28 april 2024, 21:42:07

*~GRISHA EN HAAR BOY'S~*

Gestart door Gerda, 3 mei 2005, 20:24:18

« vorige - volgende »

marga

Citaat van: Riny op 19 januari 2006, 12:07:13
Hallo Gerda en Nel
Dat gaat me dan weer een ''bom''geld kosten aan kraamcadeautjes.
Jullie dobbelen zelf maar naar wie ik het eerste aan de beurt is.
Groetjes Riny :D

nou ik ben wel benieuwd wie het eerste jong heeft

bobbie

Hoi Gerda,

Ik heb net de eitjes weer geschouwd van Cootje en Pipo:

5 eitjes;
3 eitjes bevrucht;
1 twijfelgeval;
1 eitje is nog te vers om wat te kunnen zien.

Spannend he. :D

Hoe gaat het broeden op de nepeitjes?

Ik dacht trouwens dat juist om het eitjes leggen een pop niet te jong mocht zijn ivm meer kans op eventuele legnood.
Wat is het risico als ze het zelf zou uitbroeden en de jonkies verzorgen met haar mannetje? ???

Groetjes, Nel :)

Riny

Citaat van: bobbie op 19 januari 2006, 17:08:57

Wat is het risico als ze het zelf zou uitbroeden en de jonkies verzorgen met haar mannetje? ???



Hoy Nel
Het risico is dat ze niet weten wat ze er mee moeten doen.
Ze zijn dan vaak nog te speels, je kunt het vergelijken als een kind een kind krijgt.
Die hebben dan ook hulp nodig.
Groetjes Riny :D

Valerie

Citaat van: Gerda op 18 januari 2006, 21:27:16
Citaat van: • SH0RTY • op 18 januari 2006, 21:22:43
Hallo lieve valkjes-oma in speeeeee!!

Gefeliciteerd met de bevruchte eitjes bij Riny!
Ik duim mee dat Ronald op zijn verjaardag valkjes-opa wordt!
(dan moeten jullie die ook hebben, verplicht)

;D

Liefs,
Roxanne


Lieve Roxje,

De eitjes liggen niet onder Riny  :D maar onder Ayla, de moeder van Grisha!!!! Bij Lin!!


Ik zie Riny al bovenop eitjes gaan zitten. ;D Moet ze wel goed uitkijken dat ze niet breken, want een aantal tientjes in kilo of gram is een groot verschil. :o



bobbie

Citaat van: Riny op 19 januari 2006, 17:14:16
Citaat van: bobbie op 19 januari 2006, 17:08:57

Wat is het risico als ze het zelf zou uitbroeden en de jonkies verzorgen met haar mannetje? ???



Hoy Nel
Het risico is dat ze niet weten wat ze er mee moeten doen.
Ze zijn dan vaak nog te speels, je kunt het vergelijken als een kind een kind krijgt.
Die hebben dan ook hulp nodig.
Groetjes Riny :D


Hoi Riny,

Dank je voor de duidelijke uitleg, klinkt inderdaad logisch  :)

groetjes, Nel :)

Gerda

Hoi Allemaal,

De twee broeden wel erg trouw op de nepeitjes, maar soms lijken ze een beetje onvoorzichtig (klink soms als voetballen), maar er liggen ook geen houtkrullen onder.

Ze wisselen elkaar steeds af, heel lief!!! Ze beginnen bij het landen op de mand de ander al te waarschuwen dat zij het zijn. En dan loopt de gene die gaat checken door naar achteren en is er druk overleg!!
Soms zitten ze uren achter elkaar, maar als ik vers eten neerleg, gaat de ene snel eten en dan de ander afwisselen (terwijl er altijd eten staat, maar vers is lekkerder!), heel lief!!!

En wat betreft de jongen. Ik wil niet op de zaken vooruit lopen, maar ik weet het ook echt nog niet. Ik heb altijd gezegd dat het eerste jong dat hier geboren is mag blijven. Maar het moet ook kunnen.
Eerst maar eens afwachten hoe het gaat met de eitjes. Ik ben heel benieuwd, maar ook al zou het misgaan dan is het geen ramp. Want een ander haalt de eitjes bij zo'n jong popje weg en er gebeurt verder niets mee. Dus alles wat nu gebeurt is bonus!!!

Zo, ik ga nu eerst maar even de dagboeken en verhalen door. Dit weekend maak ik weer foto's van de birds en van de mooie wilgenringen. Het staat prachtig aan de klimboom, maar de bangerikjes moesten er wel eerst aan wennen  :D :D

Groetjes, Gerda

bobbie

Hoi Gerda,

Wat betreft de eitjes heb je helemaal gelijk.

En wat betreft de foto's die gaan komen: ik kijk er nu al naar uit  :D :D :D.


Groetjes, Nel :)

Gerda

Citaat van: Ineke op 19 januari 2006, 12:29:23
Gerda, prachtfoto's! Welke digicamera gebruik jij? Ik heb nog eentje uit t jaar 0, dus wil een nieuwe en jouw foto's zijn van megakwaliteit. Prachtige momentopnames! Riny is heel anders dan ik mij had voorgesteld, ik dacht dat ze blauwe schoenen zou dragen.


Hoi Ineke,

Ik heb twee fototoestellen. Beiden erg prijzig!!
De Nikon Coolpix 8800 (8 megapixel 10 keer optische zoom) Een geweldige camera. Veel instelmogelijkheden, maar mist handmatige focus.
Daarom ook een digi spiegelreflex. De Nikon D50 met twee sigmalenzen (18-50 en 55-200). Dit is het instapmodel spiegelreflex. Ik vind het echt een camera voor de iets gevorderde amateur.
Mensen die willen richten en klikken (wat natuurlijlk vaak het geval is) kunnen beter een compactcamera kopen. Bijvoorbeeld de Nicon coolpix 5600 of eentje uit de 7000 serie.
Het is ook maar net hoeveel geld je wilt besteden.
Zelf zou ik altijd aanraden voor een Nikon, Canon of eventueel Kodak te gaan.

Ik fotografeer best veel (maar gooi ook veel weg). Vorig jaar zat ik denk ik op een gemiddelde van ruim 150 foto's per week.

Groetjes, Gerda

Riny

Hoy Gerda
Zou het niet veel leuker zijn als je dan al een jonkie wil houden,dat het er dan een is, die ook echt bij jou in huis geboren wordt.
Als ik jou komend broedseizoen nu eens een ''stoomcursus ''
geef in alles wat erbij hoort.
Jij geeft het dan door aan Ronald .
En in die tussentijd,en dat is ook heel belangrijk,is Grisha ook oud genoeg .
Dan kunnen jullie het hele proces meemaken van begin tot eind.
Groetjes Riny :-*

~Natas~

Hoi Gerda,

Leuk hoor dat Grisha bevruchte eitjes heeft gelegd, en dat nog wel terwijl ze nog zo jong is.
Ik ben ook erg benieuwd of het wat wordt, maar das afwachten.
Maar het heeft ook wel wat hoor, mamma broed de eitjes uit van haar eigen dochter.
Leuke foto's heb je gemaakt van je weekendje bij Riny.

Groetjes,

Natas

Gerda

Ik kreeg van Lin twee filmpjes toegestuurd waar je Ayla ziet broeden op haar eigen eitjes en de twee eitjes van Grisha.
Zo lief!!!!!!!!!!!!!!!!!

http://www.youtube.com/?v=qJ8FEuZiCjk

http://www.youtube.com/?v=En2LDIcCOP0

Groetjes, Gerda


Gerda

Ik kreeg ook nog twee filmpjes van Tiamo die zit te broeden.
Die ben ik nu aan het uploaden!!!!

Dit is de eerste
http://www.youtube.com/?v=9CBR_DVXcPw

en hier de tweede

http://www.youtube.com/?v=VQKnx723AfY

Het is zo lief hoe hij de eitjes onder hem schuift!!!!

G

Jessica

valkjes zijn altijd schattig
maar als ze moedertje of vadertje zijn  , zijn ze nog schattiger
ik zou het echt leuk vinden als mijn valkje al jonkies mag krijgen maar daar is ze nog veelste jong voor  :-[ :(
groetjes locky en jessica

Gerda

Hoi Jessica,

Mijn valkje is ook te jong, daarom zijn de eitjes onder haar moeder gelegd.
Mijn valkje is 8 maanden oud!!!

Groetjes Gerda