29 april 2024, 04:38:23

*~GRISHA EN HAAR BOY'S~*

Gestart door Gerda, 3 mei 2005, 20:24:18

« vorige - volgende »

Gerda

Citaat van: Roosje op 30 december 2005, 00:39:45
Joepie! Een nieuwe camera! En dan nog een paar daagjes vrij, dat is wel weer even lekker voor je. En uiteraard kan je dan heel veel foto's voor ons maken met je nieuwe camera :D


Is al gebeurd!!!!
Gerda

Gerda

Citaat van: ~Natas~ op 30 december 2005, 22:56:24
Hai Gerda,

Heb je al foto's gemaakt met je nieuwe camera.
Ik wordt wel erg nieuwsgierig hoor.
Ja sorry dat zit nou eenmaal in me.
Succes met oefenen.
Heb je al goede voornemens voor 2006?

groetjes,
Natas


Ik heb gisteren en vandaag foto's gemaakt met mijn nieuwe camera. Hij is wel makkelijk handteerbaar. En veel instellingen gaan op dezelfde manier als mijn andere Nikon.

En ja, die goede voornemens: lekker genieten!!!

Groetjes Gerda


Karin

Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

imv

Hoi Gerda,
Wij wensen jullie het allebeste in 2006



Groetjes,
Irene, Rogier, Róbin, Britt en Amber
Eddie, Goofy, Guus, Sjors, Pino, Joepie, Lilo
Kiko, Pluis,
Croky en Coco

Gerda

31 december 2005, 14:58:52 #1624 Last Edit: 31 december 2005, 15:13:29 by Gerda
Citaat van: Mariska op 27 december 2005, 19:54:18
Hoi Gerda,

Wat een leuke foto's en wat een mooi uitzicht vanuit je huis :D
Waar kijk jij dan op ???
Het lijkt wel een park maar kan het niet voor de geest halen.

Ik hoop voor je dat je nieuwe camera er heeeel snel is ;)
En dat je er heel veel plezier van hebt!!

En Jan is dus weg en het word een vrouwenonderelkaarweekendje ;D ;D ;D
Wat heerlijk voor jullie ;)
We verwachten natuurlijk wel uitgebreid verslag met foto's, maar niet van Riny hoor :D ;)

Liefs
Maris!!


Hoi Maris,

Ik kijk aan de ene kant uit op de hortus en het overloopplantsoen en aan de andere kant op de Rembrandttoren.

En als het weer mee gaat zitten, maak ik heel veel foto's van alles en iedereen bij Riny (behalve Riny zelf).

Groetjes Gerda

Gerda

Citaat van: Lin op 28 december 2005, 12:06:11
Hey Gerda,

Ik moest natuurlijk weer even bijlezen hier. Was al een week niet geweest!  :o Maar heerlijke fotos weer.nu je zo mooie camera hebt, worden ze dan nog mooier. Of kan dat niet? En ja net zoals de meeste is mijn favoriet natuurlijk ook grisha in bad. Wat ziet ze er mooi uit! Echt heel glad, heel mooi. De moeder ziet er iets minder uit helaas. die is nu zo druk aan het broeden. Ik neem vanmiddag de fotos van mijn eerste nest, grisha en fladder van Paul mee. die ga ik dan mooi boven de kooien hangen.

Groeten, Lin


Hoi Lin, ik hoop dat de foto's mooier worden. Maar in ieder geval kan ik nu in meer omstandigheden foto's maken. En zelf veel handmatig instellen!!

Ja Grisha ziet er prachtig uit he?? Mooi strak verenpakje.

Groetjes Gerda

Riny

  
Citaat van: Gerda op 31 december 2005, 14:58:52

En als het weer mee gaat zitten, maak ik heel veel foto;s van alles en iedereen bij Riny (behalve Riny zelf).



                   

Gerda

31 december 2005, 15:12:35 #1627 Last Edit: 31 december 2005, 15:22:17 by Gerda
Citaat van: hippysuus op 29 december 2005, 08:30:34
Hoi Gerda, ik snap nu wat je bedoeld met de badderfoto en de natte buik :D

Billy gaat ook nooit met de vleugels uit elkaar moeilijk zitten doen hoor..die loopt gewoon wat heen en weer in haar zwembadje tot ze nat genoeg is, ze combineert het meteen met drinken ;D ;D Van douchen houdt ze helemaal niet, daar is Ozzy weer dik fan van. Op de foto's zit hij wel in het badje maar dat is meestal alleen ff dippen en wegwezen.

Tommy moet van allebei helemaal niets hebben helaas dus ik ontzie haar zoveel mogelijk maar af en toe moet ze er toch aan geloven ;D

Ik ben heel benieuwd naar jouw resultaten en je bevindingen over de digitale spiegelreflex camera. Ik moet nog altijd een keer een nieuwe kopen, 5 jaar geleden was de mijne wel een topmodel (je kunt er ook mee scripten) maar inmiddels is deze wel flink verouderd. Hij vreet batterijen en de sluitertijd is nog heel traag...vaak zijn de valkjes al weer weg voor ik klik heb gehoord..sugt :-\ dus ik fotografeer vaak niks ::)

Als ik weer een nieuwe koop moet het ook een topmodel zijn waar ik lekker lang mee vooruit kan en ik heb ook zitten denken of een digitale spiegelreflex iets zou zijn dus ik lees het graag terug hier :D

Groetjes,
Suus



Hoi Suus,

Ik had vroeger een analoge spiegelreflex en was hier erg happy mee. Toen ben ik 6 jaar geleden overgestapt op digitaal. Begon met de Nikon coolpix 995. Toen een topmodel 'cpmpactcamera'.
Nu heb ik de coolpix 8800, een geweldig ding, 8 megapixel, vast objectief, maar wel van 35-350mm (kleinbeel equivalent).

Ik heb nu de Nikon D50 gekocht. Hij lijkt op de D70, maar heeft wat nieuwe aanpassingen. Ik vind hem beter dan de D70, maar de D70s is wel weer iets beter.
Firmware ljikt ook erg op elkaar.

Ik heb twee sigma-objectieven er bij )18-50mm en 55-200mm), met redeljike lichtsterkte (f3,5 tot f 5,6).
Maar ik wil nog wel een keertje een macrolens en een meer lichtsterke lens (f2,8).
Maar nu met de twee sigmalenzen, extra accu, sd-card 1 gieg en een tasje voor 880 euro. Dus dat is een zeer redelijk bedrag. Mijn coolpix 8800 met toebehoren was ver boven de 1000 euro.

Ja je moet wat over hebben voor je hobby!!!

Ik heb nog maar 500 foto's gemaakt de afgelopen dagen en bijna allemaal met flits (trouwens allemaal op 1 acculading!!!)
dus ik wil nog even door expirimenteren.
De camera ligt lekker in de hand en de knoppen zitten op logische plekken. Als Nikon-fan ben ik blij dat veel instelllingen hetzelfde zijn als op de coolpix 8800. Dan kun je ook intuitief aan de slag. Ik ben alles een beetje langsgelopen. Hij is ook voor de beginner handig, want er zitten veel voorkeuzeknoppen op, zoals landschap, kinderen, portret, sport, macrp etc.

En belangrijk: Hij heeft een opstart van 0,2 seconden (veel sneller dus dan de canon 350D en 300D) dus aanzetten en meteen foto's maken.
Bijna geen sluitervertraging, zelfs niet met flits!!!
en 2,5 beelden per seconden is ook redelijk!! Hij buffert prima, dus je kunt veel foto's maken. Snelheid van de geheugenkaart is dan wel belangrijk. Maar in de buffer kan aardig wat.

Ik ben tot nu toe erg tevreden!!!!
Ik denk dat 6,1 megapixel wel voldoende is voor de komende jaren. Ik ga investeren in lenzen de komende jaren en kan dan later wel weer eenbetere body kopen.



Ik houd je wel op de hoogte!


Groetjes Gerda

Caroline

Hoi Gerda,

Wat een prachtige scherpe foto's, volgens mij lukt het al aardig met je nieuwe camera.  ;)

Fijne jaarwisseling!!

Liefs Caroline  :-*

PS. Waar Suus het over had,  ::) lijkt op abracadabara voor mij!!  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Marianne

Hoi Gerda,

Bedankt voor je kaart in mijn dagboek.
Ook voor jou en je gezin natuurlijk:

Het allerbeste voor 2006.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Ankie

Hoi Gerda

Prachtige foto's !!!



Groet van Ankie en de rest !

Christine

hoi,



Groetjes Christine, Peter en de valkenbende!!



*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Gerda

iedereen bedankt voor de goede wensen!!!!

G

hippysuus

Hallo Gerda,

Ik wens je een gezond en gelukkig nieuwjaar toe, wat fijn dat ik je heb leren kennen dit jaar!