Zazou, Abu, Kiko en Stitch(Ik wil dit verhaal afsluiten)

Gestart door angelina, 8 mei 2005, 01:09:13

« vorige - volgende »

angelina

Hoi hoi,

Zazou is nu zo'n beetje 24 uur thuis.
Hij heeft de hele nacht op zijn houtblokje gezeten in een vrij moeilijke positie( tenminste dat lijkt mij)
Vanmorgen heb ik ze bewust allebei de hele ochtend in de kooi laten zitten. Voor het gewenningsproces aan elkaar.
Vanmiddag heb ik ze er lekker uitgehaald( zijn ze nu nog trouwens).
Abu voor het raam kwetteren naar alles wat voorbij komt ( traumahelicopter was wel een hele goeie reden om een on- samenhangend deuntje voor te produceren vond ie).
Zazou op de schouder het liefst in mijn nek. Maar wel ontspannen met de kuif naar achteren en dat deed ie eerst niet.
Ik merk dat Zazoutje nog steeds niet op zijn gemak is.
De overgang zal best groot zijn. Hier is s'morgens toch best veel activiteit tussen 7 en half 9. En dat vind Zazou niet echt leuk.
Hij/zij heeft vanaf half 8 zitten schreeuwen( omdat het te druk was ineens denk ik).
Toen ik om 10 uur met de boodschappen thuis kwam was de rust weer terug en hoorde ik Zazou niet.
Ik heb gewoon de dingen gedaan die ik altijd doe in huis en zolang in niet in de woonkamer bezig ben is er niks aan de hand maar o wee als je hier kom om ook maar heen en weer te lopen of bezig te zijn. En als je gaat zitten is het ook weer oke.
Heel vervelend bijverschijnsel is echter wel dat hij sinds vanmorgen weer plukt. Ik hoop dat dit tijdelijk is en dat het geen verslaving wordt voor Zazou. Toen hij bij Nel kwam had hij een plukplek die ik nog niet ontdekt had ( waarschijnlijk als gevolg van het voorval met melanie is hij gaan plukken).
Na een weekje liet hij die plek toch weer met rust en kwam er weer dons op. Ik was helemaal happy want ik was er al helemaal mee bezig dat hij zich kaal zou plukken.
Ik hou het er voorlopig op dat het schreeuwen en het plukken door de overgang en de verhuizing komt. Ik wil niet te snel ontmoedigd raken.
Sinds gisteren gelden hier een aantal nieuwe regeltjes in huis.
die gaan voor melanie op maar natuurlijk ook voor mij en ieder ander die hier over de vloer komt. Het is mijn bedoeling dat met die regeltjes Zazou wat lekkerder in zijn veertjes gaat zitten hier in huis.
Ik hoop dat met zijn uitje naar Nel en de nieuwe huisregeltjes het allemaal wat gesmeerder gaat lopen.

Hieronder nog een aantal foto's van een plukkende Zazou en een poetsende Abu.





Dat was het weer voor even.

Groetjes Angelique ;)

Love birdies

angelina

BEN IK WEER !!!!!!!!! BEN IK WEER !!!!!!!! BEN IK WEER !!!!!!!!!

Heb vanmiddag nog wat leuke pictures gemaakt van de birdies. ;D
Het ijs is ook weer gebroken tussen abu en zazou en ze zaten vanmiddag alweer lekker te knuffelen. :-*
Hierdoor lijkt Zazou zich ook weer wat meer op zijn gemakkie te voelen. :)
Nou hier komen de foto's.


Zal ik blijven zitten of teruggaan.
Hmm dillema.



Het beste plekje in huis. Vlak voor het raam.


Die camera wil ik ook weleens proeven.


HIHIHI wij zitten trapsgewijs


Hmmm lekker hoor.


Stereo wilgentak eten.

Dat was het weer voor nu.

Groetjes angelique ;)

Love birdies

Christine

wat zijn ze mooi en wat leuk dat zazou weer kroelt met abu dat heb je vast gemist... :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Nel op haar werk

Hoi Angelique,

Jammer dat Zazou weer is gaan plukken. Toen hij bij mij kwam was de plek helemaal kaal met bloedplekken. Gelukkig was ie gestopt want toen ie weer naar je toe ging had ie weer mooie donsjes zitten daar. Houd dus moed, hij stopt vast binnenkort weer. Dat moet gewoon.

Ik hoop snel weer online te zijn want ik mis het wel allemaal hoor.

Knuffelse met je birdies (van mij ook een knuffeltje aan ze geven ;) ).

groetjes, Nel :)


Lin

Hey,
Leuk dat ze weer bij elkaar zijn. Alleen erg jammer van het schreeuwen en het plukken. Het schreeuwen vermindert bij mij altijd als ik heel vaak de ruimte in en uit loop. Tevens zet ik de radio aan.

En het is altijd verstandig om eerst een tam valkje in de kooi te doen. meestal volgt de 2e dan wel snel. Verder kan je ze ook eerst op een stok laten opstappen. Ook kan je eerst geen voer geven totdat ze in de kooi moeten en dan voer ophangen en de tamste laten eten. Dan volgt de ander ook wel. ik hoop dat het plukken beter wordt! Wanneer wordt er geplukt. Is er geen schimmelziekte, plukt hij zelf?

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

bobbie

25 september 2005, 13:47:40 #260 Last Edit: 25 september 2005, 15:37:25 by bobbie
Hoi Angelique,

Hoe is het met Zazou (en met jullie natuurlijk)?

Ik mis hem nog steeds. Net heb ik leuke foto's van hem geplaatst in mijn verhaal.

Citaat van: Lin op 24 september 2005, 17:51:26
Hey,
Leuk dat ze weer bij elkaar zijn. Alleen erg jammer van het schreeuwen en het plukken.  ik hoop dat het plukken beter wordt! Wanneer wordt er geplukt. Is er geen schimmelziekte, plukt hij zelf?

Groeten, Lin


Hoi Lin,
Ik denk niet dat het plukken gebeurt ivm een schimmelziekte. Bij mij plukte Zazou namelijk niet. Er groeiden weer veertjes op de plukplek. Ik denk dat het stress is. Het is een zeer stress gevoelige valk.
Als voorbeeld: als ik 's avonds ging mediteren in de vogelkamer dan kraakte Zazou het hardst met zijn snavel van allemaal. Hij is heel gevoelig voor sferen etc.
De avonden dat ik niet mediteerde kraakte hij wel maar niet zo uitbundig als wanneer ik aan het mediteren was.

Ook schreeuwde hij niet bij mij. Hij heeft dat 1 keer gedaan maar dat was snel over. Ik ben op dat moment met mijn rug naar hem toe gaan zitten. Daarna heeft hij het niet meer gedaan. Bij mij had ie natuurlijk wel veel afleiding met al die birdies.
Ook kon ik gewoon werken in de vogelkamer. We zijn bezig met klussen daar, nou daar had Zazou niets van hoor. Hij zat lekker te eten en met wilgentakjes te spelen.

Het zal zich wel weer herstellen bij hem. Hij is natuurlijk net weer verhuisd van mijn huis naar Angelique haar huis, ook dat veroorzaakt stress bij elke vogel.
Ik ga er van uit dat het allemaal goed komt.

Groetjes, Nel :)

angelina

Hoi Hoi,

Met Zazoutje gaat het al een heel stuk beter.
Voor zover ik kan zien is het plukken zo goed als gestopt en ook het schreeuwen doet hij/zij niet meer.
Het is een dik tevreden valkje als hij/zij gewoon zijn gang kan gaan en zo af en toe ff bij je kan zitten.
Abu heeft zichzelf goed aangeleerd hoe hij moet aanvliegen naar het raam toe.
Zazou snapt daar helemaal niks van en moet dus geholpen worden als hij/zij ook voor het raam wil zitten.
en zo kunnen ze samen heel wat uurtjes doorbrengen voor het raam ( niet achter elkaar natuurlijk maar zo over de dag verspreid)


Wat een uitzicht zeg!!!

Greetz Angelique ;)

Love birdies

bobbie

Maar goed dat er geen rood lampje staat anders wemelde het van de mussen voor je raam  8) :-X :P

groetjes, Nel ;D

angelina

hahahahahahahahahahahaha ;D ;D ;D ;D

Inderdaad zou zomaar kunnen gebeuren he met 2 van die aantrekkelijke figuren voor het raam :o :P :-*

greetz angelique ;)

Love birdies

Bianca

Wat fijn om te lezen dat het alweer een stuk beter gaat!
Ben je nog steeds blij met Abuutje?
Het was echt één van de liefste kroelkontjes die ik hier heb gehad!
Het was echt Dennis z'n vriendje, die zat er constant mee te kroelen...
Is ie al aan het ruien?

Groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

angelina

Hoi Bianca,

Ja hoor nog helemaal happy met de kleine Abu ;D. Het is een heerlijke dondersteen die zich steeds vaker laat horen en vooral het heel erg nodig vind deuntjes te produceren voor alles wat er voorbij komt langs het raam. :D
Hij is nog niet in de rui maar dat zal wel niet zo lang meer duren.
Op zijn koppie verschijnt nu wel al en soort van wit vlekje boven zijn neusje. Zo lijkt ie nog eigenwijzer dan ie al is.
Het is een ongelooflijke kroelkip maar nu hij ook vaker met Zazoutje omgaat wil hij het liefst heel de dag geknuffeld worden maar wel op zich zelf zittend :-*. Soms krijgt ie een kroelaanval en dan wil ie wel meer als een uur in mijn nek wegkruipen maar tegelijkertijd ook nog steeds ff kijken wat voor rottigheid je daar uit kan halen. :P
Hij heeft echt van die humor streken en als ik dan heel hard moet lachen gaat hij mij met een scheef koppie aanzitten kijken alsof hij wil zeggen wat lach je nou?! ;D Oh ja sinds van de week heeft ie een streekje uitgevonden.
Als ik achter de computer zit gaat hij boven mij staan op de compkast en laat pitjes en zaden vallen. :-\
En zazou die doet lekker mee natuurlijk. hahaha
Nog een overeenkomst tussen die 2. Samen na 8 uur sávonds niet meer te genieten. Als ze voor die tijd niet in de kooi zitten krijg ik het zwaar te verduren met ze :-[, maar meestal ben ik dat wel voor. :)
De scheetjes. :-*




Volgens mij zijn ze helemaal in love. HIHIHI :-* :-* :-*
Als Zazou ook geknuffeld wilt worden kan ik hem sinds een dag of 2 via Abu stiekempjes een beetje aanhalen :P. Totdat ie het doorheeft en dan loopt ie hard weg. Hahahaha CHICKEN. :o

Op dit moment hang ik heel veel aan mijn dieren. Het ziet ernaar uit dat er binnen zeer korte tijd een oma en een opa weg zullen vallen :'(. Daarnaast heb ik nog een oma die eigenlijk niet meer wil en ook die zie ik zo heel langzamerhand wegkwijnen :'(. Als ik er zo over nadenk weet ik echt niet hoe ik me straks door die moeilijke periode heen moet slaan. :-\
Het lijkt ook wel alsof de dieren het in huis aanvoelen. Het konijn is zo tam als een lammetje en Abu en Zazou willen de hele dag niet anders dan knuffelen. :) :-*
Ben blij dat ik zo rijk mag zijn zulke lieve dieren om me heen te hebben en een dochtertje die na een dwarse periode eindelijk ook weer een beetje haar oren gaat gebruiken. :)
Anyway de valkjes geven veel joy en afleiding en daar hang ik veel aan. :-*
Nou dat was het wel weer zo'n beetje,

Greetz, Angelique ;)

Love birdies

bobbie

Hoi Angelique,

Wat heerlijk dat het zo goed gaat met Abu en Zazou. Ook enige foto's die je hebt geplaatst. Die 2 kan je echt niet meer scheiden hoor, ook niet voor een logeerpartij. Ze zijn gek op elkaar.

Wat een zware tijd heb je nu zeg. Dat valt niet mee wat je allemaal schrijft. Dan voel je heel goed dat je heel veel in je eentje moet verhapstukken.

Gelukkig heb je inderdaad je beestjes en je dochter om je heen.

Als je wilt spuien dan kan je dat hier gewoon doen hoor Angelique, wij proberen je wel te steunen..

Veel sterkte en een knuffeltje voor je birdies.

groetjes, Nel :)

Rianne

Gelukkig dat het nu beter gaat. Aan de foto's te zien hebben ze het prima naar hun zin bij jou. :)

angelina

Helemaal mee eens.
Die mogen/kunnen niet meer zonder elkaar.
Het was ook wel ernstig leeg in die kooi en erg stil in huis toen Zazou die 2 weekjes uit logeren was. Dan pas realiseer je je wat een inpact zo'n diertje op je leven kan hebben.
Nee Zazoutje en Abutje zijn mijn lieve kroelkippies en die wil ik voor geen goud meer missen.

Blij dat ik hier af en toe ff mag/kan spuien dat lucht in ieder geval wel op.

Greetz Angelique en de kroelkippies.

Love birdies

angelina

Hoi hoi,

Eigenlijk is er niet zo heel veel te melden. Gelukkig is het nog steeds rustig en lijkt het erop dat de oma's en mijn opa het nog heel even uit houden.
Moet er niet aan denken die in een zeer korte tijd na elkaar te verliezen.
Mijn opa kan niet meer geholpen worden die heeft slokdarmkanker en die zal uiteindelijk verhongeren ( oef dit klinkt wreed). Voorlopig eet hij nog steeds 10 boterhammen en een groot bord aardappelpuree weg per dag. Na een periode van afvallen lijkt het erop dat hij ook in gewicht weer flink aan het aankomen is. ( hij heeft mij alweer ingehaald)
En hij gaat nog iedere dag op pad met zijn scootmobiel.
Mijn ene omaatje kan eventueel nog wel een keer geholpen worden maar koos er van de week voor dat niet meer te laten doen( ze is al 95 en vind het nu welletjes).
Mijn andere oma kan nog heel lang mee als ze maar naar het ziekenhuis gaat en dat is nou net wat ze niet doet. Medicijnen moet je ook vooral niet innemen als er bijwerkingen op staan die enger dan je aandoening lijken. Dus heeft ze zichzelf nu in een positie geplaatst die als ze niks doet uitzichtloos is. Ik hoop maar dat ze uiteindelijk toch naar dat ziekenhuis gaat en zich laat helpen.
Met de birdies gaat het helemaal super.
Hebben een luizenleventje hier.
Heel de dag een beetje uit de kooi, beetje rondfladderen, voor het raam zitten en gezellig nieuwe dingen ontdekken.
Eten en drinken buiten de kooi beschikbaar.
Tja wat wil je dan als valkje nog meer.
Ze knuffelen elkaar constant en Abu is een echte ontdekkings reiziger. Vandaag ontdekte hij mijn smeedijzeren raamwerkje met waxinelichtjes ( niet aan natuurlijk).
Deze staat op de comp kast om het grote gat wat erachter zit een beetje op te vullen zodat de birdies niet tijdens een misstapje achter de kast kunnen vallen.
En zie hieronder wat meneer ontdekte.


Hij kreeg door dat de waxine houdertjes trapsgewijs zitten en daar wilde meneer wel eens een keertje op klimmen.
En dan zo naar mij kijken van nou dit is toch heel normaal?

Als laatste nog 2 lieve pictures van mijn poepies en dan was dit het wel weer voor even.





greetz Angelique en de kroelkippies


Love birdies