Zazou, Abu, Kiko en Stitch(Ik wil dit verhaal afsluiten)

Gestart door angelina, 8 mei 2005, 01:09:13

« vorige - volgende »

marilyn

hoikes angelique

wat goed nieuws zeg dat kiko toch al iets alleen eet  :D nu kan het alleen maar beteren  ;)
kiko voelt zich al thuis bij jou dat weet ik nu wel zeker

groetjes marilyn


bobbie

Hoi Angelique,

Wow, dat gaat lekker met Kiko. Na alle zorgen de eerste dagen gelukkig nu goed nieuws.

Ik ben zo blij dat ie bij jou woont.

Succes met alles.

Groetjes, Nel :)

angelina

Hoi,

Teurling voer nog nooit van gehoord! ???
Nou ja het normale parkietenzaad wil hij nu wel nemen dus daar hou ik het even bij. In een ander bakje naast zijn water staat ook een beetje vitakraft voer dus als hij er ineens zin inkrijgt kan hij daar ook wat van nemen. :)
Door zijn water heen krijgt hij nog steeds vitamine en een klein beetje druivensuiker. Hij vind het wel lekker want zodra het ververst is gaat hij er gelijk van drinken. :P ;D
Hij is lekker actief en zijn veren zien er goed uit dus hij trekt lekker bij. ;D
De valken roepen constant naar elkaar.
In het begin was ik bang dat ze wedstrijdje zouden gaan doen wie het hardst kan gillen maar ik moet zeggen ze houden het gezellig.  :D
Ik probeer nu met heel veel tijd Kiko een beetje naar mijn hand te zetten zodat hij niet al te lang meer alleen hoeft te zitten. Hij is verzot op aandacht en ik denk dat het hem goed zal doen straks met de anderen te zitten. Hopelijk wordt het plukken dan wat minder.
Over een weekje of 2 ( geeft mij de tijd om hem wat tammer te krijgen) zet ik hem in de woonkamer in zijn eigen kooi.
Dan kan hij op het plaatsje staan waar nu de kerstboom staat.
Dan heeft hij 3 weken alleen gezeten en mogen de birdies kennis gaan maken. :D
Zal mij benieuwen hoe dat gaat. :P

Greetz, Angelique en de kippekoppies ;)

Love birdies

Kirsten

Hoi Angelique,.

oh die stiekemerd :D Ben blij dat hij nu eet en de rest komt vanzelf. In die twee weken kan je inderdaad wat tijd besteden aan kiko en hem wat tammer krijgen. Ben benieuwd hoe Abu en Zazou straks gaan reageren.
Hoe vind je dochter het nu?

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

carco

teurlingvoer
(Even de link aanklikken)

Als hij het parkietenzaad goed eet zou ik lekker voorlopig dit geven en later als hij bij de rest zit geloof ik vast dat het met eten goed blijft gaan hoor.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




angelina

Citaat van: carco op 27 december 2005, 22:53:14
teurlingvoer
(Even de link aanklikken)

Als hij het parkietenzaad goed eet zou ik lekker voorlopig dit geven en later als hij bij de rest zit geloof ik vast dat het met eten goed blijft gaan hoor.
Groetjes: Caroline.



Heb mezelf even bijgelezen, maar voorlopig hou ik het maar zoals het is. Volgende week ga ik het gewone zaad vermengen met vita kraft en dan kan hij er een beetje aan wennen want straks in de grote kooi is dat wat er in het voerbakje zit. Valkparkietenzaad ligt dan tussen de bodembedekking zodat ze wat te spitten hebben.
Op dit moment is hij ook nog een demonstratieve( wist geen ander mooi woord ervoor) eter.  Ga naast de kooi staan en hij laat zien dat hij kan eten. Hihihihi. :P
Wel leuk natuurlijk.


Citaat van: Kirsten op 27 december 2005, 22:40:37
Hoi Angelique,.

oh die stiekemerd :D Ben blij dat hij nu eet en de rest komt vanzelf. In die twee weken kan je inderdaad wat tijd besteden aan kiko en hem wat tammer krijgen. Ben benieuwd hoe Abu en Zazou straks gaan reageren.
Hoe vind je dochter het nu?

Groetjes
Kirsten


Melanie vind het allemaal wel leuk hoor die vogels. Ze stoort zich ook geen seconde als ze even druk naar elkaar aan het roepen zijn. En als we weg zijn geweest worden alle dieren even apart begroet compleet met praatje met vervormd stemmetje hihihi Zo lief. :-*

Greetz, Angelique

Love birdies

Lin

Hey,

Ik ben even afwezig geweest hier. wat heb ik allemaal gemist?  ;D Kan je een korte samenvating geven?

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

marilyn

hoikes angelique

wat ben ik blij dat het nu wat beter gaat met kiko en het tam maken zal ook wel lukken  ;)

groetjes marilyn

angelina

Citaat van: Lin op 28 december 2005, 11:42:25
Hey,

Ik ben even afwezig geweest hier. wat heb ik allemaal gemist? ;D Kan je een korte samenvating geven?

Groeten, Lin


Hoi Lin,

Uhh een samenvatting.
Nou ja Abu heeft zijn eerste dierenarts ervaring al gehad doordat hij zich open had gehaald en de wond niet wilde genezen. De DA zei dat het mijt zou zijn maar Zazou had geen mijt en ik wist zeker dat het van die wond kwam want anders moet het mijt met speed zijn geweest. Binnen het uur die wond.

En het laatste grote nieuws is mijn nieuwste aanwinst.
Een lutino die de naam Kiko draagt dankzij mijn dochtertje.
Die werd weggehaald bij een vrouw waar haar dieren weg moesten naar het asiel.
Caroline (carco) plaatste een advertentie hier op valkparkiet en ik reageerde daarop.
Binnen een week was Kiko hier. Hij heeft flink aan zichzelf zitten plukken waarschijnlijk van honger, maar verder is het een hele leuke valk.
Akelig nieuwschierig en dat is voordelig.
Hij is uit 2004 want hij is geringt dus iets ouder dan Zazou.
Ik heb hem nu apart zitten en ben lekker met hem aan de slag hem wat tammer te krijgen.
Daarna verhuisd hij in zijn eigen kooi naar de woonkamer waar hij kennis kan maken met de anderen. En als dat goed gaat kan hij lekker bij de rest.
Genieten van een luizenleventje.
Nou dat was het wel zo'n beetje in grote lijnen.
Leuk dat je weer even kwam aanwaaien. :D

Greetz, Angelique ;)

Love birdies

Lin

super ik ben weer helemaal bij! Nog geen foto's?

Groeten, Lin ;D


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

angelina

NIEUWE FOTO'S    NIEUWE FOTO'S    NIEUWE FOTO'S


Zo ik ga ff het vrouwtje d'r haar wassen. ;)


Als ze die camera niet meer op mij richt want ik wens geen pottekijkers :-\


Zal ik eens vanaf deze kant naar beneden gaan of...? :)


Nee toch maar niet ik zit hier ook goed ;)


Nou ik zal even poseren want dat is alweer een tijdje geleden ;D :P



En even vanaf deze kant. :)


Ben ik geen knappert?? ;D


Mogen wij even wat privacy? ;)


Zij ook altijd met die camera je kan niet eens ongestoord knuffelen hier!! ::)


Jullie gaan de volgende foto's nooit geloven!! :o



Ik vind douchen tegenwoordig lekker joh!! :P


Das echt genieten en als je op je kop hangt voelt het nog lekkerder!! :P

Greetz, Angelique en de kippekoppies

Love birdies

Lin

Leuk Leuk Leuk! wat een wit koppie heeft abu!


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

bobbie

Hoi ANgelique,

Wat een leuke foto's weer.

Fijne jaarwisseling voor jou en je dochter.

Groetjes,nel :)

carco

Hoi

Geweldig dat het zo goed gaat.
Ik ben er blij om.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




carco

Klik op het plaatje voor onze site!