Zazou, Abu, Kiko en Stitch(Ik wil dit verhaal afsluiten)

Gestart door angelina, 8 mei 2005, 01:09:13

« vorige - volgende »

bobbie

Hoi Angelique,

Oeps, een vervelend plekje bij Abu. Je hebt nog geluk gehad, want het zit dicht bij zijn oog.

Ik zou de kooi even checken of het daar niet gekomen kan zijn. Speelgoed of etensbakjes. Misschien kan hij net ergens wel of niet tussendoor en is het daardoor geschaafd. Ik weet het niet hoor, ik doe wat suggesties.

Succes ermee, Nel :)

angelina

Hallo,

Even een laatste update.
Het oogje ziet er weer een stuk beter uit. :)
Hij heeft vannacht gewoon met zijn kop in de veren geslapen dus hij leek er verder ook geen last van te hebben.
Vandaag hebben ze voor het eerst een hele dag in de kooi gezeten. Dit was nog niet voorgevallen voor Abu maar ook voor Zazou niet.
Inspectie op de kooi heb ik meerdere malen verricht en het lijkt mij dat er niks is waar hij zich zo lelijk aan bezeerd kan hebben. Het enige wat ik kan bedenken waar hij zich aan opengehaald zou kunnen hebben zijn de pedi perch stokken in een fladder bui of zo. Toch bedankt voor het meedenken Nel. :)
De dierenarts heb ik nog wel even aan gedacht maar het lijkt de goede kant uit te gaan dus ik wacht daar nog eventjes mee.
De tip voor de wasknijpers onder het deurtje ga ik zeker opvolgen. Zit volgens mij ook een stuk lekkerder als ze wat mee ruimte hebben om de pootjes kwijt te kunnen. :D

Morgen ziet het ernaar uit dat ze ook het grootste gedeelte van de dag weer in de kooi zullen zitten :-\. Op dit moment ligt mijn oma heel slecht en ik wil zo veel mogelijk bij haar zijn.
Omdat het ernaar uit ziet dat zij heel snel zal sterven. :'(

Gelukkig hebben ze het ook prima naar hun zin in hun kooi en kan ik zonder schuldgevoel ze wat langer erin laten zitten.
Bij thuiskomst vanavond werd ik zelfs getrakteerd door de birdies op een happy klimpartijtje en een nieuw soort fluitje van Abu. :P
Nee met de birdies zit het gelukkig wel goed en ik denk dat het met het oogje ook weer helemaal goed gaat komen. :-*

Greetz, Angelique ;)

Love birdies

Kirsten

Hoi Angelique,

Fijn dat het met het oogje van Abu weer wat beter gaat, het zag er vervelend uit en ik snap erg goed dat je er van baalde,.
Eergisteren hadden wij paniek om ? in de voliere waardoor er een fallow gep pop een aardig neuswondje opliep, gelukkig ziet alles er nu ook weer beter uit.

De pedi stokken vinden ze hier overigens ook verschillend hoor, de één zit er graag op en de ander vind het niets. Ik hang er meestal een speeltje bij om ze op die stok te lokken. Dat wil nog weleens aardig lukken.

Heel veel sterkte met je oma,. voor jou en natuurlijk ook voor je dochtertje.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Bianca

Mischien is het toch niet zo'n verkeerd idee om toch nog langs de DA te gaan en dan krijg je gewoon een oogzalfje, die je dan weer kunt bewaren voor als het nog een keer gebeurt want het zal wel een beetje zeer doen als het zo rood en gezwollen is.
Ik ben blij dat het al minder is maar dit is wat ik zou doen.

Groetjes Bianca ;)

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

bobbie

Hoi Angelique,

Heel veel sterkte met je oma. Lief van je dat je bij haar wilt zijn. Er zijn er ook die dat juist dan niet durven.

Sterkte, Nel

angelina

Nou zo toch maar even met Abutje naar de DA. Als ie het met rust laat zou het kunnen genezen maar hij kan er niet afblijven en haalt het steeds weer open. Ik breng hem strakkies weg en dan kan ik rond 5 uur bellen of ik em weer kan komen halen of dat ze em een nachtje houden. Het maakt mij niet uit als ie maar geneest. Over het algemeen lijkt het alsof ie er geen last van heeft maar ja als ie steeds zijn nagels erlangs haald doet het toch wel heel erg veel pijn. Zo zielig om hem steeds te horen schreeuwen. :'(

Greetz, Angelique

Love birdies

Bianca

ohoh :o, succes vandaag want je zult er wel een beetje zenuwachtig van worden!

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

angelina

Citaat van: Bianca op  7 november 2005, 11:38:31
ohoh :o, succes vandaag want je zult er wel een beetje zenuwachtig van worden!

Hoi Bianca,
Ik was idd een klein beetje zenuwachtig over wat er nou precies aan de hand was met mijn kleine kippie.
Hij is inmiddels weer thuis na een middagje dierenarts.
De da heeft mijt ontdekt. Vind het wel raar want dat moet dan mijt geweest zijn met suprspeed in dat iennieminnie lijfje want in mijn ogen was het een verwonding die er gewoon ineens zat.
Ik ging weg en toen was ie nog mooi en een uur later kwam ik terug en toen zat die wond er. En als er 1 bovenop haar valken zit dan ben ik het wel dus als het anders geweest was had me dat zeker opgevallen. Maar goed de da blijft erbij en hij heeft een druppeltje gekregen en over 10 dagen moet ik nog een keertje terug voor nog een druppeltje. Ik kreeg gelijk het advies over te stappen op ander voer. Op pellets. Dure grap zo'n zakje maar als het beter is dan doe ik alles voor mijn kippekoppies. Aangezien mijt besmettelijk kan zijn heb ik Zazou zo goed en zo kwaad als het ging geprobeerd grondig na te kijken. Alleen met de ogen vooral niet met je handen in de buurt komen. Hoop dat zij bespaard blijft want als ik met haar ook nog een ritje da mag maken kan ik er wel een krantenwijkje bij nemen. Abu was goed kwaad op me en zit nu al vanaf 7 uur zachtjes commentaar te geven vanuit de kooi.
Heb gelijk de pellets neergezet en Zazou kent dat al( van het logeer partijtje bij Nel) dus als het goed is wil zij het wel eten en volgt Abu het voorbeeld. Ik wacht het af. :-\

Greetz, Angelique ;)

Love birdies

Kirsten

Hoi Angelique,

Misschien een stomme vraag, maar ben je bij kindermans geweest? en heb je nu harrison pellets?
We hebben afgelopen zaterdag een dag met Feld gehad die meldde niet blij te zijn met deze pellets,. Ook vind hij het als volledige voeding voor vogels niet geschikt,. fifty fity zou je kunnen doen, maar dan is nutribird of kaylee pellets ook prima,.
Dit even ter info,

Groetjes en hoe gaat het verder met je?
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

bobbie

Hoi Angelique,

Kirsten heeft gelijk. Dr Feld zei dat het niet verstandig was om 100% pellets te geven. Kindermans vindt dat wel, maar hij niet. 50%-50% is veel beter. Dat ga ik ook doen.

Hij heeft overleden vogels open gemaakt en de maagklier was helemaal week en slecht geworden doordat er alleen pellets waren gegeven aan die vogels.

Een kanttekening: Nutribird wordt heel moeilijk gegeten of helemaal niet gegeten door valkjes.

Hoe komt Abu nou ineens aan mijt?  ??? Vreemd. :-\
Maar als dat zo zou zijn was het begonnen met een superklein wondje wat steeds groter wordt toch?

Heeft Zazou het niet? Die zou het dan ook moeten hebben.
Mijn vogels hebben het niet, tenminste niet toen ik de laatste keer met een valkje bij Kindermans was (juni).

Succes ermee.

Groetjes, Nel :)

Bianca

Als het idd mijt is dan moet je de zitstokken goed ontsmetten en schoonhouden, en wat de pellets betreft luister maar liever naar de twee dames hierboven en niet naar mevr. kindermans! ;)

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Kirsten

Citaat van: bobbie op  7 november 2005, 20:54:38
Een kanttekening: Nutribird wordt heel moeilijk gegeten of helemaal niet gegeten door valkjes.



Dank je voor de aanvulling Nel,.ik had het berichtje even snel geplaatst omdat ik haar wel op de hoogte wilde brengen, Dat van Nutribird wist ik ook niet. Lique had het er wel over dat zij niet de versie voor valkjes gebruikt maar een maatje kleiner,.

Ik vind het wel moeilijk als dierenartsen elkaar gaan tegenspreken jij?,.

Groetjes
Kirsten



Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

angelina

Ik blijf het ook gewoon in twijfel trekken dat het mijt is. Abu was een mooi heel valkje zonder enige wondjes. En idd dat begint bij een klein wondje wat steeds groter word. Zazou heeft helemaal niks en zit mooier in haar veren dat ooit. Ik begrijp er helemaal niks van.
Er werd mij ook gezegd dat het beter was helemaal over te gaan op de pellets( vond ik eigenlijk wel een beetje drastisch). Ik heb idd de pellets van Harrison. Ik was pas op de pakken voeding van vitakraft overgestapt en dat vinden ze heerlijk.
Waar doe ik nu verstandig aan dan 50 pellets en 50 de oude voeding of anders?
Morgen de kooi van top tot teen schoonmaken en dan maar zien ik heb er gewoon mijn twijfels bij.

Love birdies

bobbie

Hoi Kirsten,

Ja, dat vind ik ook lastig als dierenartsen elkaar tegenspreken. Je  kan daar zo onzeker van worden.

Dr Feld zijn logica staat bij mij voorop. Ik had dit al een paar jaar eerder gehoord van een kweker. Dan geef je een dierenarts de voorkeur van de twijfel, maar nu een andere dierenarts dit ook zegt ben ik om. 50-50  ;)

Groetjes, Nel

Succes met alles Angelique. :)

angelina

wat ik me dan ook afvraag hoe ik dat moet aanbieden aan ze .
Apart of doorelkaar heen gemixt. Als ik het mix lijkt het mij dat ze alleen de lekkere dingen eruit gaan zitten pikken.
Pff ik weet het ff niet meer hoor het word ineens een soort van ingewikkeld

Love birdies