29 april 2024, 00:51:48

*~GRISHA EN HAAR BOY'S~*

Gestart door Gerda, 3 mei 2005, 20:24:18

« vorige - volgende »

gonnie

Hoi gerda

mooie raamversiering heb je ,
Het filmpje is ook geinig, en nog bedankt voor het filmpje van de pruimkoppen , ik vond het heel mooi (natuurlijk)
Groetjes Gonnie




Gerda

7 november 2005, 20:00:04 #1096 Last Edit: 7 november 2005, 20:27:39 by Gerda
Citaat van: gonnie op  7 november 2005, 19:56:48
Hoi gerda

mooie raamversiering heb je ,
Het filmpje is ook geinig, en nog bedankt voor het filmpje van de pruimkoppen , ik vond het heel mooi (natuurlijk)
Groetjes Gonnie


Het was jammer dat het al zo schemerig was. Anders waren de kleuren nog mooier uitgekomen!!!
Maar het zijn prachtparkieten hoor. En ze maken ook niet echt lawaai, maar maken best lieve geluidjes.
Ik stond samen met Kirsten en ze zaten een beetje te kwebbelen, maar toen ik ze wilde gaan filmen hielden ze meteen hun snaveltjes (de ondeugden  :))

Groetjes Gerda

Mariska

Citaat van: Gerda op  7 november 2005, 19:48:05
Citaat van: Mariska op  7 november 2005, 18:56:14
Hoi Gerda,

Wat heerlijk dat jou man de hele dag thuis is en de valkjes en grasjes los kunnen blijven.
Ik ben momenteel ook veel thuis, maar ook veel boven en dan durf ik dat toch niet aan.

En wat een geweldig filmpje zeg ;D
Vooral toen Spikey erbij kwam ;)
Jut&Jul in hun rieten nestje!

Groetjes
Mariska


Hahahaha, het was Nezumi!!
Ja twee wildkleurtjes he??
Spikey is verliefd op Ronald!!!!!

Groetjes Gerda


Ze lijken zoveel op elkaar dus dat wordt wel vergeven toch ::) ;)
Maar Spikey is dus verliefd op Ronald, vertel?????

Binky van mij is verliefd op mij ;D
Probeerd regelamtig mijn hand te bevruchten :-X

Groetjes
Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Gerda

7 november 2005, 20:16:21 #1098 Last Edit: 7 november 2005, 20:22:42 by Gerda
Hoi Maris,

Ja Spikey is aan komen vliegen en ondanks veel speurwerk naar de eigenaar bleef Spikey 'baasloos'. Dus hij is gebleven.
Hij was toen ongeveel een jaar, wel geel koppie, maar nog aan het ruien (want hij had zijn poppestaartveren nog).
Na dat hij een jaar bij ons was hebben we Nezumi genomen.

Spikey was stomverbaasd over wat we nu in huis hadden gehaald en keek beurtelings naar Nezumi en weer naar ons alsof hij zijn ogen niet kon geloven. Hij vond het volgens mij maar een raar beest.
We denken dat Spikey denkt dat hij een mens is, of in ieder geval denk dat hij een soortgenoot van Ronald is.
Dus hij zit de hele dag bij Ronald en ja, hij vindt Ronalds hand erg verleidelijk!! Maar mijn schoenen ook, daar zingt hij hele aria's voor  :D

Dus Spikey had Ronald, zielig voor Nezumi.
Dus eerst bij Jura Azul gehaald, het klikte niet echt. Ja grasje bij valkje  :-\ Om Azul niet ook een einzelganger te laten worden namen we een maand later bij Jura Yesil (broertje van Sal - van Carin). Dat was zo lief, de eerste keer dat ze elkaar ontmoetten. Ze stonden een minuut lang elkaar aan te kijken, stapten allebei naar voren en stonden zo weer lange tijd snavel tegen snavel. Het zijn twee ventjes, maar ze voeren elkaar. Ze maken de grootste ruzie, maar een moment later zijn ze weer de grootste vriendjes.

Nezumi dus nog alleen. En toen kwam Grisha. Nezumi's hormoontjes maakten overuren. Hij bleef bij haar in de buurt tot ze 6 maanden was. Toen vond hij het wel tijd!!!! Kroelen is er niet bij, nee meteen er boven op, wel na een langdurige verleidingszang!!!

Dus zo zijn de verhoudingen: Nezumi heeft nu Grisha, Azul heeft Yesil, en ik moet Ronald delen met Spikey  ;D ;D

Groetjes Gerda 

Riny

Hoy Gerda
Wat een mooi verhaal.
Groetjes Riny :D :D :D

Mariska

Hoi Gerda,

Wat een mooi verhaal inderdaad.
Ik zat er helemaal in ;D ;)

Zo grappig hoe je verteld over hoe Spikey reageerde op Nezumi. Echt zo van "wat flikken jullie me nou dan"  ;D
Prachtig gewoon.

Binky is ook gek op mijn voeten.
Nou mijn sloffen eigenlijk ;D
Hij fluit er altijd zijn deuntje voor en dan moet ik op de maat mee wiebelen. Stop ik, dan pikt hij dat ik door moet gaan ;D
Heel herkenbaar dus!!

Met Nezumi en Grisha heb je dus wel een leuk koppel.
Ga je daar ook wat mee doen of zie je dat niet zitten??

En jij deelt Ronald dus met Spikey, wat een verhaal ;D ;)

Groetjes
Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Gerda

Hoi Maris,

Ik ben (de eerste tijd) niet van plan om te gaan kweken. Vijf vogels in huis is best veel. Vooral omdat Ronald de hele dag er midden in zit.
Bovendien is Grisha nog veel te jong, vind ik.
Misschien over een paar jaar.
Maar het probleem is, dat ik het eerste jong echt niet zou kunnen wegdoen. Ja en dan zit ik over een paar jaar met tientalen vogels hier. Dan wordt ik 'het gekke valkenvrouwtje uit Amsterdam', die onder de poepjes op straat loopt om boodschappen te gaan doen. Misschien eet ik tegen die tijd ook alleen maar zaadjes en wat groente  :D :D

Ja het was inderdaad zo dat Spikey 'not amused' was toen we Nezumi hadden gehaald.

Hier staat trouwens het verhaal van Spikey en Nezumi.
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,7603.msg97264.html#msg97264

Groetjes Gerda

Mariska

Hoi Gerda,

Ik heb je verhaal gelezen hoor!
Lekker duidelijk zo'n soort samenvatting.
Je bent gelijk helemaal op de hoogte.

Maar die grasjes zijn ook enig hoor.
Ik blijf het leuk vinden.
Vooral dat snavelen ;D

En wacht jij nog maar even met kweken dan.
Is ook zoiets als jij straks als "poepvrouwtje" door het leven moet :D ;D ;)

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Carin

Hoi Gerda,

Ik heb genoten van je beschrijving van je koppels. Vooral het verhaal van Yesil en Azul is herkenbaar.
Sal had eerst Tor hier, die is opgegeten, daarna kwam Spikey. Spikey werd in de kooi gezet, Sal ging er pontificaal naast zitten, toen was er even een strijd wie nu de schommel mocht hebben en toen was het ook goed. Ze snavelen met elkaar, borrelen, hebben af en toe weleens mot, maar bovenal vriendjes voor het leven! Waar de een is, vliegt de ander naar toe!


Groetjes Carin

• SH0RTY •

Lieve Gerda,

Zooo, ik ben trots dat je de stickers hebt gebruikt!
;D

Het ziet er erg leuk uit, het voelt niet alsof ik dat heb gemaakt.
Maar ik denk dat ik hier ook maar mijn ramen vol ga plakken  8)

Vanmiddag ga ik weer een paar nieuwe vellen plotten.
En dan vanmiddag fijn plakken,  :D

Fijn dat je er zaterdag ook was, had ik gelukkig iemand die samen met mij lekker treuzelde voor de foto's!

Liefs,
Roxanne



Mariska

Citaat van: Carin op  8 november 2005, 10:02:32
Hoi Gerda,


Sal had eerst Tor hier, die is opgegeten

Groetjes Carin


Hoi Carin,

Opgegeten  :o??????
Door wie dan?

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Riny

Hallo Mariska
Dat vroeg ik mij ook al af maar je was me voor.
Groetjes Riny :D :D :D

Gerda

8 november 2005, 13:57:49 #1107 Last Edit: 8 november 2005, 13:59:41 by Gerda
Tor is opgegeten door de kat van de buurman. Een gek met een rare kat. Die was ontsnapt en heeft toen Tor gegrepen.
Het staat nog ergens, ik zal even zoeken.

Gevonden, lees hier maar:
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,10150.0.html

Vreselijk he???

Groetjes G

Mariska

Hoi Gerda,

Zeker vreselijk, ik heb het verhaal net gelezen :'(.
Schandalig ook zo'n buurman >:(.
Een kat hoort niet bij andere mensen naar binnen te lopen en daar moet de eigenaar voor zorgen vind ik.

Groetjes
Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Carin

Hoi Mariska,

Ik ben het helemaal met je eens! In zijn ogen heeft zijn kat het gedaan. Maar goed, ik heb Tor er niet mee terug en Sal zijn vriendinnetje ook niet!

Overigens is Tor de witte vogel, de groene is Sal en dat is weer een broertje van Yesil van Gerda!