nieuwe vogel voorstellen en vraagje...

Gestart door Barbara, 18 april 2003, 04:32:28

« vorige - volgende »

Barbara

Hallo allemaal,

omdat mijn valkje Dimi zijn nieuwe grasparkietmaatje na een week of 3 nog steeds ontwijkt en ik heb uitgevonden dat zijn kooi groot genoeg is voor 2 valkjes, heb ik de grasparkiet een eigen kooi gegeven en heeft Dimi nu een soortgenoot als gezelschap! Als het goed is, is het een popje van 2 maanden en zoals op de foto's te zien is ze heel mooi gepareld, al zeg ik het zelf  ;D Omdat nooit zeker is of het echt een popje is, hebben we haar de onzijdige naam Croky gegeven.

Nu mijn vraag: ze zou dus 2 maanden zijn, maar ik vind dat ze er niet meer (zo) jong uitziet. Graag zou ik andermans mening eens horen. De verhalen over haar waren wel een beetje vaag, volgens mij is ze toch ouder dan 2 maanden en wilde de eigenaar doen alsof ze jonger is, ik kan het natuurlijk mis hebben, maar ze is forser dan mijn 6 jaar oude lutino man!? Dat is toch raar?

Dus als iemand de foto's eens wil bekijken en zijn of haar mening wil geven over Croky's leeftijd, graag!

Paul

Hoi Barara,
Echt een hele mooie valk :-)
Ik heb er zelf 2 gepareld, eentje van 11 jaar en eentje van 8 weken.
Die van 11 jaar is mijn meest forse vogel en ik denk dat het gewoon aan de soort ligt dat zo zo groot zijn.
Het valkje van 8 weken lijkt er ook sprekend op en is al bijna net zo groot.
Het kan dus echt wel dat het valkje zo oud is als ze zeggen, kijk maar eens hoe mijn geparelde er met 8 weken uit ziet dat zou je ook niet zeggen :-)

Als ik zo kijk lijkt ie wel een jong kopje te hebben maarhet blijft altijd moeilijk.

Groetjes,  paul