28 april 2024, 23:49:18

*~GRISHA EN HAAR BOY'S~*

Gestart door Gerda, 3 mei 2005, 20:24:18

« vorige - volgende »

Petra en Cheeky

Ha die Gerda,

Die foto van Grisha met de schaduw is echt verbluffend mooi! Ik ben er helemaal van onder de indruk!



Ik vond hem "au naturel" al erg mooi, maar nu zo in sfeerkleuren en bewerking issie helemaal prachtig. Een paar sneeuwvlokjes eromheen en je hebt meteen ook een megamooie kerstkaart (maar ja... die had je ook al!  ;) )

Lief dat jullie Nel zo missen hier.... maar ach... ze is gewoon een deurtje verder gaan "wonen"!

Die foto met de spiegel is prachtig! Enne... Rianne.... ik verslikte me zowat in m'n eten toen ik jouw opmerking las "wat is erger kezen voor de spiegel of er een foto van maken?"......  ;D ;D ;D

Groetjes,
Peet

Kirsten

Hoi Gerda,

Wat een prachtige foto's weer,. Tja ik weet het het wordt ééntonig :D, maar ik meen het absoluut,

De bewerkingen met de vliegfoto vind ik ook erg mooi,. Ik moet ook nog een beetje gaan knutselen ;D

Maar probeer hier nog wat af te kijken, zodat ik misschien straks ook een beetje weet hoe het werkt,. Je hebt ook paint shop pro toch?

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Gerda

Citaat van: Kirsten op  7 december 2005, 20:32:43
Hoi Gerda,

Wat een prachtige foto's weer,. Tja ik weet het het wordt ééntonig :D, maar ik meen het absoluut,

De bewerkingen met de vliegfoto vind ik ook erg mooi,. Ik moet ook nog een beetje gaan knutselen ;D

Maar probeer hier nog wat af te kijken, zodat ik misschien straks ook een beetje weet hoe het werkt,. Je hebt ook paint shop pro toch?

Groetjes
Kirsten



Hoi Kirsten,

Nee ik werk met Photoshop. Ik heb nu CS2.
Ik heb het idee dat PSP (paintshop pro) eenvoudiger is. Maar je kunt er net zo veel mee als in Photoshop.
Het is het belangrijkst dat je leert met lagen te werken. Dan kun je foto's over elkaar heen zetten en laag voor laag bewerken. Als alles goed is sla je dit zo op, daarna 'merge' je alle lagen (samensmelten als het ware) en dan sla je het op als Jpeg. Maar dan kun je altijd terug naar het ogelsagen bestand met lagen en makkelijker aanpassingen maken.

Bedankt voor de complimenten!!!

Groetjes Gerda

Rianne

;D bedankt dames!

Ik heb de nieuwste Paint Shop Pro, en heb m gekraakt :-X (niks zeggen!) Er zit een optie in en die heet Magic Wand, daar kun je heel goed mee uitsnijden, je klikt op het gene wat weg moet, en alles met dezelfde kleur (wat aan elkaar vast zit) selecteert ie. Gaat sneller en beter als met de hand :)

Kirsten

In die lagen moet ik me echt gaan verdiepen,. wil graag een mooie kerstkaart maken,. maar dan moet ik nu wel aan de slag,. haha

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Gerda

Hoi Riny, Caroline en Gonnie.
Nel komt wel weer terug!!!!


Hoi Nel,
Ja, we missen je hier wel hoor!!!


Hoi Suus,
Het is echt een tube die ik bewaar en later in mijn handtekening ga verwerken!!!!


Hoi Petra,
Hartelijk dank!!!
Ik probeer gewoon van alles uit en ga veel op mijn gevoel af. Ik probeer ook wat filters en de effecten daarvan en combineer die dan. Zoals de achtergrond is eerst filter stained glass en dan het filter gaussian blur eroverheen. Daardoor ontstaat er als het ware licht in het midden en dan steeds donkerder naar de randen.


Hoi Rianne,
Ik had echt buikpijn van het lachten om je opmerking over het maken van die keesfoto.  ;D ;D
In Photoshop heb je ook de magic wand. Je kunt er wel vaak wat mee en het is dan makkelijk, maar als de achtergrond grijs is en er zit ook grijs in je onderwerp, dan kun je het niet gebruiken.
Natuurlijk kun je portretjes maken tegen een contrastrerende achtergrondkleur, maar soms heb je geen keuze (zoals die vliegfoto). Dan wordt het gedeeltelijk magic wand en gedeeltelijk erazer (gummetje).


Hoi Kirsten
Gewoon beginnen. Wat fout gaat gooi je gewoon weg en je begint opnieuw. Veel doen. Echt oefening baart kunst!!!


Groetjes Gerda

Riny

7 december 2005, 21:46:53 #1356 Last Edit: 7 december 2005, 21:54:12 by Riny
Hoy Gerda                                            
dat is nog eens een duidelijk lettertype wat jij gebruikt.
En wat nel betreft ,wacht maar als ze eenmaal in de gaten krijgt dat er geen nieuwjaarsborrel geschonken wordt bij dagboeken.
Dan is die 3 januari met hangende pootjes bij ons terug.
Maar dan is ze wel te laat ,dan hebben wij samen al alles leeg getutterd.
Groetjes Riny :D

Rianne

Wij bij dagboeken hebben lekker een stripper ingehuurd :P

Gerda

7 december 2005, 21:52:39 #1358 Last Edit: 7 december 2005, 21:59:08 by Gerda
Citaat van: Riny op  7 december 2005, 21:46:53
Hoy gerda
dat is nog eens een duidelijk lettertype wat jij gebruikt.
En wat nel betreft ,wacht maar als ze eenmaal in de gaten krijgt dat er geen nieuwjaarsborrel geschonken wordt bij dagboeken.
Dan is 3 januari met hangende pootjes bij ons terug.
Maar dan is ze wel te laat ,dan hebben wij samen al alles leeg getutterd.
Groetjes Riny :D


Goed gesproken Riny. We gaan een echte 'verhalenclub' oprichten. En dat is de gezelligste club binnen het forum!!!
En een nieuwjaarsborrel (of liever borrels) gaat er altijd in!!

En een stripper hoeven we niet in te huren. We hebben elk onze eigen stripper in huis  ;D ;D

Groetjes Gerda

Gerda

7 december 2005, 21:56:39 #1359 Last Edit: 7 december 2005, 22:09:04 by Gerda
Maandag was ik dus heerlijk beppen bij een vriendin. Natuurlijk foto's gemaakt van haar dochtertje van 16 maanden. Echt een dotje!!!







Madelief, met rode wangetjes van de slaap.

Hoewel ze pas 16 maanden is kan ze al goed dansen op K3.
Het filmpje is helaas een beetje donker, maar de pasjes zijn goed te zien. Zo stoer!!!!

http://www.youtube.com/?v=WQ6sjUCuiQA

Groetjes Gerda

Riny

Hoy Gerda                                   
Ik heb even navraag gedaan maar wat die me ingehuurd hebben voor een stripper.   
Ze zullen wel niet meer geld opgehaald hebben.
Nee als ze dan die boy's van ons zien.
maar die houden we lekker voor ons zelf.
Groetjes Riny ;D ;D ;D
     
                                                         

marilyn

hoikes gerda

de foto's zijn prachtig van dat kleine meisje en ook het filmpje heb ik bekeken en zo leuk is dat kleintje echt nog maar 16 maanden !!!! amai en al zo dansen dat wordt een zangeresje of een danseresje

groetjes marilyn

Riny

Die vent heeft ook nog jubeltenen  zie je dat??
groetjes Riny ;D ;D ;D

Gerda

Citaat van: Riny op  7 december 2005, 22:01:11
Hoy Gerda                                   
Ik heb even navraag gedaan maar wat die me ingehuurd hebben voor een stripper.   
Ze zullen wel niet meer geld opgehaald hebben.
Nee als ze dan die boy's van ons zien.
maar die houden we lekker voor ons zelf.
Groetjes Riny ;D ;D ;D                                                       


Dat was toch de stripper die Nel had ingehuurd??  ;D ;D


Gerda

Citaat van: marilyn op  7 december 2005, 22:01:45
hoikes gerda

de foto's zijn prachtig van dat kleine meisje en ook het filmpje heb ik bekeken en zo leuk is dat kleintje echt nog maar 16 maanden !!!! amai en al zo dansen dat wordt een zangeresje of een danseresje

groetjes marilyn


De tante van Madelief past veel op, en elke keer leert ze Madelief een nieuw dansje. Zo schattig en toch zo stoer!!
Ja, ik heb het even nagekeken, ze is van 1 augustus 2004!! Wat een schatje, toch!!

Groetjes Gerda