2 mei 2025, 22:20:04

twinkel weeg best weinig

Gestart door patty_dordtse valkjes, 7 mei 2005, 16:03:32

« vorige - volgende »

Anita1

;D ;D ;D geweldig hoor kanjer..komt allemaal goed.knufff anita

patty_dordtse valkjes

hallo,

Twinkel die woog eergisteren 25 gram en nu weeg die 21 gram.
Ik heb hem vanmorgen ook wat bijvoeding gegeven.
Zijnkropje was wel al wat gevuld door de ouders.
Ze voeren ook zelf om het half uur maar overdag hoor ik dat niet vanwege tv van me dochter haha.

Savonds tot ruim half 12.

Wie kan me zeggen wat ik nou echt moet gaan doen want de een zegt dit de ander zegt dat.

Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

patty_dordtse valkjes

twinkel is van 29 april dus rond de 12 daagjes oud....

(vergeten sorrie)

thnx anita voor het zeggen.
jonge valkjes te koop

patty_dordtse valkjes

:'( :'( :'( is er ff iemand die me meer raad kan geven wat ik toch het beste kan doen want wil toch dolgraag dat dit hummeltje het overleefd. :'( :'( :'(.

wie geef me raad wat ik het beste kan doen verder....
jonge valkjes te koop

Anita1

hoi meissie,
vervelend dat er niemand reageert zeg bij je...
misschien moet je dit alles maar bij spoed zetten.
want ik vind dit echt spoed!!
ik spreek je op msn.
knuff anita

patty_dordtse valkjes

hoi anita,

het is niet anders dan w8te met die dingen in me hoofd.
Ik denk dat ik gewoon nog ff w8te met helemaal eruit halen.
ik ga gewoon ochtend voeding geven en avond zoals nu strx voor de 2de keer.

als die niet omhoog schiet dan gaat die  verder op de handopfok.
Ik w8t nu dat die iedergeval zijn antistoffen goed binnen krijgt en het zo maar proberen.

ik ga strx de voeding geven rond 9 uur.dus dal zal ik wel de info doorgeven.

BEDANKT anita  :-*
jonge valkjes te koop

Anita1

heel goed schat.
want ik zou dan toch eerst voor een warmte lamp zorgen..dan heb je daar ff de tijd voor.want die heb je echt nodig als je hem naar binnen moet halen.
knuffff anita :-*

Lin

He zolang ie aankomt en het kropje is vol dan hoef je je geen zorgen te maken. Als het kropje overdag leg is dan gewoon bijvoeren. Als ie echt niet aankomt in twee dagen en meer afvalt dan gewoon helemaal overnemen. Maar als het kropje gedurende de dag gewoon vol zit en ze komt een beetje aan dan kan je gaan bijvoeren als je weet dat de krop nog voller kan. Is het zo duidelijk?

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Ik heb even nagekeken de mijne heeft een lange tijd ook 15 gram gewogen. Heeft Twinkel al zwarte ontlasting dan moet je het echt gaan overnemen, want dan gaat ie zichzelf verteren had ik ook. en anders even de andere jongen eruit halen zodat Twinkel voer krijgt van de ouders.

Groeten, Lin

patty_dordtse valkjes

linda,

Ik snap dat jij meer ervaring heb natuurlijk.
Ik vind zelf moeilijk nog om op dit moment zo'n keuze te maken en ik heb daarom dit berichtje ook geplaats omdat die sow weinig aankwam of ook  afviel.
En ik vraag om advies en bij deze nu gekregen.

dit is voor mij ook het 1ste nestje en jah ik snap heus wel dat ik me nog en nog beter moet informeren maar heb al vanalles gedaan.
en je wilt toch de zekerheid hebben dat je het goed doet en niet verkeerd.
Ik snap dat veel mensen dan comentaar erover hebben,maar eens is de eerste keer als je aan iets begin.
Ik wil gewoon dat ze het redden en ik kijk naar hoeveel ze wegen en hoe de kropjes zijn en daarom wilde ik graag advies of ik het nou wel of niet goed aan deed.

Ik ga gewoon nu alleen twinkel sochtends voeren.
Dus wegen voeren wegen en de andere ook wegen en
dan savonds kijken hoeveel er in het krpoje is beland.
Wil alvast antia bedanken en linda voor de antwoorden en ik hoop dat als er wat is dat ik nog terecht kan hier.

Heb best in een stress dag gezeten of ik nou wel goed deed of niet  maar jah

Twinkel heeft gewone ontlasting dat ik daarstrx zag en word wel goed gevoerd maar hij kwam haast niet aan vandaar.
Ik ga morgen weer opletten op alle poepjes (die zaten vanmiddag lekker op de hand van naomi lekker poehoe haha)

maar bedankt linda was niet fel bedoeld over jouw.
Maar voelde me sow allenig en w8te op antwoordjes van meerdere mensen maar kwam maar niet vandaar.
jonge valkjes te koop

Lin

Citaat van: gizmo_spikey op 11 mei 2005, 21:55:02
linda,

dit is voor mij ook het 1ste nestje en jah ik snap heus wel dat ik me nog en nog beter moet informeren maar heb al vanalles gedaan.
en je wilt toch de zekerheid hebben dat je het goed doet en niet verkeerd.
Ik snap dat veel mensen dan comentaar erover hebben,maar eens is de eerste keer als je aan iets begin.

He ik wil je ook alleen maar helpen. En als je iets nietw eet gewoon vragen. Dit is al een goede stap. wie heeft er commentaar dan? Je doet toch nis verkeerd je bent juist heel goed bezig. alleen sommige mensen willen handopfok doen terwijl er zoveel dood gaan daardoor. Tja die mensen raad ik het ook af. Ik zou het alleen doen als het moet en niet om tam te maken ofzo dat vind ik een verkeerde reden. sorry anita dat ik het zeg, je wist al hoe ik erover dacht. en volgens mij had je al besloten omde 9 valkjes niet helemaal met de hand op te voeden. 

ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen. Succes!!

Groeten, Lin

Anita1

;D ja lin allang hoor.knuff anita

Anita1

;D ik had gereageert op mn dagboek op jou vragen lin  ;)
knufff

patty_dordtse valkjes

hoi linda,

ik heb je net een im gestuurd en zeg het hier nog een keertje dat het niet rot bedoel was.
ik vond sow moeilijk omdat sommige niet van forum maar die ik gebeld heb etc wat anders zeiden.
Ik ben dan heel onzeker wat ik wel of niet moet doen(met alles)
Je bent een schat van een meid en dat weet jezelf ook wel en bedankt je ook zeer voor je hulp en advies altijd.

ga doen zoals ik het net ook al zei wegen en kijken hoe vol ze zitten en dan sochtends alleen twinkel bij voeren vanwege het gewichtje.

Thnx linda je bent toppie altijd met adviesjes
jonge valkjes te koop

Lin

Citaat van: gizmo_spikey op 11 mei 2005, 22:08:53
hoi linda,

ik vond sow moeilijk omdat sommige niet van forum maar die ik gebeld heb etc wat anders zeiden.Thnx linda je bent toppie altijd met adviesjes

Wat was hun advies dan?