29 april 2024, 02:18:26

*~GRISHA EN HAAR BOY'S~*

Gestart door Gerda, 3 mei 2005, 20:24:18

« vorige - volgende »

Gerda

Hier de miereneters in volle glorie,

Links Ramon, rechts Pjuskebusk
Ze mogen nog niet bij elkaar, maar hebben wel snuitcontact!!





En hier de voorkant op verzoek van Suus


Groetjes Gerda

*Moet dus weer op zoek naar een nieuw raadplaatje*

hippysuus

Oh wat een prachtig beest om naar te kijken! Bedankt voor de voorkant ;D enne ik wist niet wat het was toen ik alleen maar de achterkant zag hoor...ik dacht eerst aan een emoe  ;D

Caroline

Wat een prachtige foto's weer vooral die van Lieveheersbeestje. Ook ik herkende de miereneter er niet in. Ben benieuwd hoe Riny en Suus hem in het Limburgs noemen, die hebben toch allemaal rare benamingen voor mieren??

Groetjes van Caroline  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Gerda

31 oktober 2005, 11:15:48 #963 Last Edit: 31 oktober 2005, 11:20:25 by Gerda
Zo, daar ben ik weer. Dit keer met foto's van Nezumi en van Azul.

Azul wrijft zijn koppie regelmatig af aan de stok waarop hij zit (jeuk van de doorkomende veren??)
Hier een serie-opname






Hier een close-up van het koppiewrijven



Nezumi vond denk ik dat ik wel genoeg foto's van Azul genomen had, want hij ging pontifikaal in beeld staan



Dus om hem tevreden te stellen, nog maar een paar foto's van hem gemaakt  :D






Ik had nog een vraag aan de mensen die grasjes hebben. Azul beweegt net als de valkjes zijn hoofd in een soort bobbeweging. Ook tik hij regelmatig met zijn snavel op tafel en zingt dan het riedeltje van de valkjes (het auto-alarmgeluid). Is dit grasjes gedrag, of doet hij de valkjes na??

Ik heb het op film staan. Helaas alleen het headbobbing, niet het echte tikken met de snavel. Hier is het filmpje:

http://www.youtube.com/?v=fYm2239XmVQ

Groetjes Gerda

Riny

Hoy Gerda
Mooie foto's maar ik heb een vraagje,waar maak jij de sepia mee vast ?
Ik bedoel die mooie rode bobbeltjes.
Ben je weer in de ziektewet,ik hoop voor jou van niet.
groetjes Riny :D :D

Gerda

Hoi Riny,

Nee hoor, ik heb altijd maandag vrij!!

Die sepia koop ik zo, kant en klaar. Het zijn vormpjes gesneden uit hele dikke sepia-schilden. In het midden is een gat gemaakt. Daarin zit een grote rode kraal en een draad (zoals de sluitclips van boterham of vuilniszakken)  erdoor, zodat je het kunt vastmaken.

Wat is nou een miereneter in het limburgs??

Groetjes Gerda

Mariska

Hoi Gerda,

Wat een mooie foto's.
Vooral die close-ip van Azul aan het koppiewrijven.
Heel lief!!
En die arme Nezumi die ook om aandacht vraagt, aah zo lief ;)

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Riny

Citaat van: Gerda op 31 oktober 2005, 11:31:23

Wat is nou een miereneter in het limburgs??


Weet je wat wij daar tegen zeggen in het Limburgs???
Niets want dat ding zegt toch niks terug.
Groetjes Riny :D :D :D

Mariska



Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Ivy

Wat geweldige foto's weer!
Ik wil toch je geheim weten! Gebruik je speciale verlichting of zo, want die kleuren zijn bij jou altijd zo prachtig. Ik moet ook zo'n blauwe vogeltje erbij hebben denk ik... Riny, heb je ook een blauwmasker? :D :D :D
Ik vond die foto van de kikker (ik geloof dat die bij Kirsten staat) erg prachtig, je kan echt aanzichtkaart van laten maken!
Groetjes, Ivy

Riny, je probeert zeker te verbergen dat jullie in het Limburgs geen woord voor een miereneter hebben!!!  ;D




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Gerda

Hoi Ivy,

Mijn geheim is, fotograferen met natuurlijk licht (zo veel mogelijk), en niet flitsen. Dus zo gauw de zon schijnt komt mijn kamera tevoorschijn  :D

Ik was erg trots op de kikkerfoto, het waren moeilijke omstandigheden en dan toch nog dit resultaat!! Ik was tevreden!!

Als bonus nog een filmpje van Yesil die zijn koppie wrijft aan zijn afgekloven mandje. Speciaal voor Carin en Sal!!!

http://www.youtube.com/?v=gLQ4bGDRqfQ

Groetjes Gerda

Ankie

Hoi Gerda

Je foto's en filmpjes waren zoals gewoonlijk helemaal geweldig ! de grasjes hier wrijven ook zeer regelmatig hun koppies ,ook tegen de tralies van de kooi . Is zo'n schattig gezicht !

Groet van Ankie

Rianne

Ahhh wat een lieve foto's weer. Zijn Grisha en Nezumi al een echt koppel aan het worde? Arme Spikey, maar die heeft gelukkig Ronald nog ;D

Gerda

Grisha en Nezumi hebben al wat wipwapt, en trekken veel samen op. (Er wordt niet gekroeld of zo, alleen sex  :-X :-X.)
Grisha zocht ook wat toenadering bij Spikey, maar die moet niet van haar weten. Hij tolereert haar, maar dat is alles.
Spikey denkt volgens ons dat hij een mens is en geen vogel.
Hij kan af en toe beurtelings van de vogels naar ons kijken met zo'n blik van: moeten die beesten nou hier in huis rondvliegen!! Wat een lastpakken!!  :D :D
Hij zit inderdaad de hele dag bij Ronald. Als Ronald even weg is, dan zit ie meteen bij mij. Een echt mensenvalkje dus!!!

Groetjes Gerda

Rianne

Misschien volgend jaar een broedblokje ophangen? ;D