liet ie zich wel oppakken.
Dat heb ik nu zo'n keertje of 4 gedaan en hij word er steeds gemakkelijker onder.
Vanmiddag bleef ie zitten zonder dat ik hem vast hield want ja die ketting is toch wel een uitdaging.
Ik ben tevreden ondanks dat ik een actie uithaalde die niet mijn stijl is. Hij wil zo graag mee met die andere 2 maar durft niet en daarom zit ie vaak er een beetje alleen bij als Zazou en Abu weer eens lekker bij me zitten.
Als hij straks doorheeft dat hij niet bang hoeft te zijn dan komt ie ook wel.

Zazou is de grote kroelkont van het stel op het moment.
Zit het liefst de hele dag op mijn schouder ( moet ik wel op mijn plaats blijven anders wordt het wel weer eng) en ze zoent de hele tijd met me.
Ze heeft zo'n lekker breed voorhoofdje vergeleken met de rest en vind het heerlijk als ik daar zachte kusjes op geef. ( ik trouwens ook hoor)
Abu is nog steeds bezig met nieuwe veertjes krijgen op zijn koppie en in zijn nekje en moet er helemaal niks van hebben als ik hem wil aaien daar.
Dan kan ik een knauw krijgen maar hij wil wel de hele tijd bij me zitten.
Ook bij Abu is de ketting helemaal hot maar op mijn hoofd zitten vind hij nog steeds het lekkerst.
Beetje aan mijn haren rommelen.

Tja en dan kiko.
Ik dacht aan zijn gedrag te zien dat het een mannetje is.
Vleugels omhoog en borst vooruit.
Gekke is hij fluit nog steeds helemaal niks en soms denk ik dat  Kiko wel een pop is en alleen maar Abu loopt te immiteren omdat ie nu eindelijk met soort genoten te maken heeft.
Ik weet het niet hoor. Hij is wel ernstig rustig voor een man.
Zijn er bepaalde kenmerken bij een lutino waaraan je kan zien dat het een man of pop is?
Of moet ik dan puur van het gedrag uit gaan of een dna test?

Hoop dat iemand hier een antwoord op heeft.

Greetz, Angelique

Love birdies

carco

Hoi

http://www.valkparkiet.com/nl/files/mutalutino.htm

Hier staat uigelegd hoe je het verschil tussen een man en een pop kan zien. Ik weet alleen niet hoe kaal hij nog is onder de vleugels om het vissegraat patroon te kunnen waarnemen.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Kirsten

Hoi Angelique,

Ik ben zelf ook even afwezig geweest, dus heb nu pas weer bijgelezen.
Heel veel sterkte nog met het verlies van je oma, bewaar al je herinneringen in je hart en ik vind het erg knap hoe je het allemaal gedaan hebt. Hoe gaat het nu met je dochter?

Kiko is duidelijk geaccepteerd in de groep en dat vind ik heerlijk om te lezen. Deze lieverd komt er wel en het tammer worden gaat ook zeker lukken.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

angelina

hoi,

Nou ik heb Kiko nog eens goed nagekeken na de uitleg over mutaties.
En ik denk toch echt dat Kiko een pop is.
Kiko is nooit echt kaal geweest aan de achterkant van de vleugels alleen maar aan het lijf onder de vleugels dus ik kon de veren goed zien toen de vleugels gespreid werden.
Ik zag er lichte spots op zitten wat duid op een pop volgens de info.
En ook het lijfje is verder een soort van babygeel overgoten ipv helemaal wit zoals bij mannen.
De wangvlek daarin tegen is wel weer intens oranje maar het kopje verschilt verder van licht en intens geel.
Ik denk dus toch echt dat ik hier nog een dame heb ik plaats van een mannetje.

Vind het verder niet erg hoor want het belangrijkste is dat zij het goed heeft.
Vond het wel belangrijk want om het evenwicht in de kooi te houden wil ik er met de tijd toch nog eentje bij.
Dat moet in dat geval dan wel een mannetje worden.
Kiko vind het duidelijk wel leuk om Abu te immiteren in het gedrag ( af en toe) maar fluiten doet ie voor geen meter.
Afgezien van het zielige piepje wat ie al deed voordat ie hier kwam.
Ik neem aan dat hij nu anders wel een beetje met Abutje had meegefloten.

Ik heb besloten dat Kiko geen andere naam krijgt.
Te verwarrend en te teleurstellend voor Melanie want zij is zo trots dat ie Kiko heet.
En ook voor Kiko zou het niet goed zijn omdat zij enigzins toch al naar de naam luisterd.

Citaat van: Kirsten op 15 januari 2006, 10:57:46
Hoi Angelique,

Ik ben zelf ook even afwezig geweest, dus heb nu pas weer bijgelezen.
Heel veel sterkte nog met het verlies van je oma, bewaar al je herinneringen in je hart en ik vind het erg knap hoe je het allemaal gedaan hebt. Hoe gaat het nu met je dochter?

Kiko is duidelijk geaccepteerd in de groep en dat vind ik heerlijk om te lezen. Deze lieverd komt er wel en het tammer worden gaat ook zeker lukken.

Groetjes
Kirsten


HOi Kirsten,

Met melanie gaat het eigenlijk wel goed. Ondanks dat ze binnen een half jaar 2 keer een verlies voor haar kiezen kreeg.
Soms heeft ze even een dipje en is ze even verdrietig. Dan ga ik even samen met haar op de bank zitten en na een kwartiertje wil ze dan wat afleiding en gaat weer spelen.
Sinds 2 weken heeft ze zwemles en ze is helemaal in haar nopjes als ze weer naar zwemles mag. Een half uurtje vind ze dan ook echt te kort en het kost me meestal nog een kwartiertje om haar bij het zwembad weg te krijgen.
Ze gaat 2 keer per week maar ik denk dat als het aan melanie had gelegen dat ze iedere dag wel gegaan was.

Hoe is het met Demi nu ze weet dat Haar mama gaat trouwen en zij een bruidsmeisje mag zijn?
Ze vind het vast helemaal fantastich.
Voelen ze zich toch een beetje prinses.
Zegt melanie altijd als ze een bruid ziet.
KIjk mama een prinses.

Greetz, Angelique

Love birdies

angelina

hallo,

Tussen de birdies gaat het steeds beter.
Alhoewel Kiko wel bij Zazou weg moet blijven want kroelen wil zij absoluut niet met Kiko.
Ook laat ze steeds heel duidelijk aan Kiko zien dat Abu haar vent is. Soms vind ik Kiko er maar een beetje zielig alleen bij zitten. Is natuurlijk niet zo maar omdat ik gewent ben dat ze alles met elkaar doen komt dat soms zo op mij over.
Ook KIko vind voor het raam zitten helemaal fantastisch.
Net als Abu en Zazou kan zij uren voor dat raam hangen.
Op stappen doet ze nog steeds alleen maar op het laddertje.
Als ik haar vast wil houden om te bekijken of te laten wennen moet ik haar pakken.
Mega eng natuurlijk maar als ze eenmaal haar snavel in mijn ketting kan zetten vind ze het niet eng meer en mag ik haar in haar nekje kriebelen en een zoentje geven kan er ook nog wel vanaf. Van dat kriebelen in haar nekje geniet ze echter niet want die ketting moet en zal gesloopt worden en dat is hard werken.
Kiko heeft een behoorlijke lucht bij haar hangen.
Ondanks dat ze hier om de dag een douche krijgt vind ik dat ze blijft stinken. Dat zal wel moeten slijten en met een eventuele volgende rui zal ze wel beter ruiken. Volgens mij hebben ze sigaren in de ruimte bij kiko zitten roken want het is een hele penetrante geur.
Ze zorgt wel heel goed voor haar zelf en zit zich om de 3 minuten te poetsen.
Kale plekken raken steeds meer bedekt met nieuw dons en ze glanst nu ook weer wat meer.

Ik zal morgen weer eens wat foto's schieten.

Greetz, Angelique

Love birdies