Zazou, Abu, Kiko en Stitch(Ik wil dit verhaal afsluiten)

Gestart door angelina, 8 mei 2005, 01:09:13

« vorige - volgende »

Kirsten

Hoi Angelique,

Hier krijgen ze allemaal alleen zaad en daarnaast allerlei aanvullingen. Vitakraft voeding is ook erg goed,. dus mijn mening is dat als ze het daar goed op doen, je dat gewoon zo kan houden. Je zou ook even kunnen kijken of je een kapje kan krijgen voor om het kopje van Abu (je weet wel net als bij honden). Als ie dat gewoon accepteert kan hij verder niet meer bij het wondje en wellicht lost het dan vanzelf op.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

angelina

Naar mijn mening doen ze het prima op de voeding die ze hadden. Daarnaast krijgen ze afwisselend een vers stukje fruit. En tuurlijk zoveel mogelijk de lekkerste dingen eruit pikken maar ja dat zouden wij ook doen. Ik heb de pellets nu gekocht en het staat in de kooi met een apart bakje gewoon voer ernaast. Ik kan kijken voor zo'n kapje idd want alleen zo'n druppeltje zal hem er niet van weerhouden om eraan te krabbelen ( genezen jeukt ook lijkt mij).
Nou ja ik probeer het wel met die pellets en als ze het wel eten dan koop ik het de volgende keer van een ander merk maar ik zet ze niet volledig op de pellets. Verder weet ik het ff nu niet meer.
Gelukkig zit al het andere nu wel ff in een rustiger vaarwater want anders loopt mijn hoofd helemaal om van de zorgen. Je wilt tenslotte alleen maar het beste voor je beesies

Love birdies

Roosje

Alle dierenartsen zeggen dat je persé over moet gaan op pellets, waar je ook mee komt. Natuurlijk is het altijd beter, maar het is wel lastig om er opeens op over te gaan. Valkjes kunnen zichzelf uithongeren als ze iets niet hoeven. Ze redden zich ook prima op zaad, als je veel varieert en groenvoer en fruit geeft en evt. extra vitaminen. Ik geef ze ook altijd gewoon gras, vinden ze heerlijk! Probeer het eens, die pellets, maar forceer het niet.

Dat wondje zal hij wel steeds openkrabben en dat is logisch, want het jeukt als het geneest! Dat hebben wij toch ook ::) Zo'n kapje is misschien wel goed, probeer het eens zou ik zeggen.

En maak je niet al teveel zorgen, je probeert de beste keuzes te maken. Volg je gevoel, dan zit je bijna altijd goed. En zo niet, dan heb je weer wat geleerd ;)

angelina

en dan de pellets door het gewone voer heen om te voorkomen dat ze er niet naar kijken of apart serveren??????

Love birdies

Roosje

Je kan verschillende dingen proberen. Apart, misschien een beetje geweekt met wat roosvicee erdoorheen, geweekt met een lekkere boterham of fruit wat ze lekker vinden. En als je ziet dat ze het eten misschien een dagje alleen pellets geven, en als ze het dan eten weer lekker wat zaadjes erdoorheen. Dan hebben ze wat te knabbelen en het is beter voor de spijsvertering, pellets worden een erg slappe hap in dat maagje. Oftewel, probeer wat voor jouw valkjes het beste is!

angelina

oke thanks ik ga eens experimenteren waar ik ze het meest blij me maak.

Greetz, Angelique ;)

Love birdies

angelina

hoi hoi.

Nou vandaag de boel eens aangekeken met Abu. Hij krabbeld niet meer aan zijn oogje :) maar het ziet er nog wel een beetje vervelend uit. :( Gewoon dik eigenlijk. De pellets heb ik door het gewone voer gemixt zodat ze er niet omheen kunnen. Of ze er echt van gegeten hebben kan ik nog niet zeggen want steeds als ik wilde kijken wat ze zaten te eten gingen ze snel iets anders doen. :-\
Anyway ze weten dat het aanwezig is en eetbaar want Zazou heeft al een ervaring met pellets. Heb vandaag ook weer eens lekker de tijd genomen voor mijn kippekoppies.
Heb bijna anderhalf uur met op allebei de schouders een valk voor het raam gezeten. Ze waren super kroelerig. Zelfs Abu die gisteren toch wel heel boos op mij was na dat hele gedoe met de DA. Zat heerlijk aan mijn bril en neusbel te knabbelen. En mijn haren moesten schijnbaar ook nodig gefatsoeneerd worden wnat daar is ie een kwartier mee bezig geweest. :P En Zazou dan op haar eigen maniertje. toch mocht ik ernsitg dichtbij komen met mijn hand om haar op te laten stappen vanaf het gordijnstokje. En dan liep ze zo over mijn arm naar mijn schouder om zich vervolgens een poetsbeurt te geven. Mijn haren vind ze ook ineens super interessant en die werden ook uitvoerig gewassen. Heb vandaag weer sinds lange tijd uitvoerig kunnen knuffelen met haar en zelfs kusjes geven was weer even in. Wist niet was ik meemaakte maar wist wel dat ik hiervan moest genieten. En dat heb ik dan ook gedaan. Weet haast wel zeker dat die kleine knuffels mijn onrust aanvoelen en me daarom helemaal plat knuffelden.
En elkaar want zelfs voor elkaar zijn ze zo lief. :-*

Op dit moment is de toestand van mijn oma weer kritiek :'(. Sinds gister avond ligt ze weer appart en krijgt ze weer zuurstof en morfine. Van de week ging het goed en heb ik nog even met haar met de rolstoel gereden maar of ze nu nog van bed afkomt is nog maar de vraag. Ik vind gelukkig veel steun bij mijn dieren. En aan vandaag te merken gingen die 2 daar helemaal in mee. :-*
Morgen ga ik haar weer bezoeken. Ik moest gewoon ff een dagje rust. Ik hoorde vanavond pas dat zij gisteren weer achteruit was gegaan. Nou ja afwachten maar. :'(

Als Abutjes oogje morgen niet minder dik is ga ik alsnog zo'n kapje halen. Maar als hij er afblijft zoals hij vandaag deed dan zou het weleens kunnen zijn dat het er morgen een stuk beter uitziet. :)

Greetz, Angelique ;)

Love birdies

bobbie

Hoi Angelique,

Wat triest van je oma, dat het ineens weer een stuk minder gaat  :-\. Als je dan kleinkind bent dan komen er zoveel oude beelden voor ogen. Over hoe je oma was toen je klein was, of hoe ze reageerde als je een schoolrapport aan haar liet zien, of hoe blij ze was toen je dochtertje geboren werd  :-\.
Op zich hele mooie herinneringen aan haar maar nu zit er zo'n pijnrandje om lijkt me.

Fijn dat je troost vindt bij je diertjes. Je moet  ergens een rustpunt hebben anders trek je het niet.

Kroel maar lekker met Abu en Zazou. Gelukkig gaat het wat beter met dat plekje boven Abu zijn oog.

Neem genoeg rust en morgen in ieder geval veel sterkte.

Groetjes,Nel :)

angelina

Dank je Nel.

Gr, Angelique ;)

Love birdies

Kirsten

Hoi Angelique,

Sterkte,. ben blij dat je valkjes je wat troost en afleiding geven.
Het is zoals Nel zegt, je gaat dan denken aan vroeger. Mijn oma leeft al een hele tijd niet meer, maar vroeger toen ik op de kleuterschool zat, kreeg ik een stikkertje van een hondje op m'n hand mee en heb heb toen bij m'n opa en oma op de luciferhouder geplakt. Mijn opa leeft nog en elke keer als ik dat stikkertje zie moet ik weer aan haar denken. Het zit er inmiddels al zo'n 15 jaar op geloof ik, maar vergeten doe ik nooit. Herinneringen leven voor altijd voort.

Ik hoop dat je oma opknapt, zodat je toch nog wat langer van haar mag genieten en nog wat herinneringen mag toevoegen aan alle mooie die je al hebt

Groetjes
Kirsten



Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

angelina

hoi hoi,

Inderdaad mijn gedachten dwalen de laatste dagen vooral af naar de dingen die ik meemaakte met mijn oma toen ik klein was. Ik kan het nog voor me halen alsof het gisteren was dat ik met haar naar de markt ging om makreel te kopen bijvoorbeeld. En samen rummicub spelen tot vervelens toe. En zo zijn er nog wel eindeloos veel kleine dingetjes die ineens naar boven komen. Op dit moment lijkt er weer enige stabiliteit in de zaak te komen maar we weten allemaal da dat niet voor lang zal zijn.
Haar lever zal er zeer binnenkort gewoon helemaal mee stoppen en dan is het nog maar een kwestie van tijd voordat het vocht naar haar hart slaat. Ze zit nu al vol met vocht dus wij houdens ons hart vast wanneer we weer opgeroepen worden.
Dus jammer maar helaas zal ze er niet meer bovenop komen om nog meer leuke herrineringen aan het lijstje toe te voegen. ( zoals jij zei kirsten)
Ik geniet er nu van als ik haar zie lachen om de hele simpele dingetjes en dat is ook helemaal goed.

Abutjes oogje ziet er niet mooi uit vind ik dus ik ben vandaag ff langs de dierenarts gegaan.
Een kapje kreeg ik niet zomaar mee dan moest ik maar met hem langs komen. Geloof dat ik het dan nog maar heel even aankijk want als ik die kleine weer mee moet nemen over straat( in het reiskoffertje) raakt ie helemaal gestresd.
Ik ben vanmorgen begonnen ook het oogje schoon te maken 3 keer per dag met koud gekookt water.
Hoop dat het er morgen weer wat beter uit ziet.
Hij slaapt gewoon met zijn kop in zijn veren. Zit gewoon hoog.Zit op dit moment te slapen op een hele brede stok waarop hij nooit op 1 poot ging zitten dus hij doet dit nu ook niet.  En is verder de normale Abu.
Ik kijk het nog heel eventjes aan. Als het op mijn dieren neer komt maak ik me altijd super zorgen en zit het me niet lekker totdat het opgelost is.
Bah ik heb een hekel aan dat gevoel.

Greetz, Angelique

Love birdies

bobbie

Hoi Angelique,

Hoe is het met het wondje van Abu? Gaat het al wat beter?

En hoe gaat het met je oma? En met jou?

groetjes, Nel :)

angelina

Citaat van: bobbie op 11 november 2005, 20:15:26
Hoi Angelique,

Hoe is het met het wondje van Abu? Gaat het al wat beter?

En hoe gaat het met je oma? En met jou?

groetjes, Nel :)

Hoi Nel,

Abutje is al een heel stuk opgeknapt. Gelukkig.
Het oogje ziet er nog wel een klein beejte opgezwollen uit maar het is niet vurig meer en hij zit er ook niet aan.
Ik hou het 3 keer per dag schoon met koud gekookt water en dat zet toch zoden aan de dijk. :)
Ik blijf erbij dat dit geen mijt was want anders had zazou het dus ook moeten hebben. En laat die nu juist mooier dan ooit in haar veren zitten en totaal ontspannen zijn. :o
Ze wordt toch steeds een beetje makkelijker ook in de omgang. Reageerd gelukkig niet zo gestresd meer overal op dus ook dat komt uiteindelijk toch nog goed. ;D
Abu en Zazou zijn super lief voor elkaar of misschien wel super verliefd. Zo lief om te zien hoe ze zitten te knuffelen. :-*
Ik heb ondanks mijn twijfels over de mijt toch de kooi van boven tot onder helemaal ontsmet en alles afgewassen. Mineraalsteen en sepia heb ik vervangen. A.s vrijdag moet ik nog een keertje terug naar de DA voor dat 2e druppeltje.
Alleesn met de pellets wil het nog niet echt lukken. Ik zie Zazou er af en toe wel van eten maar Abu spit net zolang in het voerbakje totdat hij weer een zaadje tegen is gekomen en laat de pellets totaal links liggen. Volgens mij eet ie nog liever lege hulsjes dan pellets. :o
Ik zal van de week eens proberen de pellets op een andere manier aan te bieden misschien dat ie het dan wel wil eten. ???

Mijn oma is op dit moment weer stabiel maar dat kan ieder moment ineens weer helemaal omdraaien. :-\
Van de week dachten we ook dat het weer een beetje ging en binnen het uur lag ze weer aan de zuurstof en de morfine. :'(
Ze gaat opleving in opleving uit.
Het is erg vermoeiend maar ze is een sterke vrouw en dat zorgt ervoor dat ze zolang volhoud.
Ik ben door het geheel erg vermoeid geraakt. Ieder uurtje dat ik kan slapen pak ik. Daardoor komen heel veel andere dingen in de hoek te liggen. Daar baal ik wel een beetje van. :(
Voor mij draaide afgelopen week alleen om mijn omaatje en m'n kleine kippekoppie. Nu probeer ik de draad weer een beetje op te pakken want tja je huishouden loopt ook niet weg he. :-\

Groetjes Angelique ;)

PS:bedankt voor je belangstelling, altijd fijn als er mensen aan je denken. :)

Love birdies

Bianca

Pfoe ik weet hoe slopend het kan zijn met iemand in het ziekenhuis!
Ik hoop dat het met Abutje ook allemaal weer snel goedkomt!
Het lijkt mij ook niet dat het mijt is.
dan zou je het trouwens ook op kunnen lossen door er geoon vaseline op te smeren dacht ik omdat ze dan geen zuurstof meer krijgen gaan ze dan dood (de mijt bedoel ik)

groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Kirsten

Hoi Angelique,

Het lijkt me inderdaad erg zwaar met je oma, hoe reageert ze er zelf op?

Ik denk zelf ook niet dat het mijt was en aangezien het beter gaat, zou ik gewoon doen wat je zelf voelt.
Pellets moet je ook niet zien als 'must' hoor, hier eten ze alleen zaad en dat gaat ook erg goed, kortom wring jezelf niet in allerlei bochten, want alles kost je nu al genoeg energie.
Denk een beetje aan jezelf en sterkte met alles

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------