15 juni 2024, 22:08:46

Albino Tinco gaat niet super

Gestart door Lin, 4 mei 2005, 07:55:25

« vorige - volgende »

Lin

Hallo

Zoals vele misschien weten heb ik een albino die eerst gevoerd werd en toen niet. Toen ik dit berichtje bij spoed had geplaatst had ik nadat ik met Feld gebeld had de albino met handopfok grootgebracht. Nu is de albino net 6 weken geweest en weegt nog maar 60 gram als de krop leeg is.gisterochtend woog ie met volle krop 66 en gisteravond 72 gram met volle krop. Ik kan zijn rib voelen op zijn buik steekt uit en net onder zijn nek (borstbeen toch?) Ik geef hem twee keer per dag 15 cc en ik meng 1:2. Ik ben zo bang dat ie straks niet red. wat raden jullie aan gewoon vaker voeren?

En verder heeft ie al sinds ie klein is dat ie af en toe heel schokkerig ademt. Je ziet het echt in zijn keel bonken. Ik heb er een filmpje van gemaakt dus die komt er later nog wel bij.
Wat kan er aan de hand zijn? Hij vraagt nu ook niet meer om voer bij zijn ouders. voor de rest slaapt ie veel meer dan de andere. Nu net was ie toch wel actief en aan het roepen en wilde ie weg vliegen.

Groeten Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Gerda

Hoi Lin,

Paul heeft bij Kleintje uiteindelijk half nutribird half gemalen pellets gebruikt. Ze bleef heel lang op 56 gram hangen en toen hij dit probeerde groeide ze door tot 95 tot 100 gram!!
Misschien te overwegen. Misschien zit er in nutribird handopfok te weinig voor een wat ouder jong!!??

Groetjes Gerda

Lin

Oke dank je. Ik zal dat gaan proberen.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Kirsten

Hoi Lin,

Ik hoop dat het snel met Tinco beter gaat. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik me meer zorgen maak over dat ademhalen, dan over zijn gewicht. Heb je Feld er al over gesproken of advies gevraagd?
Ik denk aan je en duim dat het snel beter gaat.

Groetjes
Kirsten



Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Lin

Ik heb nog niet met Feld gepraat. Ik ben een beetje te bang om op te bellen. :-[ Ik hoop dat mensen het hier weten.

groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Riny

Hoy Lin
Bel astublief op .
Kijk naar mij ik dacht ook dat de er wel iemand op het forum het zou weten van mijn valkjes.Niemand had er zelfs maar ooit van gehoord wat er bij mij aan de hand was.
Ik ben 9 valkjes verloren .
Succes Riny :D :D

Anita1

hoi linda pffff.
ik denk dat je zeker 4 x per dag moet voeren.ik vind 2x te weinig.en als ze niet wilt,toch proberen.maar het valt niet mee.
ons zorgenkindje.. :-\
wil je veel sterkte wensen, dikke knuff anita

Ankie

Hoi Lin

Ik vraag me af waarom je niet zou bellen? ???
Hij bijt niet toch ;) en straks heb je misschien wel spijt dat je niet gebeld heb. Ik heb geen verstand van jonge valkjes, maar als ik jou was zou ik gewoon bellen ,en zo snel mogelijk.
Wat kan je gebeuren?
Veel sterkte!!!!
Knuffies van Zazou,groet van Ankie en de rest

Anita1

hoe is het nu met tinco?
knuff anita

Rianne

Hallo,

ik heb Feld zojuist gebelt, gelukkig is het niks ernstigs. Tinco hapt lucht in omdat hij honger heeft en verzwakt is. 5 keer per dag handvoeding en afwisselen met Yakult zodat de krop sneller leegt. Dus de ene voeding met yakult, en de ander zonder. Alleen weet ik niet hoeveel yakult erdoor moet, iemand een idee? Ervaring?
Hij krijgt 15 cc voeding per keer. 1 cc yakult genoeg dan?

Riny

Hoy Muppet
Ik doe altijd 10% Yakult eronder.
groetjes Riny :D :D :D

Kirsten

Oh gelukkig, zat vanmorgen gelijk op het forum te kijken of er al nieuws was,.
Die Kleine Tinco is misschien niet zo snel, maar met jullie goede zorgen komt ie er echt wel :-*

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Ankie

Hai

Ben blij dat dr. Feld geraadpleegd is.
Nu weten jullie wat te doen. Gelukkig niks ernstigs. :D
Gaat helemaal goedkomen met Tinco.
Succes met het voeren.

Knuffies van Zazou ,groet van Ankie en de rest

Lin

Hey

Nog even een vraagje. Ik heb iets doms gedaan ik wist niet dat de zaadjes die je mengt in het pap dat je die moest pletten. Ik heb het ook maar een keer gedaan. Maar nu zaten vanochtend de zaadjes in het kropje. Wanneer kan dit verdwijnen? Heb hem net yakult en pap gegeven.

Groeten Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Ik had nog een vraag. Hoe herken je kropverlamming?

en ik ga nu overstappen naar 4 x op een dag. Het gaat heel goed met hem. Ben ik heel blij om, maakt ook helemaal geluid.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)