29 april 2024, 01:10:37

*~GRISHA EN HAAR BOY'S~*

Gestart door Gerda, 3 mei 2005, 20:24:18

« vorige - volgende »

Riny

Citaat van: • SH0RTY • op  4 januari 2006, 12:29:13
Hallo lieve Gerda,

Ik wens je heel veel beterschap toe, word maar helemaal beter voor je Riny-dag!

Liefs,
Roxanne


Ik ga haar ''stront verwennen''zoals wij hier zeggen en dat wil ze nooit meer naar huis.
En dan heb ik de mooiste foto's van het hele forum in mijn dagboek ;D ;D ;D
Groetjes Riny :D

• SH0RTY •

Citaat van: Riny op  4 januari 2006, 12:34:42
Citaat van: • SH0RTY • op  4 januari 2006, 12:29:13
Hallo lieve Gerda,

Ik wens je heel veel beterschap toe, word maar helemaal beter voor je Riny-dag!

Liefs,
Roxanne


Ik ga haar ''stront verwennen''zoals wij hier zeggen en dat wil ze nooit meer naar huis.
En dan heb ik de mooiste foto's van het hele forum in mijn dagboek ;D ;D ;D
Groetjes Riny :D


:D :D :D
Als je de kans krijgt, moet je dat inderdaad wel doen!
Als ze dan voor altijd en altijd bij jou blijft, mag ik dan ook eens komen om haar te bezichtigen?



Riny

Citaat van: • SH0RTY • op  4 januari 2006, 14:40:37

Als ze dan voor altijd en altijd bij jou blijft, mag ik dan ook eens komen om haar te bezichtigen?



Je bent van harte welkom maar we hebben wel graag dat je dan Lique en het kleine Bosboompje meebrengt.
groetjes Riny ;D

Lin

Hey Gerda,

De beste wensen! Ik heb je kerstkaart ingelijst en die komt ook op de vogelkamer. wat vervelend dat je blaasontsteking heb. Ik ken het heb het een week gehad toen ik met school op excursies was in een bus. End at was best vervelend. Op het laatst kon ik niet meer lopen van de pijn en kon ik niks. Later bleek het dus nierbekkenontsteking te zijn geworden. wat vervelend dat spikey zo wordt buitengesloten. Ik ken dat hoor. tiamo zat ook destijds alleen maar achter Kaiyo. Dat zijn echt de hormonen. ik heb ze toen ook apart gezet.

Ik wens je veel succes met je blaasontsteking.

Groeten, Lin

p.s. wie komen er allemaal wel niet op de riny dag? genodigden? en wanneer is dat dan?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Gerda

Hoi allemaal,

even een snel berichtje van het werk. Even theepauze, want ik moet vandaag tot 18 uur!!!

Hoi Lin,
op de Riny dag kom alleen ik (met mijn chauffeur). Ik ga het weekend van 14 en 15 januari!!! En blijf lekker een nachtje slapen !!
En wat die blaasontsteking betreft, ik heb een hoge blaasontsteking (ureters ontstoken), dit geeft veel rug en buikpijn, maar gelukkig geen pijn bij het plassen.
Leuk dat je mijn kaart zo mooi vond (maar het is ook een mooi model!!)

Hoi Nel en Roxanne,
Ik denk dat dit ook wel de beste oplossing is voor de drie op dit moment. Weten jullie ook of dit tijdelijk is, of dat ik dit het vanaf nu als 'normaal' moet beschouwen.
En ja Roxanne, als ik Grisha kroel, dan geeft hij haar een hak!!! En af en toe probeert hij in mijn vinger te bijten.

Hoi Rianne en Caroline,
Ik probeer het zo rustig aan als mogelijk te doen.

Hoi Riny
Ik laat me lekker verwennen hoor!! Maar als tegenprestatie krijg je alles op de digitale plaat vastgelegd!!!
Het komt nu wel heel dichtbij, nog ruim een week!!!!

Zo, nu weer aan het werk, mijn glaasje cola light is leeg, dus nog even een uurtje!!!

Liefs, Gerda

bobbie

Hoi Gerda,

Een hoge ontsteking, de ureters :-\, kijk je uit voor je nieren en nierbekken?

Wat betreft Nezumi. Als het meezit is het tijdelijk, die heftigheid tenminste. Hij zal haar altijd blijven afschermen waarschijnlijk maar niet zo veel als nu. Dat ligt dan aan zijn hormonenspiegel (mannen ::)).
Zo gaat het hier hoor. Misschien gaat het bij jou anders.
Ik zou over een paar weken kijken of Spikey er weer bij kan. Misschien wil Spikey wel helemaal niet meer bij hun, dat kan ook. De einzelganger, of hoe je dat ook schrijft.

Succes met alles, vooral met je ontsteking.

Groetjes, Nel :)

Mariska

Hoi Gerda,

Wat vervelend voor je dat je nu weer een blaasontsteking hebt :(
Pas je wel goed op jezelf!
En als het niet gaat op je werk, dan gaat het niet!!!

Wat Nezumi betreft, het kan net zo goed zijn dat dit weer overgaat.
Ik heb het met Binky gehad die mij als zijn partner beschouwd en hij viel mij en Snowy dus erg aan als hij in de buurt kwam.
Na een aantal weken ging dit al veel beter en nu zijn ze vriendjes :D ;)

Beterschap!!

Liefs
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Riny



Hoy Gerda
Dit is de maat voor in de kooi.
Wil je graag een grotere er bij voor buiten de kooi??
Dan hoor ik het wel.
Groetjes Riny :D

gonnie

Hoi gerda

heerlijk je een weekend laten verwennen , en weer een blaasontsteking , niet zo leuk nee , mijn schoonzusje heeft dat ook vaak haar arts vertelde dat het door de overgang komt . hopelijk ben je er weer snel vanaf, beterschap.
groetjes gonnie




Gerda

Hoi Riny,

Dat zou fantastisch zijn. Ik wil er nog wel eentje voor bij de klimboom. (Alleen als het je uitkomt en je nog genoeg hebt hoor!!)

Grisha zal er zeker gek op zijn en de grasjes ook!!
De andere twee houden wel van slopen, maar zijn een beetje bang voor schommelen. Ze hebben geen van beiden hun jeugd bij ons doorgebracht, dus ik weet niet wat ze gewend waren.
Toen ik Nezumi ging 'redden' zat hij in zijn eentje in een kooi met 1 stok, en de etens en drinkbakjes stonden op de grond onder die stok.  :'( :'( En verder lagen er heel veel veren. Het bleek dat de kinderen hem probeerden te pakken (een van 3 en een van 2 jaar oud) en in huis stond de tv aan, de radio en op de kamers van de kinderen nog een andere muziek, de kinderen sprongen op de banken. De vrouw was Marokkaans en sprak weinig tot geen nederlands en haar man, die ik aan de telefoon had gesproken was niet thuis. Toen ik vroeg hoe Nezumi heette zei ze: 'de vogel'.
Ze wilde hem zelf niet pakken om in het vervoersmandje te doen. Ze vond hem maar eng!!
Omdat er veel bloed aan de veren zat heb ik hem voor de zekerheid laten testen of pfbd. Gelukkig negatief!!!

Maar hij is best nog snel angstig. Hij zit wel graag bij me en durft door de jaren steeds meer. Maar is nog erg bang voor handen. Toch kan ik hem wel oppakken, als hij op een stapel kleren zit vind het de ondergrond een beetje eng wiebelig en stapt hij in mijn handen die ik als een kommetje houd. Dan vouw ik mijn vingers zachtjes om hem heen. Ik kan hem dan rustig bekijken en controleren. Hij blaast niet en blijft rustig zitten. Als ik mijn handen open doe kruipt hij rustig over mijn arm naar mijn schouder.
Laatst zat hij naast Grisha, die door mij gekroeld werd, met zijn kopje naar beneden. Dus ik hem kroelen. Hij zat een beetje te genieten en te piepen, totdat hij zag dat het mijn vinger was. Hij schrokl zich de ......

Wat een verhaal. En dat alleen door de ring!!!!
Maar Nezumi zal dus nooit Lord of the rings worden!!!

Maar hij blijft altijd mijn speciale kleine valkje (weegt nu 80 gram, maar woog 67!!!), mijn oogappeltje. Daarom ben ik blij dat ik mijn troetelltje Grisha voor hem heb gevonden!!!

Groetjes, Gerda

Gerda

Citaat van: gonnie op  4 januari 2006, 21:08:42
Hoi gerda

heerlijk je een weekend laten verwennen , en weer een blaasontsteking , niet zo leuk nee , mijn schoonzusje heeft dat ook vaak haar arts vertelde dat het door de overgang komt . hopelijk ben je er weer snel vanaf, beterschap.
groetjes gonnie


Dank je Gonnie,

Het weekendje zal hoe dan ook een verwenweekend zijn. Want alleen al mogen rondlopen daar lijkt me heerlijk, en dan ook nog Riny ontmoeten!!!!!

Groetjes, Gerda

Riny

Hoy Gerda
Dan maak ik die iets anders dan kun je hem zo vast maken dat die niet wiebelt.
Ja dan heeft Nezumi duidelijk een trauma opgelopen.
Mijn eetkamertafel lijkt wel een bos,alles ligt vol touw en knotwilgen takken.
Gaat het weer wat beter met je??
Liefs Riny :-*

Kirsten

Hoi Gerda,

Allereerst beterschap,. Ik hoop dat de klachten snel minder worden. Demi heeft het een tijdje terug gehad en is daar nog steeds elke keer bang van als ze buikpijn heeft.

Ik sluit me aan bij de rest en denk ook dat dit hormonaal gedrag is. Het is erg herkenbaal en als Moppie en Lucky een nestje krijgen zie ik het hier ook heel erg,. dit blijft dan een ongeveer anderhalve maand en dan zakt het weer af. Ik hoop dat het snel weer bijdraait,. Er is eigenlijk verder niets wat je er aan kan doen, Je hebt goed gehandeld door Spikey even apart te zetten.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Gerda

Citaat van: Riny op  4 januari 2006, 21:22:00
Hoy Gerda
Dan maak ik die iets anders dan kun je hem zo vast maken dat die niet wiebelt.
Ja dan heeft Nezumi duidelijk een trauma opgelopen.
Mijn eetkamertafel lijkt wel een bos,alles ligt vol touw en knotwilgen takken.
Gaat het weer wat beter met je??
Liefs Riny :-*


Het gaat al iets beter, maar ik slik ook wel paracetamol naast de AB. Maar vandaag gewoon aan het werk geweest en he ging wel.
Ja Nezumi heeft inderdaad een trauma, maar ook Spikey is echt een valkje met een verhaal. Ook van zijn verleden weet ik niets, hij is aan komen vliegen in het ziekenhuis (7 hoog) en toen ik hem mee naar huis nam (al mijn collega's die toen werkten hadden katten) sputterde Ronald flink tegen. We hebben er echt alles aan gedaan om de eigenaar op te sporen. Spikey was meteen verliefd op Ronald. Maar liet zich pas na een jaartje ook kroelen. Hij loopt Ronald overal achteraan (net een hondje) terwijl hij heel goed kan vliegen. Als Ronald stilstaat kijkt hij omhoog als een kind dat wil worden opgetild. Dan zegt Ronald: kom maar, en dan klimt spikey via zijn broek en shirt omhoog!!

Grisha is natuurlijk ook een verhaal apart. Bij Paul door Peppie en Kokkie uitgebroed, maar een eitje van Ayla en Tiamo van Lin. Geboren op mijn verjaardag en dus door het lot met mij verbonden. Door Paul zo vertroeteld en verwend dat het een echt knuffelvalkje is. En dat wilde ik graag, want Spikey zat altijd bij Ronald en Nezumi zat wel op mijn schouder, maar wilde niet aangehaald worden.

De grasjes zijn wel hier opgegroeid en zijn echte ondeugden. Heerlijke acrobaatjes, maar toch twee verschillende karakters. Yesil, de druktemaker en Azul die eerst altijd even komt buurten (op je schouder) en dan gaat spelen. Ze kwebbelen de hele dag. Tegen elkaar, tegen alles wat glimt, tegen de valkjes en tegen hun etensbakje!! Het begint 's ochtens en blijft de hele dag doorgaan. Zelfs als ze gaan slapen zitten ze nog een tijdje te borrelen.
Azul kan af en toe op je schouder zitten en echt een geluid maken van een spinnende kat (beetje het geluid van een koerende duif, maar dan binnen in hem). Dan is hij helemaal happy!!!

Zo, meteen weer even een updat voor de mensen die pas later mijn verhalenboek instappen!!!

Ik ben erg happy met mijn vogeltjes!!!

Gerda!!

marilyn

hoikes gerda

wat een verhalen allemaal van je valkjes stuk voor stuk hebben ze een geliefde thuis bij jou gevonden waar ze gelukkig kunnen zijn en hun verdere leven kunnen blijven.
in het vertellen van die verhalen alleen al straalt de liefde voor je diertjes uit je woorden voort  :D ze kunnen alleen maar god danken dat hij jou op hun pad heeft gestuurd  ;)

groetjes marilyn