16 juni 2025, 05:38:42

*~GRISHA EN HAAR BOY'S~*

Gestart door Gerda, 3 mei 2005, 20:24:18

« vorige - volgende »

Petra en Cheeky

Heee Gerda!

Wat een leuk fotoverhaal zo! Ik heb lekker moeten lachen om Nezumi en Grisha die zo achter elkaar aanlopen...en jouw commentaar erbij!  Mooie valkjes zijn het zo samen!  ;) ;D

Liefs,
Petra, Cheeky & Chara

Ankie

Hoi Gerda

Gaat goed daar bij jou zie ik ;D. Mooie foto's, lekker scherp!!!
Wat je zegt over de grasjes is helemaal waar. Ze zijn veel behendiger en sneller dan valkjes ;D. Volgens mij kan Zazou dat niet uitstaan en is hij er jaloers op. ;D
Wel ideaal voor je valkjes zo'n rieten bank ;D. Knabbelen ze graag aan. Zazou zit regelmatig aan Kelly haar mand te knabbelen,lekker slopen. :o.

:-*Zazou & Ankie

Gerda

Hoi Petra,
ik kan wel een boek gaan schrijven over de belevenissen van de vijf birdies. Maar zal wel een kleine afzetmarkt hebben.

Hoi Ankie,
Ja mijn bank is aardig aangetast, maar je moet er wat voor over hebben he? Daarom geef ik ze van die manden van geschoonde wilgentenen. Lekker veel te kluiven!!!

Groetjes Gerda

Agnes

Hoi Gerda,

Mooie foto's weer hoor :)
Wat leuk dat het zo goed samen gaat met het vogelvolk ;D ;D

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Rox4nne

Haai Gerda,

Wowie wat zijn het toch SKEETIEEEEEEEES!!! >.<
Super foto's weer, blijf verhaaltjes typen!!!

Liefs,
Roxanne

Rianne

Garda, ik heb weer genoten van je foto's! Wat een schatjes! En Tinco z'n zusje is een beauty!

Gerda

Hallo allemaal,

Vanmiddag geen nieuwe foto's gemaakt, maar achter de pc zitten 'shoppen' (Photoshop). Hier het resultaat:

Groetjes Gerda

Petra en Cheeky

Mooi issie geworden, Gerda! Eigenlijk zou je de originele foto ernaast moeten zetten! Zoek de verschillen...kleur de plaatjes...!  ;D

Gerda

Hoi Petra,

Hier het origineel. Ik vind het wel mooi met die zwartwitte achtergrond. Geeft het onderwerp meer glans!!!

Groetjes Gerda

Gerda

Hier twee - niet valken - voorbeelden.
Het is even wat werk, maar wel mooi reslutaat!!

Groetjes Gerda

Gerda

Hoi Bonnie,

Dat doe ik in Photoshop.
Twee dezelfde lagen maken(laag 0 en copy van laag 0), dan laag 0 zwart-wit maken (door saturatie op 100% te zetten) Dan deze laag onzichtbaar maken.
Dan de copy 0 met masker bewerken ((linksonder witte rondje) en dan wegkleuren wat je zwart/wit wilt hebben.
Dan via select inverse (dan wordt alles wat je gekleurd hebt geselcteerd) en dan cut om dat te wissen. Dan laag 0 weer zichtbaar maken. EN klaar is ie. Klinkt makkelijk, maar is nog wel bewerkelijk. Leuk om te doen en het resultaat is vaak erg mooi.

Groetjes Gerda

Gerda

Hoi Bonnie,

Ja die foto's heb ik gemaakt op vakantie op Texel.
Je moet echt 1 ding kiezen dat eruit springt.
Kost wel wat tijd, maar is erg leuk.

Groetjes Gerda

Ankie

Hoi Gerda

Leuk idee!!! Creatief met foto's ;D.
De resultaten zijn prachtig  ;D,mijn komplimenten hoor!
Je valkje komt heel mooi uit zo,vooral z'n gele koppie en oranje wangentjes.

:-* Zazou & Ankie

Gerda

Hoi Bonnie,

Daico is een prachtige hond zeg. En het origineel is inderdaad prachtig!!
Ik heb de foto een klein beetje aangepast. Wel grappig zo!!

Groetjes Gerda

Petra en Cheeky

Wat een prachtig effect Gerda....!!!
Er valt dus nog heel wat te puzzelen in de diverse fotobewerkprogramma's. Saturatie had ik nog nooit aangezeten, wist nauwelijks wat het was...  ik ga het zeker een keertje proberen. Maar, je hebt gelijk, dit soort dingetjes kosten altijd veel tijd... en waarom heb ik daar nou altijd te weinig van????  ;) ;D