Zazou, Abu, Kiko en Stitch(Ik wil dit verhaal afsluiten)

Gestart door angelina, 8 mei 2005, 01:09:13

« vorige - volgende »

Gerda op het werk

Ja als er namen moeten worden bedacht, doe ik altijd mee.

En dan vooral een naam die Melanie mooi moet vinden:

Misschien Simba of Melly (afkorting van Melanie) kan Mello of Mella worden als je het geslacht weet.

Je kunt ook kiezen voor zuza (het omgekeerde van Zazou) dit betekent mooie bloem in het Yoegoslavisch. Beetje teveel van het goede misschien?

Misschien schieten me nog meer namen te binnen.

Kijk anders maar eens hier:
http://www.babynamesworld.com/nl/
of
http://www.weddingvendors.com/baby-names/

Groetjes Gerda

angelina

Hoi Gerda,

Bedankt voor de moeite :-*. Maar mijn dochter is zo veranderlijk als het weer en besloot vandaag dat Abu toch best een leuke naam was :). Dus ik staak mijn zoektocht naar een nieuwe naam.
Ik schrijf ze zeker wel op want aangezien ik echt besmet bent met het valkenvirus en er makkelijk 3 of 4 in de nieuwe kooi kunnen kan het weleens zo zijn dat er met de tijd nog eentje bijkomt en dan komen die namen heel goed van pas. ;D

Groetjes Angelique ;)

Love birdies

angelina

IK BEN VERLIEFD

Vanavond ben ik op kraamvisite geweest bij Bianca om mijn kleine lieve ABUTJE te bewonderen.
Wat een ongelooflijk lekker droppie zeg.  :-*
Heb hem/haar lekker geknuffeld en nu ben ik verkocht.
Was ik al van de foto's maar nu krijg ik dat echte gevoel van dat ik niet kan wachten tot hij/zij hier is.
Knoopjes van mijn blouse en mijn ketting vond hij/zijn reuze interresant en er werd op onderzoek uit gegaan.
Echt zo'n lieffie.

En eentje van dichtbij.
Is het geen lieffie?

NU is het nog een paar weekjes wachten voordat Abu eindelijk thuis mag komen.
Dat geeft mij de ruimte de nieuwe kooi tot in de puntjes in orde te maken voor Zazou.
Die verhuist volgende week naar de nieuwe jock kooi.
Kan hij alvast wennen. Zal mij benieuwen hoe hij het gaat vinden. De kooi was lelijk bruin dus die hebben we eerst meer eens een passend kleurtje gegeven.
Nu nog de laaste dingetjes en dan kan zazou verhuizen.

Groetjes Angelique ;)

Love birdies

bobbie

Hoi Angelique,

Zoooooooooheeeeeeeeeeeee, kan me voorstellen dat je er helemaal verliefd op bent. Wat een lieverdje zeg  :-*

Nu wordt het de dagen aftellen.

Groetjes, Nel :)

angelina

Hoi Hoi,

Morgen komt de nieuwe kooi. ;D
Mijn pa is zo lief geweest hem helemaal op te knappen en nu ziet ie er weer als nieuw uit. :o
Ben helemaal happy dat de kleur zo goed uitgepakt heeft.
Hij moest blauw worden maar niet te donker en ook weer niet te licht. Grieks blauw zeg maar. Is aardig gelukt :D. Vandaag voerbakjes en drinkgelegenheid gekocht voor in de nieuwe kooi want die andere passen er niet op. Maar dat geeft niet want daar kan Abu dan weer de eerste 6 weekjes gebruik van maken.
Het zal nog wel een onderneming worden Zazou in die nieuwe kooi te krijgen gezien het feit hij niet opgepakt wil worden.
Nou ja ik zie wel hoe dat dan weer loopt.
Zodra de kooi er is zal ik er een foto van maken.
Vandaag heeft Zazou wel weer op mijn schouder gezeten.
Nog steeds heel erg op zijn hoede maar het begin is er dus de rest volgt dan wel.

HUH? Wat gebeurd daar allemaal?

Groetjes Angelique

Love birdies

Bianca

Gaat Abu dan eerst in die kleinere kooi als ie naar je toe komt?

Wat je kunt doen om Zazou naar die andere kooi te laten gaan is ze gewoon tegenelkaar zetten en dan open, wel even op een moment dat je in de buurt bent voor het geval hij er tussendoor glipt, hihihihi

Ik zou als ik jou was nog even wachten tot dadelijk Abu bij je is en dan Abu als eerste in de nieuwe kooi te zetten en dan na de wennings/quarentaine periode daar zazou bij zetten.
Dan heb je er ook geen last van dat ie(zazou) z'n terretorium extreem gaat verdedigen...........
Met alle gevolgen van dien
Het is op deze manier namelijk het makkelijkste omdat dan Zazou het vordeel van zn leeftijd heeft, en Abu het voordeel van de kennis van de kooi heeft.
Dat heft elkaar mooi op.
Snap je me nog?

Groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

bobbie

Hoi Angelique,

Ik ben het met Bianca eens. Toen ik je verhaal las dacht ik precies hetzelfde. Als ik jou was zou ik haar raad opvolgen.

Groetjes, Nel  :)

Gerda

16 juli 2005, 22:05:50 #127 Last Edit: 17 juli 2005, 21:56:03 by Gerda
Hoi Angelique,

Ik heb het ook zo gedaan. Een nieuwe kooi, eerst Grisha (mijn nieuwste valkje) daar in gezet, en latet Spikey en Nezumi erbij. Er was alleen af en toe een geruzie over een ziplaats, maar er was niemand die zijn territirium hoefde te verdedigen. Ze staan dan op gelijke voet. De ene is gewend aan de kooi, de ander is gewend aan al het andere. Dus ik zou zeker de raad van Bianca en Nel opvolgen.

Ik vind Abu trouwens een schattige naam en ben blij dat Melanie hem nu weer mooi vindt ;)

Groetjes Gerda

Bianca

Ja en ook zeker met het wennen aan elkaar (jij aan abu en abu aan jou) en het tam maken en houden van Abu, in een nieuwe omgeving zal ie het toch in eerste instantie eng vinden en moet je weer even het vertrouwen winnen.
Als je 'm meteen met zazou samen zet heb je kans dat het tamnme er snel af is omdat ie dan eerst aan zazou went in plaats van aan jou, en dat is een belangrijkere band om op te bouwen.............
Zazou kan best nog wel even alleen in zijn kooitje. hihihi

Bianca

angelina

Hoi allemaal.

Het was idd al de planning om zazou en abu eerst apart te zetten en apart met die 2 bezig te zijn.
Over het verhuizen van zazou had ik idd ook  nagedacht maar wist nu niet waar ik het verstandigste aan zou doen.
Zazou is nogal een streskip en eigenlijk dacht ik dat en een nieuw huisje en een nieuw vriendje teveel in een keer zou zijn voor hem.
Aan de andere kant hebben jullie wel gelijk want hij zal ongetwijfeld laten zien wie hier al het langste woont en dan kan hj beter op gelijke voet (iets nieuws) met abu staan.
Ik ga je raad opvolgen Bianca.
En wat het wennen van Abu betrefd en het vertrouwen winnen ik het engelen geduld en tijd zat dus dat gaat helemaal goed komen.
Ik kijk er in ieder geval heel erg naar uit. :)

Groetjes Angelique ;)

Love birdies

angelina

Hoi Hoi.

Hier ben ik dan met een foto van de kooi die uiteindelijk bewoond gaan worden door Zazou en Abu..

In het grieks blauw zoals ik hem graag wilde hebben. :D
Verder kreeg in vandaag de perdi perch stokken binnen. :)
Die had Paul van het forum voor me gehaald in ridderkerk en vanmiddag heeft een kennis die ook in r'dam woont die even voor me opgehaald en bij mij afgedropt. :)
Zazou vond het helemaal niks. Maar ik had dan ook niet anders verwacht. :-\
Alles wat nieuw is is eng en daar moet je voor wegrennen/fladderen. :o
Jammer genoeg voor Zazou waren het op dat moment de enige stokken in zijn kooi dus ik liet hem weinig keus.
Ik heb 3 perdi stokken en 2 daarvan hangen nu bij Zazou in zijn kooi. Lijkt erg veel maar dan kunnen zijn nageltjes nu ff optimaal slijten en daarna haal ik er weer 1 weg en hang er weer een gewone stok voor in de plaats. :)
Er zit ook nog een gewone stok in zijn kooi maar zoals het er nu naar uitziet bevalt het hem wel. :)

En nog een close uppie van mijn kleine angsthaasje :-*

Gisteren nog wat inkopen gedaan voor de nieuwe kooi.
Die kan nu zo helemaal in gereedheid gebracht worden voor mijn kleine lieve Abu. :-*

En dat was het eigenlijk wel weer voor vandaag.
Tenslotte nog een paar pictures van Zazou die na een dagje toch maar weer eens besloot het hoger op te zoeken en na lang aarzelen op mijn schouder terrecht kwam.
Met een beetje hulp van het laddertje. :)

Hier had ik mijn bril op en je ziet hem bijna denken zal ik er eens lekker aan gaan knabbelen of?? :P
Hij heeft het uiteindelijk niet gedaan.

En besloot van het uitzicht te genieten. :)

Groetjes Angelique ;)

Love birdies

Lin

Hey Angelique,

Ik heb weer alles bijgelezen. wat leuk dat Zazou zo bij je komt zitten en kusjes geeft en nu houdt ie alles buiten de raam ook nog inde gaten. en nu zie ik de kleine abu. wat een lieverd en wat is ze al wit. Kan je wat meer vertellen over wat de ouders waren en bij wie ie vandaan komt. of heb ik daar over heen gelezen. Mooi kooi heb je voor je. Lekker gezellig met zijn tweeen.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Bianca

komt bij mij vandaan.........hihihihi
Het is zo'n scheetje!
De ouders zijn een witmasker gepareld en een witmasker split gepareld, waarschijnlijk is één van de twee split bont want deze heeft op z'n achterhoofd drie witte veertjes.

Bianca

angelina

:( :( :(

Pfoe nou ik hoop maar dat Zazou gewoon een baaldag heeft of zo want echt aardig doet ie niet.
Echt gemeen gewoon. :'(
Hij krijgt nu door dat de gekortwiekte veren langzaam aan weer terug komen en maakt daar dankbaar gebruik van.
Net landde hij per ongeluk op de verwarming maar ik denk dat zijn inschatting toch weer de rugleuning van de bank was.
Na een poosje aarzelen stapte hij toch maar weer op het laddertje en daarvan af op mijn schouder. Ik probeer hem steeds over te halen daarvandaan op mijn vinger te stappen maar hij vertikt het. :(
Hij pikt er dan vrolijk op los in mijn vinger. Niet pijnlijk over het algemeen :-\. Maar vandaag is anders. En ik kan je vertellen mijn vingers kunnen meer hebben dan mijn gezicht. Hij pikte heel gemeen in mijn vinger en toen ik hem daarna aankeek ook in mijn gezicht. En niet 1 keer maar wel 4 keer. En deze keer deed het ook zeer :'(.
Toen was ik het zat en heb hem weer op zijn kooi gezet.
Ik hoop niet dat hij hier iets vervelends aan het ontwikkelen is want dat kan ik niet hebben met Melanie.  :(

Groetjes Angelique

Love birdies

angelina

Hoi Hoi,

Nou daar ben ik weer heel even met wat laatste praat over Zazou en Abu. ;D
Eigenlijk is er heel weinig gebeurd de afgelopen dagen. Ik was heel even genezen van het intensief tam proberen te maken nadat Zazou mij behoorlijk pijn had gedaan in mijn gezicht :'(. En wat ik een aantal dagen geleden hoopte dat hoop ik nu eigenlijk nog. Baaldagen omdat het na de ongelooflijke rust in huis ineens weer druk is nu mijn dochtertje terug is. >:(
Iets anders kan ik gewoon niet verzinnen. :-\
Het tam maken wil ook niet echt vlotten en ik ben al blij als hij maar een milimetertje toegeeft in mijn vraag naar hem.
Hij eet uit mijn vingers vandaan of trosgierst tussen mijn lippen vandaan, hij stapt op het laddertje en zit op mijn schouder maar daar is het wel meegezegd eigenlijk. Hij heeft een luizenleventje bij mij en dat vind ie wel best zo geloof ik :-\.
Of moet ik haar zeggen want als ik heel erg eerlijk bent ga ik daar ook een heel klein beetje aan twijfelen :-\.
Hij zit nu super in de rui maar zijn wangvlekken worden nu niet echt zo heel erg fel oranje moet ik zeggen. Maar zijn kuifje lijkt wel steeds feller te worden.
Hij vertoond mannen gedrag maar is afgezien van de piekminuten eigenlijk relatief stilletjes met kwebbelen.
Hmm twijfel gevalletje. :-\

Hieronder nog een foto van Zazou en Abu.

Groetjes Angelique

Love birdies