Zazou, Abu, Kiko en Stitch(Ik wil dit verhaal afsluiten)

Gestart door angelina, 8 mei 2005, 01:09:13

« vorige - volgende »

angelina

hallo,

Gisterenavond heb ik helaas afscheid moeten nemen van mijn omaatje.
Ik werd gebeld en direct na zwemles opgehaald.
Omdat ik al meerdere malen was opgeroepen nam ik het niet zo heel nauw en had mijn dochter dus gewoon bij me. Zij bleef samen met mijn ouders of een ander familielid op de gang en heeft oma niet meer gezien.
Eenmaal daar aangekomen bleek dat ze nu echt op het punt van overgaan stond.
Ik heb mijn dochtertje op laten halen door een vriendin zodat we met de hele familie tot het einde bij mijn oma konden blijven.
Ze is gelukkig heel rustig heen gegaan.
Ik ben samen met mijn nicht bij haar gebleven toen ze gewassen en omgekleed werd. Ik heb haar nagels nog een kleurtje gegeven want dat vond ze altijd zo verzorgd staan.
Ik ben blij dat ik bij het wassen gebleven ben. Ik heb er totaal vrede mee dat ze nu over is en ben er vrij rustig onder.
Heb wel een rotnacht gehad want ik heb geen oog dicht gedaan. Melanie had ik nog maar niks verteld want ik wilde tenminste 1 nacht nog even voor mezelf reserveren.
Vanmorgen heb ik het haar verteld.
Het ligt nog zo vers in haar geheugen van haar eigen oma dat alle verdriet gelijk weer boven kwam.
Ze is ook zo met de dood bezig dat het er allemaal niet makkelijker op maakt.
Ze beseft heel goed dat mijn oma heel oud was en altijd pijn had en dat het zo beter is voor haar.
Ze is voor melanie nu een sterretje net als haar eigen oma en al onze overleden huisdieren.
Op zicht heeft ze er best vrede mee maar het is een binnen vetteretje dus het kan nog komen natuurlijk.
De aankomende week zal zwaar worden ook al heb ik er vrede mee dat ze niet meer in ons midden is.

Angelique

Love birdies

marilyn

hoikes angelique

wat jammer dat je oma is moeten gaan  :-\ ik hoop dat je je verdriet om het heengaan wat kunt verwerken.
veel sterkte in deze voor jou zo droevige dagen.

groetjes marilyn

Riny

7 januari 2006, 17:08:46 #482 Last Edit: 7 januari 2006, 20:07:48 by Riny
                                           
Hoy Angelique
Gecondoleerd met het verlies van je oma.
Mooi zoals jij alles beschrijft,ik wordt er heel stil van.
Je oma kan trots zijn op zo'n kleindochter.
Groetjes Riny :'(

Agnes

Hoi Angelique,

Gecondoleerd met het verlies van je oma.

Drie jaar geleden is mijn opa overleden, en Dennis (toen 3 jaar) was er erg van onder de indruk.
Hij is toen ook mee geweest naar de crematie om het af te sluiten.
Voor hem is grote opa in de hemel.

Je weet nooit wat er in kinderen omgaat, maar hij is er best wel mee bezig geweest.
Het is nu wel 3 jaar geleden, maar hij weet het nog heel goed. Vooral als hij foto's zit te kijken.

Ik hoop dat Melanie, en jullie allemaal het straks een mooi plekje kunnen geven.

Groetjes van Agnes.


Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

bobbie

7 januari 2006, 20:02:32 #484 Last Edit: 7 januari 2006, 20:05:19 by bobbie
Hallo Angelique,

Gecondoleerd met het verlies van je oma. Gelukkig heb je heel veel mooie herinneringen met je oma. Koester ze maar, die zijn goud waard. Niet dat het verdriet daar minder door wordt maar zo blijft ze toch een beetje bij je.

Het is met kinderen ook moeilijk. Vaak komen die dingen er 's nachts uit. Gelukkig heeft Melanie een lieve moeder die dat begrijpt.

Mooi dat je nog iets hebt kunnen doen na haar overlijden, haar nagels lakken.

Ik weet nog dat mijn schoonmoeder overleed (3 jaar geleden). Toen heb ik haar met mijn schoonzus gewassen en aangekleed. Op die manier neem je ook eerbiedig een soort afscheid, net als jij met de nagels lakken. Dat paste ook bij je oma. Ze heeft vast meegekeken en de kleur goed gekeurd. Ze zal je in ieder geval daar dankbaar voor zijn geweest.

Ik wens je veel sterkte toe Angelique.

Groetjes, Nel


angelina

hallo,

Heel erg bedankt voor de lieve berichtjes.
Tranen lopen over mijn wangen en ik word er warm van vanbinnen.
Ik heb het er heel moeilijk mee ondanks dat ik er vrede mee heb. En dan bieden zulke kleine berichtjes je zo ongelooflijk veel steun.

Vanmorgen zijn de valkjes alle 3 tegelijk weer losgegaan.
Abu zit iedere seconde die hij bij me kan zitten bij me.
Hij blijft toch wel een beetje mijn allerliefste.
Schaam me bijna om dat te zeggen maar Abu en ik hebben een speciale band.
Toen ik weg moest wilde ik de valkjes weer in de kooi doen en Kiko in zijn eigen kooi, maar dacht meneer zelf anders over. Hij klom gezellig via de bovenkant in de grote kooi vastbesloten daar niet meer weg te gaan.
Ik heb het maar zo gelaten. De valkjes hadden al kennis gemaakt en er heerst een soort harmonie en rust dus volgens mij kan het nu wel.
Heb een lichtje aangedaan omdat ik laat terug zou zijn en ben weggegaan. Toen ik thuis kwam heb ik eerst gekeken of ik sporen van een eventueel gevecht kon vinden, maar dat was niet aan de orde. Alles is dus goed gegaan.
Kiko is wel een klein beetje onrustig want echt een eigen plekje heeft hij nog niet gevonden.
De schommel heeft hij wel uitgevonden en die is helemaal fantastisch hoe harder hoe beter volgens mij.
Eten moet hij vanaf nu wel op de bodem en dat vind hij ook nog niet helemaal leuk geloof ik.
Maar morgen zal dat wel een stuk beter gaan en dan vind Kiko ook wel zijn draai in de grote kooi.
Kiko vind Abutje wel helemaal te gek geloof ik want hij wil steeds maar bij hem zitten. Abu wil dat niet de hele tijd maar zo net betrapte ik ze erop dat Abu Kiko heel even zat te poetsen. Of ik moet het verkeerd gezien hebben.
Morgen meer over de ontwikkelingen hier met Kiko in de grote kooi.

greetz Angelique

Love birdies

carco

Hoi Angelique

Als eerste gecondoleerd met je oma. Het blijft moeilijk iemand die je zo na staat te moeten verliezen al heeft ze een mooie leeftijd bereikt.
En hoe fijn dat het met de 3 valkjes zo goed klikt.
Enne ik heb ook een lievelingetje hoor en dat is Charlie. Dat is echt mijn allessie.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




angelina

Hallo,

Het gaat helemaal goed met Kiko in de grote kooi. ;D
Hij is helemaal geaccepteerd en houd zich aan de enige regel die er geld.
Kom niet te dicht bij Zazou in de buurt als ze daar zelf niet om vraagt. HIHIHIHI ;D
HIj wil de hele tijd knuffelen en zit de hele dag in de startblokken een knuffel te ontvangen. :P :-*
Niet van mij hoor maar van zijn soorgenoten.
De lieverd weet niet hoe hij het heeft hier. :o :P
Lekker de vrijheid en als hij iets niet kent doet hij gewoon de anderen na en dan komt ie er ook. ;)
Abu en Zazou vinden bij mij zitten lekker en blijven ook zitten totdat ik wat anders moet doen. :-*
Kiko wil echt niet bij mij zitten. Ik forceer niks en laat hem maar lekker ff de valk zijn die hij wil zijn. Uiteindelijk gaat hij toch wel voor de bijl.
Hij wil steeds zo dicht mogelijk bij Abu in de buurt blijven en die zit het liefst op mijn hoofd. :-*
Hij zal het voorbeeld wel gaan volgen.
Vanavond deed hij Abu ook na in het man zijn en je macho voordoen. ;D
Borst vooruit en vleugels omhoog.  :-*
Gaf mij gelijk de gelegenheid om te kijken hoe het ervoorstaat met de plukplekken.  :o
Hij is helemaal gestopt met plukken en er zit overal alweer dons op. Op zijn pootje zitten alweer echte veertjes. ;D
We zijn op de goeie weg dus.
Eten doet hij nu ook op de bodem maar hij raakt alleen het gewone zaad aan wat hij al die tijd kreeg.
Zazou en Abu blijven op hun beurt daar weer heel netjes vanaf en komen alleen aan hun eigen eten. :o
Kiko slaapt sinds 3 dagen ook met zijn kopje in zijn veren en kraakt het aller hardst met zijn snaveltje.
Abu is toch ook wel gecharmeerd van Kiko want ze hebben vanmiddag een kleine 5 minuten zitten knuffelen. :-*

Hieronder de laatste foto's.
Met het commentaar van Kiko. ;D


Sinds 2 dagen doe ik alles met mijn nieuwe vriendjes.
Als zij zich gaan poetsen dan doe ik hun na.
:P :D


Gezellig een lekker tussendoortje delen wij natuurlijk ook met zijn 3tjes. :D


Die trosgierst smaakt lekker hoor daar waren Zazou en Abu het ook wel over eens. :P


De allereerste keer op het terras van mijn nieuwe woning.
Beetje eng maar wel erg leuk.
:D


Natuurlijk weer met zijn 3tjes want dat is toch het gezelligst. :D



Hier deden wij verstoppertje. :D
En Abu zit hier nog steeds verstopt.
Zoekplaatje dus
:-\


En dan gaan we naar de speeltuin
Dit is ons speelparadijsje. Steeds weer wat nieuws en we mogen het nog slopen ook. :P
Hmmm dat laat ik me geen 2de keer zeggen.
;D

Zo dat waren ze weer voor even.

Greetz angelique ;)

Love birdies

carco

 :-* ;)
Groetjes : Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Bianca

Hoihoi,
Ik lees nu net pas over je oma, heel veel sterkte verder met het verwerken van je verlies.
En ondanks dat ze oud was, het blijft toch een dierbaar iemand en het is hartstikke normaal dat je daar verdrietig om bent ook al voel je je er rustig bij.
En dat Abu de hele tijd bij je zit kan best zijn omdat ie aanvoelt dat jij je niet "lekker" voelt.
Ik denk toch dat dieren daar een soort van radartje voor hebben.
Ben blij dat het verder zo goed gaat met je vriendjes!

Liefs Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Christine

Citaat van: angelina op  8 januari 2006, 22:46:24


Hier deden wij verstoppertje. :D
En Abu zit hier nog steeds verstopt.
Zoekplaatje dus
:-\



Zoekplaatje gevonden en ik weet waar het valkje is maar laat het nog even zo zodat de andere ook een beetje kunnen zoeken!!

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Riny

Hoy Angelique
Prachtige foto's en inderdaad ,
Kiko is helemaal geaccepteerd.
Ik vindt het ook zo leuk dat ze alles nadoet.
Groetjes Riny :D

bobbie

Hoi Angelique,

Wat heerlijk dat het zo goed gaat met zijn drietjes. Doet me denken aan de volgende stap: een pop erbij ;D
Ik weet er 1. Een knalgele lutino pop.  ;D

Groetjes, Nel ;D

angelina

Citaat van: bobbie op  9 januari 2006, 16:29:27
Hoi Angelique,

Wat heerlijk dat het zo goed gaat met zijn drietjes. Doet me denken aan de volgende stap: een pop erbij ;D
Ik weet er 1. Een knalgele lutino pop. ;D

Groetjes, Nel ;D


Hahaha nou ik wilde er nog even een tijdje tussen laten. ;)

Kiko is overdag een vrij rustige valk.
Sávonds vind meneer het tijd zijn mannelijkheid te tonen( vleugels in de lucht) en dat geeft leuke situaites.
Zazou zie je echt bijna denken.
Oh nee he nog zo'n macho vent in huis!
En Abu zie je denken.
Hey dit doe ik altijd hoor!!
En laat vervolgens zien dat hij ook een man is.
Abu kan al lekker brabbelen en een deuntje fluiten maar daar doet Kiko nog niet aan mee.
Maar ook dat zal wel komen want hij volgt Abu enZazou nu ook naar het raam om lekker naar buiten te kijken.
Hij vliegt ook steeds beter en weet precies wanneer hij vaart moet minderen om ergens te landen.
Hij gaat lekker met z'n drietjes.

Morgenmiddag is de crematie.
Zie er als een berg tegenop.
Heb net met mijn nicht de puntjes op de i gezet voor de speech/ gedicht
Hoop dat ik na morgen ook weer een beetje mijn rust terug vind want ik heb de afgelopen 3 dagen nou niet echt geslapen.
Ik duik er vanavond maar eens vroeg in misschien dat ik dan toch een beetje rust.

Greetz, Angelique

Love birdies

bobbie

Hoi Angelique,

Heel veel sterkte morgen, ik zal aan je denken.

Nel