28 april 2024, 23:37:06

*~GRISHA EN HAAR BOY'S~*

Gestart door Gerda, 3 mei 2005, 20:24:18

« vorige - volgende »

margreet

Hallo Gerda,

Hier een kijkje bij mijn valkjes., Nog bedankt voor het mogen plaatsen.


Alle vijf bij elkaar, 3 pareltjes en 2 wildkeurtjes


Leuk contrast, dat gele met dat donkere

Best een mooi pareltje toch??


de 6 jongen uit het andere nestje, kan nog niet goed zien of er parletjes tussen zitten, ik twijfel

Allemaal bij elkaar
De jongste nr.7 van het 2e nestje heeft het erg moeilijk, is al 3 dagen oud en weegt nog maar 4 gram, gisteren een beetje dextro gegeven en vandaag 2x een beetje pap. daarna terug gelegd. Hij geeft niet op, maar hij wordt op dit moment niet gevoed door de ouders, hij is ook erg zwak.
Eigenlijk hoop ik dat hij de strijd opgeeft want dit is ook niets.
En een jong zo klein te gaan gaan handvoeden doe ik niet, een klein beetje bijvoeren om hem te simuleren vind ik nog kunnen maar dat is de limiet. Maar daar mag iedereen anders over denken.
Hoe gaat het bij jouw, heb nog niet bijgelezen, doe ik straks

groetjes Margreet



hippysuus

Hoi Gerda,

Riny put ook niet altijd uit haar eigen tuin hoor  :-X ;D ;D

Riny


Caroline

 ;D ;D

Geweldig!!

Wat een lieverds, ik zag ook al cinnamon. Al heel lang geleden eigenlijk.  :-[

Leuk hoor, al die verborgen splits.  ;)

PS. Margreet, jij hebt ook leuke foto's geplaatst hoor, wat een lieverds en nu zie je ook goed dat die van Gerda cinnamon pareltjes zijn.

Groetjes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Gerda


Hoi Margreet,

Wat lief zo'n mand vol valkjes!!!



En ik vind drie al veel. Vooral nu ze al gaan kruipen en de mandjes uit kunnen klimmen moet je steeds opletten!!

Wat jij doet met je Nr 7 is precies waar ik voor zou kiezen. Het jong alle kansen geven door eerst wat druivesuiker en later misschien pap met druivesuiker te geven, maar het bij de ouders te laten. Alleen proberen een zetje in de rug te geven. Lukt het dan niet, dan is het de natuur!!


Hoi Riny,

Met de hand op het hart, de foto is niet bewerkt in photofiltre!!


Hoi Caroline,

Ik dacht al best lang cinnamon, maar ik wilde er verder niets over zeggen. Omdat Mitchell op een ventje wacht van Grisha en Nezumi, wilde ik het echt zeker weten.
Nu ze cinnamon zijn, zullen het bijna zeker popjes zijn!! Want Grisha kan niet split zijn voor cinnamon, dus geeft Nezumi het door aan zijn dochters!!

Maar goed, nu G&N het zo goed hebben gedaan, mogen ze over een tijdje weer een nestje, dus dan hopen we maar dat er dan een ventje bij zit!!

Dus nu weet ik ook dat de oudste twee cinnamon geparelde popjes zijn met een split voor witmasker (en zelfs 67% kans op split bont). Dus prachtige popjes om te zien en ze kunnen nog mooie babies krijgen ook!!!


Grappig inderdaad die verrassingsmutaties. Gepareld was al een verrassing bij Yani (oudste jong van G&N), en nu cinnamon en bont!!!! Geweldig!!!!

Liefs, Gerda


Agnes

Hoi Gerda,

Wat heb je (G en N  ;) ) een mooie jongen!
Leuk dat er verassende mutaties te voorschijn zijn gekomen!

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

margreet

hallo Gerda,

Het jong is overleden, gelukkig geen strijd meer, met de overigen gaat het erg goed. Worden volgepropt. de 2 oudsten wegen al 98 gram. Maar die worden dan ook al weer 4 weken komend weekend.
Heb veertjes opgestuurd van mijn Cinnamon bontje (bijna 3 maanden) Weer een ervaring rijker!!. Viel best wel mee. Maar het is dan ook een heel rustig lief valkje.
Kan me voorstellen dat je in dubio staat over het houden van een eigen jong. Want!!, 3 wordt toch meestal vier, en je hebt inderdaad met je huisgenoten te maken (hoe lief die ook zijn).Ook zij hebben hun grenzen.
Wacht op je volgende serie foto's want eerlijk is eerlijk, die van mij zijn leuk maar die van jouw (en trouwens Riny's ook) zijn gewoon erg goed.

groetjes Margreet

Lin

Hey Gerda,

wat een heerlijke fotos!  :D Ja dat is wel een voordeel van dat cinnamon dat dat niet van de pop af kan komen. Dat is echt het leuke aan een wildlkeur man er komt vaak wel een verrassing uit. En dit zijn zeker erg leuke! vooral het bont is natuurlijk super. wat onwijs mooi om de kleintjes nu bij de ouders zo samen te zien. volgens mij kan jij wel blijven staren naar ze.
Citaat van: Gerda op  7 augustus 2006, 18:54:00



deze is wel bewerkt toch? Of heb jij zo'n paarse achtergrond?  ;D




Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Ineke

Dat lijkt mij leuk als je al je jongen goed kunt volgen. Hoe de veertjes worden, maar ook wat voor karaktertjes ze hebben. Jullie zullen wel veel moeten lachen om die kleine donderstenen met hun houten benen. Ha, dat rijmt, was niet de bedoeling :)
Ik heb al die tijd gedacht dat Riny echte bloemen gebruikte, t was al te mooi om waar te zijn!

Caroline

Maar even in jouw dagboekje, Gerda.  :-[

Hoi Margreet, jammer van je jonkie, hopelijk blijft de rest het wel goed doen.

Sterkte en succes met de rest.  :D

Liefs Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Gerda


Hallo allemaal,

Eerst maar even de foto's, dan ga ik straks reageren op jullie!!

Allereerst de jongen in een bloemenloos mandje  :D :D










Hier met papa en mama






De oudste, precies drie weken geleden geboren, dus op dag 22 vandaag!



De veertjes komen al door!!



Ze heeft ook een lief koppie




De tweede is nu 21 dagen oud. Een heel ondernemend valkje!!



En ze kan al slopen ook  ::)




De jongste is echt heel aanhankelijk, maar ook erg ondernemend!!





Ze was de eerste die mama zover kreeg om haar buiten het blok te gaan voeren!!











Wat heel grappig was (nog nooit gezien) is dat de anderen toen bij haar gingen bedelen en ze gaf wat voer door aan de andere twee  8) Ik wist niet dat jongen dat deden/konden.
Helaas geen foto van gemaakt, want te verbaasd!!!

Zo, dat was het even voor nu.
Straks terug voor reacties!!!

Liefs, Gerda

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

bobbie

Hoi Gerda,

Schitterend. Prachtige foto's van prachtige jongen.

Maarre ................ volgens mij zijn de eerste 2 foto's in je laatste bericht hetzelfde?

Het ouderpaar doet het ook giga-goed he.

Verwen ze maar lekker, kunnen ze wel gebruiken met het grut. ;)

Doei, Nel :)

Riny


Hoy Gerda
Nu weet ik het zeker,
die kom ik me kidnappen.
Liefs Riny :D

bobbie

Citaat van: bobbie op  8 augustus 2006, 20:34:07


Maarre ................ volgens mij zijn de eerste 2 foto's in je laatste bericht hetzelfde?



Oke, je hebt de eerste foto veranderd. Daar staan ze ook erg leuk op hoor Gerda.