29 april 2024, 06:57:05

*~GRISHA EN HAAR BOY'S~*

Gestart door Gerda, 3 mei 2005, 20:24:18

« vorige - volgende »

Gerda

Hoi Monique,

Ik hoop dat er dit keer ook weer pareltjes uitkomen.
Als de pareltjes zo zijn als die van Mama Grisha dan spring ik een gat in de lucht. Want haar parels zijn echt prachtig. Ik weet het, ik ben bevooroordeeld ::)

Dit is de berekening:
Ouders:
Vader    Wildkleur split voor Bont {X2:Cinnamon} {X2:Gepareld}
Moeder    Witmasker Gepareld split voor Bont
Nageslacht:
Jonge man    
12.5 % Bont split voor Witmasker {X2:Gepareld}
12.5 % Bont Gepareld split voor Witmasker {X1:Cinnamon}
25.0 % Wildkleur split voor Witmasker Bont {X2:Gepareld}
25.0 % Gepareld split voor Witmasker Bont {X1:Cinnamon}
12.5 % Wildkleur split voor Witmasker {X2:Gepareld}
12.5 % Gepareld split voor Witmasker {X1:Cinnamon}

Jonge pop    
12.5 % Bont split voor Witmasker
12.5 % Bont Cinnamon Gepareld split voor Witmasker
25.0 % Wildkleur split voor Witmasker Bont
25.0 % Cinnamon Gepareld split voor Witmasker Bont
12.5 % Wildkleur split voor Witmasker
12.5 % Cinnamon Gepareld split voor Witmasker

Groetjes, Gerda

♥Debby♥

Oei zeg.. wat een schitterende ouders zijn dat.. en de jongen uit het vorige nest mogen er ook zijn hoor!

Nou moet ik zeggen dat we voor Diesel nog een vriendje/vriendinnetje zoeken.. dus misschien wordt ik wel nog nieuwsgieriger naar je kleintjes..  ;D


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Gerda

Nou nou, we zullen nog een paar daagjes moeten wachten op een eitje. Want het eitje waarvan ik dacht dat door Grisha gelegd was, is door Ronald gelegd. Een neppertje dus.

Dus het duurt nog even. Ze zijn wel druk in het blok en aan het wipwappen.

Maar goed, 'I was not amused'.

Groetjes, Gerda

♥Debby♥

Hoi Gerda,

ik kan me voorstellen dat je niet blij was.. Wie is Ronald dan.. want ik neem aan dat dit dan geen andere valk is?? hahaha.. moeilijk he als je nog niet zolang hier zit..  ;)

Nou dan hopen we maar dat de eitjes toch snel volgen..


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Gerda

Hoi Debbie,

Ronald is mijn man  ;D ;D

En ik heb drie valkjes, Grisha, Nezumi en Spikey. Spikey is eigenlijk meer Ronalds valkje, want hij zit de hele dag bij hem. Spikey is een ventje!

Daarnaast heb ik twee grasjes: Yesil (groen in het Turks) en Azul (blauw in het Spaans) een groene en een blauwe dus.

Ze vliegen de hele dag vrij in huis. Mijn man werkt thuis als vertaler, dus daarom kan het gelukkig.

Groetjes, Gerda

♥Debby♥

Wat een gemene man heb jij dan!!!! ;D ;D ;D

Je kunt hem gerust laten weten dat hij zich de forumwoede op de hals heeft gehaald.. hahahha

wij hier allemaal in blijde afwachting en dan dit...

gevaarlijk hoor! :D :D

wel leuk dat jullie het valkenvirus samen hebben.. wel zo gezellig!


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Sanna

Citaat van: Gerda op  8 oktober 2007, 16:01:09
Nou nou, we zullen nog een paar daagjes moeten wachten op een eitje. Want het eitje waarvan ik dacht dat door Grisha gelegd was, is door Ronald gelegd. Een neppertje dus.



Whaahaahaa!!! :D Ronald had zeker dikke pret om jouw 'blijde verwachting'... ;). Kan hij een revange verwachten?? :D

Groetjes, Sanna

Mara

Hoi Gerda

Wat een rotstreek van Ronald zeg. En nu maar hopen dat er gauw echte eitjes komen.

Mara

Anja

Hoi Gerda,

Nou ik kan er geen genoeg van krijgen van je foto's. Wat heb je toch prachtige valkjes.

Wat gemeen zeg van Ronald. Kon je er achteraf wel om lachen?

Groetjes Anja

Gerda

Hoi Anja,

Achteraf heeft hij het niet zo bedoeld. Er lagen 4 nepperts in en hij had ze er uit gehaald een paar dagen geleden toen ik op vakantie was.
Maar hij had er eerst drie uitgehaald en eentje laten liggen.
Toen zei hij vanochtend: er ligt een eitje!

Dus ik kan er wel om lachen hoor!
De echte eitjes komen wel ;)

Groetjes, Gerda

Caroline

 :o

Flauw A´dams grapje.  :-\ Had mijn vader (een ex A´dammer) kunnen zijn.  ;D

Succes met de echte eitjes.  :D

Liefs Caroline

Knuffel voor Grisha.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anja

Hoi Gerda,

Hoe gaat het hier? Zijn ze nog steeds aan het oefenen?

Groetjes Anja

♥Debby♥

Hoi Gerda,

Ik heb zojuist de foto's bekeken van je nestje van vorig jaar.. Sissi, Lizzy en Dulce.. ik had gewoon kippenvel... wat een schitterende valkjes en al die waanzinnig mooie foto's.. ik ben er gewoon een beetje stil van.. gek he..


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Gerda

11 oktober 2007, 22:31:14 #3568 Last Edit: 11 oktober 2007, 22:36:26 by Gerda
Hoi Debby,

Dank je wel  :-[
Het was echt een prachtig nestje en zo geweldig om mee te maken. Hopelijk komt er snel een eitje bij Grisha, want het kriebelt enorm! Het is geweldig om mee te maken.

Ik weet nog dat Grisha werd geboren. Grisha was een eitje van Linda's valkjes, gelegd terwijl Ayla en Tiamo (echte ouders van Grisha) midden in een nestje zaten. Dus het eitje van Grisha ging samen met het eitje met broertje Fladder er in naar Paul.


Daar werden de eitjes uitgebroed door Peppie en Kokkie. Toen ik hoorde dat er op mijn verjaardag een witmaskertje uit was gekomen, heb ik meteen Paul een bericht gestuurd en gevraagd of er al iemand op de reserveringslijst stond voor Grisha.
Paul had wel reserveringen, maar deze eitjes waren eigenlijk van Linda, en die vond het ook goed, dus zo mocht ik Grisha hebben.

Ik heb haar gevolgd vanuit het ei, ik wist niet dat het een popje was of een ventje, en toen verschenen er ineens parels. Heel raar, want vogens de berekening kon het niet (en kan het nog steeds niet), maar Grisha bleek een cross-over. Dat betekent in simpele bewoordingen dat de erfelijke eigenschap die eigenlijk niet zou worden overgegeven, toch wel overgegeven wordt.

Dus Grisha is zeer uitzonderlijk! Niet alleen een schatje, maar ook door haar verhaal een bijzonder valkje. Niet uitgebroed door haar eigen ouders. Maar het grappige is dat de eerste eitjes van Grisha niet uitgebroed zijn door Grisha en Nezumi (Grisha was minder dan een jaar en dat vond ik veel te vroeg), maar door vader en moeder Ayla en Tiamo de valkjes van Linda (Lin).

De oudste van de twee jonkies woont bij Roxanne en de jongste bij Marvin. En ondertussen heeft dat valkje Yoeppie al twee keer een nestje gehad. Dus Grisha en Nezumi zijn opa en oma ;D

Dit is Yoeppie:



Hij lijkt sprekend op pappa Nezumi!

Alles over Yoeppie vind je in het dagboek van Marvin en Andrea:
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,25990.0.html

Uit het eerste nestje dat ze zelf mochten grootbrengen kwamen dus drie mooie cinnmon geparelde popjes, en eentje was ook nog  bont (mooie Sissy van Margreet)



Nu hopelijk snel een nieuw nestje. Ik kan haast niet wachten!
Ik houd jullie op de hoogte!!

Groetjs, Gerda

♥Debby♥

Een mooi apart verhaal voor een heel mooi apart valkje..

Ik ga je nestje zeker volgen... 't wordt vast smullen met al die mooie foto's!


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.