29 april 2024, 03:06:35

*~GRISHA EN HAAR BOY'S~*

Gestart door Gerda, 3 mei 2005, 20:24:18

« vorige - volgende »

Gerda

2 september 2005, 10:54:08 #615 Last Edit: 2 september 2005, 15:01:29 by Gerda
Hoi Suus,

Even in de koffiepauze lekker op het forum!!!!

Ik heb drie digitale camera's. (En nog wat oude kleinbeeldcamera's en een Canon spiegelreflex. Maar op dit moment fotografeer ik alleen digitaal)

Maar nu over mijn drie digitale camera's
Mijn oudste is een Nikon Coolpix 995 (3 megapixel, drie keer zoom), gekocht in 2000, deze gebruik ik nog zelden.

Ik heb een Nikon coolpix 2200 (2,1 megapixel, drie keer zoom), lekker klein toestel, past in mijn jaszak. Daar kun je best mooie foto's mee maken.
Deze foto heb ik er onder andere mee gemaakt:


En dan heb ik mijn nieuwste camera (nu driekwart jaar in bezit) de Nikon coolpix 8800 (8 megapixel, 10 keer zoom) een geweldige camera!! Het is een semireflex/bridgemodel. Je kunt er ook raw bestanden mee maken (vergelijkbaar met negatief, maar dan digitaal, moet eerst worden bewerkt, eerder kun je het niet zien), waarin je kan opslaan zonder compressie (dus zonder verlies van kwaliteit).
Het is geen echte professionele camera hoor, maar hij heeft heel veel mogelijkheden. Ben er erg blij mee!!!!

Mijn Coolpix 2200 heb ik eigenlijk altijd bij me. Als ik ergens naar toe ga waar ik verwacht wel leuke/mooie foto's te kunnen maken neem ik mijn coolpix 8800 mee.

Maar je hoeft niet perse veel megapixels te hebben om leuke foto's te maken. Het gaat voornamelijk om het onderwerp en hoe je het in beeld brengt (compositie, uitsnede, witbalans, scherpte-diepte etc).

Groetjes Gerda

Kirsten

Die foto van die torenvalk is inderdaad prachtig! :D,
Maar de foto's van je grasje heb ik ook van genoten hoor,. Van een lieverds zo naast elkaar ;)

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Riny

Hoy Gerda
Nu weet ik zeker dat ik naar de oogarts moet.
Zit ik hier rustig te lezen denk ik ''wat moet Gerda toch met 2 geiten"staat er 2 grasjes te lezen.
Zal de oude dag wel zijn.
Groetjes Riny :D :D :D

Gerda

Citaat van: Riny op  2 september 2005, 16:59:00
Hoy Gerda
Nu weet ik zeker dat ik naar de oogarts moet.
Zit ik hier rustig te lezen denk ik ''wat moet Gerda toch met 2 geiten"staat er 2 grasjes te lezen.
Zal de oude dag wel zijn.
Groetjes Riny :D :D :D


;D ;D ;D

Kleine vergissing, maar ik zit wel vaak te geiten en ook wel tussen de geiten. Vooral bij deze mooie:



Groetjes Gerda

Morgen weer nieuws bij mijn achtertuin
Filmpjes van de twee leeuwenwelpjes (Ayana en Nyota), de twee jonge zeeleeuwen (Jip en Janneke), de kleine Vicuna en de jonge serval!! En als toegift een etende giraf.

Omdat jullie even moeten wachten, maar even een foto van vandaag:


G.

Gerda

Er staan al weer een aantal nieuwe filmpjes bij
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,11887.60.html

Dus Nel, je zult toch eens je pc moeten aanpassen, zodat je de filmpjes kan zien. Vooral de twee leeuwenwelpjes zijn prachtig!

Groetjes Gerda

Gerda

Geen valkenraadsel maar wel een vraag:

Wat is dit??


Groetjes Gerda

Lique

hoi Gerda,

Het lijkt wel een stekelvarken?

groetjes lique

Riny

Hoy Gerda
Dat zijn stekels van een dier.Ik weet nie de naam maar ik denk een aardvarken.
Groetjes Riny :D :D :D

bobbie

En ik zeg wederom:

STEKELVARKEN

Leuk Gerda, moet je vaker doen joh. Ook van de poep. Van welk dier is deze berg poep.

Ik kreeg pas van een artsenbezoeker het boek: Het Drollenbos.

Dan zie je allemaal dieren en heb je een apart vel met allemaal verschillende drollen. Een kind moet dan het plaatje daar plakken waarvan ie denkt dat die drol bij dat dier hoort.
Ryan heeft er heel veel lol mee gehad.

Leuk hoor. Dus zoiets kan jij ook opzetten.  ;D

Groetjes, Nel  :D


Gerda

Allemaal goed,

Stekels van het stekelvarken. Mooi he??
Ik vind die raadsel altijd wel leuk, maar ik heb het jullie blijkbaar te makkelijk gemaakt :-\

Ik zal op Nel haar advies dan maar hopen gaan fotograferen in Artis  ;D ;D ;D dat maakt het wat moeilijker hahaha

Groetjes Gerda

Riny

Hoy Gerda
Dan wint Nel alles met haar ..............boek.
Groetjes Riny ;D ;D ;D

Gerda

Hoi Riny,

Iedereen met een drollenboek is uitgesloten van de competitie. (Nu lees jij natuurlijk weer drollenbroek  ;D ;D)

Hier de oplossing van raadplaatje 1



Groetjes Gerda

bobbie

Hahahahahaha,

Dan mag ik meedoen want mijn kleinzoon Ryan heeft het boek nu (het drollenbos). :P

Ik zal aan Ryan doorgeven dat hij niet mee mag doen.  ;D

groetjes, Nel :)

Riny

Hoy Gerda en Nel
Ik weet toch heel zeker als Nel die drol goed geraden heeft dat ze stiekem in het boek gekeken heeft bij Ryan.
Groetjes Riny :D :D :D

Rianne

Ayana, wat een mooie naam, die schrijf ik op voor een toekomstig popje voor Ayko!
Leuk, raad het plaatje! ;D