29 april 2024, 03:28:01

*~GRISHA EN HAAR BOY'S~*

Gestart door Gerda, 3 mei 2005, 20:24:18

« vorige - volgende »

Gerda


Hoi Margreet,

De foto's staan er hoor  ;)

Sissi is een lieve naam!! Vandaag lag ze in de ochtend veel te slapen in het blok en ze had een vrij lege krop. Dus haar in mijn hand genomen en Grisha op mijn arm gezet, en ja hoor, ze ging meteen voeren!! Bomvolle krop!!
De rest van de dag was ze weer zo tierig als wat!!

De andere twee doen al aardig vliegoefeningen en ook Sissi kijkt af en toe uit het blok!! Het is een raar geluid, dat gevleugelklap in het blok.

Ook als ik ze op tafel of op schoot heb doen ze dat!!

Vanavond had ik ze op schoot op de bank, maar ze kropen allemaal naar boven en gingen toen op een kluitje in mijn nek liggen slapen. Terug in het blok kregen ze nog een voeding van pa en ma. En pa trok stiekum nog een veertje uit!! Gelukkig is het bij eentje gebleven!!

Het is heerlijk zo, een heerlijke leeftijd!! Zo knuffelig!! Vooral dat spelen en slapen bovenop me is erg leuk!! Ik geniet er best van!!

Over een paar weken zijn ze al bijna oud genoeg om weg te gaan.

Voor de oudste twee zoek ik nog steeds een baasje!! Ze staan nu ook op marktplaats!!

Zo, nu nog even de andere dagboeken door en dan naar bed!!

Liefs, Gerda


Gerda

Hier speciaal voor Jane!!



Groetjes van Lizzy!!

febvisje

(we dachten aan Lizzy  ;D  ;D  ;D ) had ik het verkeerd geschreven????



Gerda

Citaat van: febvisje op 14 augustus 2006, 11:10:49
(we dachten aan Lizzy  ;D  ;D  ;D ) had ik het verkeerd geschreven????




Sorry, is al veranderd!!!
Nee hoor, je had het goed geschreven!! Wat een typfoutje!!

Groetjes, Gerda

trienke

Hoi gerda

Wat een schatjes van een jonkies heb je ;D
2 gepareldtjes en 1 bont geparelde. En de bonte heeft een oranje veertje in de kuif haha, wat lief ;D

Groetjes Trienke

Lin

Hey Gerda,

ik zie dat je een reservering hebt. Dat is alvast een fijn gevoel dat er weer een goed huisje is gevonden. en het openmakenn van het ei is dus het geheim. ik heb daar ook wel eens over getwijfeld. ik ben ook blij dat in dat boek wat van rianne is en wat ik nu uit heb staat hoe lang het kan duren voordat een valkje uit het ei komt. want zelf wist ik het de vrige keer ook niet en dan sta je voor een moeilijk besluit.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Gerda


Vandaag zijn de oudste twee uit het blok geklommen!!
Ik heb er filmpjes van gemaakt, die komen straks!!

Foto's moet ik nog even maken!!

Dus tot straks,

Gerda


Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

margreet

hallo Gerda,

fototijd.


Het eerste jong heeft zijn vliegoefening door de kamer gemaakt. Ging erg goed.

Moeder houdt haar goed in de gaten.

Lunchtijd, worden heerlijk door pa en moe gevoederd

Wat goed dat je een fijn huisje voor je andere pareltje hebt gevonden. Bij mij gaat het ook goed, woensdag komt er iemand kijken voor zeker 1 maar bijna zeker 2 valkjes.
Maakt dus 6 bij elkaar, niet slecht voor 1 week in de verkoop.
Maar wat nog beter is, best leuke gemotiveerde mensen.
Ze groeien nu wel als kool, nog even en je ziet geen verschil meer.
Wel eten ze nu minder eivoer ze gaan meer op de zaadjes over, kunnen de jongen vast wennen.
Zie dat je filmpjes hebt gemaakt, (even tussendoor) ga straks even kijken.
groetjes margreet

febvisje

Jaaaa filmpjes!!!   ;D
Bedankt nog eens voor de foto. Heb ik het juist gezien dat Lizzy al begint trosgierst te eten? En vliegoefeningen doet ze ook al  8) cool   ;D

Ziet er een toffe meid uit. Ik heb overigens voor haar gekozen omdat zij dan misschien rapper contact gaat leggen met mijn Chicita. Kunnen die parels eigenlijk later nog verdwijnen? En hoe noem je haar tekeningen nu helemaal? Bont gepareld? Sorry, ik weet er niet veel van, maar wil toch graag weten wat ze is.
Als ik het juist heb zou ik haar ongeveer binnen een week of twee drie kunne halen, dan zijn ze meestal zelfstandig toch?

Zo, dat was het eerst. Hopelijk komen die filmpjes al gauw.

Grt jane


Gerda

Hoi Margreet,

Fijn dat je je jonkies op goede adressen kan plaatsen!!
Ik heb alleen nog voor de oudste geen baasje,
De andere twee blijven zoals gezegd in de valkparkiet.com familie.

Hier eten ze nu ook meer zaad, vooral kleine zaadjes, dus ze krijgen wat extra grasparkietenzaad. Dat strooi ik ook voor de kleintjes op tafel als ze er uit zijn, samen met een streng gierst!!

Met de kleine Sissi gaat het goed. Vandaag waren haar grote zussen dus uit het blok, maar Lizzy ging na even de buitenwereld bekeken hebben weer gezellig bij Sissi in het blok!!

Straks foto's van alle drie!

Liefs, Gerda

Gerda


Hoi Jane,

Lizzy is een cinnamon gepareld valkje. Ze is split voor witmasker en misschien voor bont (kans van 67%). Dat betekent dat ze dat zou kunnen doorgeven aan haar kinderen!!

Haar pareltjes blijven, want het is een popje. Bij mannetjes gaan ze na een paar keer ruien weg.
Dus ze blijft zo mooi als ze nu is!!

Vandaag kwam ze dus voor het eerst uit het blok en ik heb het op film. Dis is nu aan het uploaden!!

Ik kan geen echte datum geven wanop ze zelfstandig is, dit verschilt van valkje tot valkje. Maar ik vertel haar vorderingen hier, dus je blijft goed op de hoogte!!

Hier is het filmpje, maar misschien duurt het nog even voor ie werkelijk te zien is.
http://www.youtube.com/watch?v=P5bIpcmzGwg

De oudste zit op de grond en Lizzy komt uit het blok kruipen.

Foto's volgen nog!!

Liefs, Gerda

febvisje

Wat mooi
Ja, ik weet dat het nog een tijdje gaat duren. Spijtig genoeg kan je nooit op voorrand zeggen wanneer ze zelfstandig gaan zijn.
JUist nog een iets wat ik niet begrijp. Als bij popjes de parels blijven en bij ventjes gaan ze weg, dan kan je het toch nu nog niet weten, want ze zijn nog niet in de rui geweest, toch?
Sorry, ik wil het maar begrijpen  :-\

Grt jane


Gerda

Hoi Jane,

Normaal gesproken kan je het ook niet weten, maar in dit geval wel:
Niet aan de parels weet ik dat het popjes zijn, maar omdat ze cinnamon zijn.

Grisha is niet cinnamon en kan ook niet split zijn voor cinnamon. Dus het cinnamon moet van Nezumi af komen.
Die is ook niet zichtbaar cinnamon, maar kan wel split zijn.

Hij geeft dit alleen maar door aan zijn dochters. Daarom wist ik dat dit popjes zijn.

Ingewikkeld verhaal. Maar daarom hebben de mutatie-experts ook even meergerekend:

man afkomst:
13% bont gepareld split voor witmasker {X1:  cinnamon}
13% bont split voor witmasker {X2: gepareld}
13% gepareld split voor witmasker {X1:  cinnamon}
13% wildkleur split voor witmasker {X2: gepareld}
25% gepareld split voor bont witmasker {X1:  cinnamon}
25% wildkleur split voor bont witmasker {X2: gepareld}

pop afkomst:
13% bont cinnamon gepareld split voor witmasker
13% bont split voor witmasker
13% cinnamon gepareld split voor witmasker
13% wildkleur split voor witmasker
25% cinnamon gepareld split voor bont witmasker
25% wildkleur split voor bont witmasker

De vetgedrukte popjes zaten in dt nestje. De onderstreepte is Lizzy en ook de oudste.

Ik had er een vraag over gesteld bij mutaties:
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,19204.0.html

De foto's komen hierna!!

Liefs, Gerda

Gerda


Foto's!!!

Alleereerst Sissi, balancerend op een pootje




Lizzy:







Kroelen







De oudste kijkt hoe mooi de vleugels van Lizzy zijn, op de achtergrond loopt Sissi de boel te verkennen!!




De oudste, heeft het karakter van Grisha en ook een beetje de pose!!




Sissi sloopt de kamera




Sissi laat zich voeren door mama Grisha






Morgen komen er meer filmpjes (van vandaag) en nieuwe foto's.

Liefs, Gerda