28 april 2024, 21:01:17

*~GRISHA EN HAAR BOY'S~*

Gestart door Gerda, 3 mei 2005, 20:24:18

« vorige - volgende »

Kaatje

Hoi Gerda,

Ik ben en blijf ontzettend nieuwsgierig, hoop snel een verlossend antwoord te krijgen  ::)

Ze zijn weer schitterend de foto's, heb je een gezellige dag gehad vandaag bij je vriendin !?

Bedankt voor de super foto's weer :D

Groetjes Karin

Gerda

Hoi allemaal,

Gisteren een gezellige dag gehad. Madelief, de oudste van 3, dacht dat ik het jonkie (waarvan ik een foto had opgestuurd) wel zou mee nemen om aan haar te laten zien.
Ze had samen met haar moeder en zusje Marijne in de dierenwinkel lekkere snoepstokken en een speeltje uitgezocht.
Ze was zeer teleurgesteld, maar dat was snel over toen we samen op het forum foto's gingen bekijken.

Vanochtend weer foto's gemaakt. Je ziet nu duidelijk ontwikkeling.
De oudste heeft de ogen goed open en een doorkomende kuif!

Ogen lijken toch echt een rood lensje te hebben en de kuif is licht (dus lijkt bont).


Stoer zitten



Lekker slapen


Hier even een close-upje. Beginnende kuif (tussen de ogen) en rood lensje. Wat denken jullie???





Bij de middelste blijven de onderste pennen in de vleugel licht, dus ik denk echt dat dat een bonte is.





De jongste blijft aardig bij, ondanks zijn twee dagen later geboren dan de andere twee.

Ik denk dat de jongste een wildkleurtje wordt. Er is nu al de schaduw van pennetjes te zien in de vleugel. Egaal grijs. Maar ze kan natuurlijk nog gepareld worden!!





En dan het groepsportretje van vandaag:



Groetjes, Gerda

Caroline

Hoi Gerda, ik denk hetzelfde als jij hoor.

De eerste een bonte cinnamon, de tweede in ieder geval bont en de derde zie ik ook al donkere slagpennetjes en op deze foto lijkt zelfs het kuifjewat nog onder de huid zit al donkerder dan bij de andere.

Wel gaaf, 2 bontjes!!!

Mooie foto´s.

Lief dat de meiden snoepstokken en een speeltje hadden uitgekozen.  :D

Nog een paar fijne vakantiedagen bij je birdies.  ;)

Liefs Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Gerda

Citaat van: Caroline op  9 november 2007, 10:07:55
Hoi Gerda, ik denk hetzelfde als jij hoor.

De eerste een bonte cinnamon, de tweede in ieder geval bont en de derde zie ik ook al donkere slagpennetjes en op deze foto lijkt zelfs het kuifjewat nog onder de huid zit al donkerder dan bij de andere.




Hoi Caroline,

In het echt is het moeilijker te zien dan op de foto, omdat je de foto makkelijk kan vergroten.

Dan is de oudste cinnamon bont gepareld = pop

De tweede is dan bont, wanneer deze bont gepareld wordt is het een ventje. Een bontje zonder parels kan ventje of pop zijn!
Je ziet het inderdaad op de slagpennen eerder dan de kuif. Dat had ik vorig jaar al van Mandy geleerd!

De derde wildkleur voor zover ik nu kan zien, kan ook ventje of pop zijn, behalve als er parels doorkomen, dan is het een ventje.

Dus dat zou in ieder geval DNA-onderzoek betekenen wanneer het een bonte en een wildkleur zou zijn.
Ik ga maar niet uit van crossovers  :-X

Bedankt voor je reactie,
Liefs, Gerda




Sanna

Hoi Gerda,

Wat een ontzettend lieve foto's weer :-*, vooral deze:



Ik ben benieuwd hoor. Voorzover ik mee kan kijken denk ik dat je gelijk hebt over de mutaties. Nou maar kijken of er ook pareltjes doorkomen. Het worden vast weer geweldig mooie valkjes... dat kan ook haast niet anders met zulke knappe ouders ;D.

Groetjes, Sanna

Kaatje

Hoi Gerda,

Ik ben ook ontzettend benieuwd maar ben een enorme leek op dit gebied ... Als ik het goed begrijp is er zeer waarschijnlijk en in ieder geval 1 popje geboren !?

Was al een uur geleden begonnen met dit te typen maar dan zal je altijd zien dat er telefoon tussen komt  $#%$^&&  >:(

Ik zie bij de oudste volgens mij echt een rood lensje, ... misschien stom maar wat is een cross-over !?

Wat een schattige foto's weer, ik sla ze allemaal op en kan er uren naar kijken ! Als er bij 1 van de donsjes nog een rood lensje te zien is, weet jij dan zeker dat het een popje is of moeten we het dan echt nog allemaal afwachten !?

Sorry voor dit vragenvuur maar ik zit zo ontzettend in spanning !!

Liefs Karin

Anja

Hoi Gerda,

Wat een lieve foto's weer. Het enige wat ik kan zeggen is dat de oogjes rood lijken. Voor de rest heb ik er nog niet heel veel verstand van.

Groetjes Anja

Gerda

Citaat van: kaatje98 op  9 november 2007, 11:18:31
Hoi Gerda,

Ik ben ook ontzettend benieuwd maar ben een enorme leek op dit gebied ... Als ik het goed begrijp is er zeer waarschijnlijk en in ieder geval 1 popje geboren !?

Was al een uur geleden begonnen met dit te typen maar dan zal je altijd zien dat er telefoon tussen komt  $#%$^&&  >:(

Ik zie bij de oudste volgens mij echt een rood lensje, ... misschien stom maar wat is een cross-over !?

Wat een schattige foto's weer, ik sla ze allemaal op en kan er uren naar kijken ! Als er bij 1 van de donsjes nog een rood lensje te zien is, weet jij dan zeker dat het een popje is of moeten we het dan echt nog allemaal afwachten !?

Sorry voor dit vragenvuur maar ik zit zo ontzettend in spanning !!

Liefs Karin


Hoi Karin,

We hebben elkaar al gesproken en ik heb al een paar dingen uitgelegd, maar het staat zo raar als ik hier dan geen antwoord geef.
Bonnie heeft een mooi stukje over crossovers geschreven. Dat kun je hier vinden.
Ik heb zelf meegewerkt aan een eenvoudige uitleg over splits. Die kun je hier vinden.

De cinnamon uit het nestje zijn allemaal popjes, want Nezumi geeft dat alleen aan zijn dochters door (hij is split voor cinnamon gepareld en bont).
Grisha is niet cinnamon en een popje kan nooit split zijn voor cinnamon, dus daarom weet ik dat alle cinnamonnetjes popjes zijn! Dus mocht er een rood lensje verschijnen, dan zijn het popjes.
Maar op dit moment denk ik dat de middelste bont is en de jongste wildkleur. Maar dat moeten we nog even afwachten.

Dat betekent nog steeds dat de twee jongsten popjes kunnen zijn hoor!!

Liefs, Gerda





Gerda

Citaat van: Anja op  9 november 2007, 19:03:43
Hoi Gerda,

Wat een lieve foto's weer. Het enige wat ik kan zeggen is dat de oogjes rood lijken. Voor de rest heb ik er nog niet heel veel verstand van.

Groetjes Anja



Hoi Anja,

Anderhalf jaar geleden wist ik er ook niets van hoor, maar door te lezen in boeken en verschillende mutaties te zien en nestjes mee te maken leerde ik een heleboel.
En van lezen hier op het forum!
Kijk maar eens bij de links die ik in mijn vorige berichtje heb neergezet. Vrij eenvoudig beschreven en heel leerzaam.

Liefs, Gerda



Gerda

9 november 2007, 20:22:22 #3849 Last Edit: 9 november 2007, 21:09:51 by Gerda
Vanmiddag de kleintjes weer even gewogen.
De oudste woog 38 gram, de twee 31 gram en de jongste 28 gram. De jongste was al weer gegroeid vergeleken met vanmorgen en had de ogen open. Morgen dus hopelijk een foto met de oogjes open.

Ik ga al snel de oudste ringen, morgen denk ik!!

Liefs, Gerda

Gerda

Hoi allemaal,

Nog even een foto gemaakt van de oudste met volle krop. Dat is heel wat anders dan in de ochtend  ;D ;D

En op dit moment zitten ze weer te voeren!!


Ze tuimelt bijna voorover!



Lekker vol kropje!

Groetjes, Gerda


Anja


Wat lief Gerda.
Ze valt inderdaad bijna voorover.

Groetjes Anja

Bello

Oh Gerda,

Zo klein en dan kunnen jullie al zien wat de mutatie word, knap hoor.

En wat zijn ze leuk om te zien, dat kleine grut.


Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Caroline

Inderdaad hele leuke interresante links.  :D

En wat doen je jongen het geweldig, wow!!!!  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Kaatje

Hoi Gerda,

Bedankt voor de uitleg, zowel persoonlijk als hier op de site ... erg interessant om te lezen en ook om het zo te horen  :D

Wat een heerlijke foto's met die volle kropjes, ... de oudste ziet er echt heel erg ondeugend uit  :D

En als we niet zeker zijn over het geslacht van de andere 2 donsjes dan hebben we altijd nog de optie voor DNA  ;) En ik kan in Januari in ieder geval al 1 popje halen ( afhankelijk van hoe het gaat met het donsje natuurlijk ) en ik heb al een naam .... Namelijk Vicky  ;D ;D

Liefs Karin