17 juni 2025, 12:04:48

*~GRISHA EN HAAR BOY'S~*

Gestart door Gerda, 3 mei 2005, 20:24:18

« vorige - volgende »

Lin

Hey Gerda,

Ik heb Grisha even aan mijn vriend laten zien. Maar ja daar kwam ook niet veel uit. En ja dat koppie schuinhouden vind ik zo lief dat doet Milo en de moeder Ayla ook. Wat is ze toch mooi. zal je net zien dat de berekeningen niet kloppen en dat het man is en weg zijn de parels. Maar dat denk ik niet hoor. Zal wel een grote teleurstelling zijn. wat kan ze gapen joh. Een echte giraffe gaap. wat een lief koppie en ook nog die donkere veertjes in de kuif. Lief hoor. Fijn dat je zulke mooie fotos maakt.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Agnes

Hoi Gerda,

Wat isse mooi!!!!! ;D ;D

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Gerda

Grisha lijkt haar plaats tussen de anderen wel gevonden te hebben. Ze gaat rustig haar gang, is ontdekkerig en speelt veel.
Wanneer je haar kroelt, wil ze iets terug doen, dus gaat ze mijn vinger schoonmaken, of mijn haar.
De anderen gaan ook al bij haar zitten, de grasjes die normaal haantje de voorste zijn, waren onder de indruk van deze forse dame, maar zijn nu ook van de partij.

Natuurlijk zoeken ze het hoogste plekje op. Een lekkere speelmand, hoog op de kast.

Hier Grisha (als koningin met haar onderdanen) Nezumi, Yesil en Azul

Morgen weer meer foto's.

Groetjes Gerda

bobbie

Hoi Gerda,

Wat een enige foto  :-* en wat leuk dat Nezumi toch weer bij haar in de buurt zit  ;D. Mooi met die kleurtjes van je grasjes erbij. Echt een hele leuke foto.

Fijn dat ze zich zo lekker voelt bij je thuis. Geniet maar van je gevleugelde vriendjes.

Groetjes, Nel :)

~Natas~

Hoi Gerda,

Schitterend dat deze kleine donderdsteen de koningin is.
Het is echt een heel mooi popje en vooral die parels  :-*
Ben ook erg blij dat ze wordt geaccepteerd door de andere 2 valkjes en door de grasjes.

Groetjes,

Natas en Joepie de poepie

zazoe

Hoi Gerda,

Wat een leuke foto!
Ze heeft ook een echte "koningin-blik" in haar ogen, wacht maar af, die regelt binnen de kortste keren het hele valken-huishouden! ;)

gonnie

Hoi Gerda

Ja Grisha heeft hele mooie tekening , en omdat het een popje is blijft ze zo mooi , het was wel schrikken , koppje tussen de tralies , gelukkig dat je thuis was.

Groetjes Gonnie

Petra en Cheeky

Ha Gerda!

Wat een leuke foto's en wat fijn dat Grisha zich al zo op haar gemak voelt.... koningin Grisha..... wel bijzonder hoor!

Liefs van Petra & Cheeky

Gerda

31 mei 2005, 09:37:52 #218 Last Edit: 31 mei 2005, 09:40:24 by Gerda_T
Een kleine update: Het gaat heel goed met Grisha. In het begin reageerde ze niet zoveel op de andere vogels. Maar sinds een paar dagen begint ze te roepen als de valken en grasjes allemaal naar de andere kamer vliegen. Ze heeft nu ook geleerd van de woonkamer naar de slaapkamer te vliegen en vv, zodat ze met ze mee kan.

Ze is erg rustig tussen de andere vogels, maar laat zich de kaas niet van het brood eten. Als de grasjes haar irriteren kunnen ze een licht hakje met de snavel krijgen.
Ze gaat veel naast Nezumi zitten, die weet echter niet wat hij daarmee aanmoet. Maar hij is niet bang en vliegt niet weg. Dus ze moeten langzaam meer aan elkaar wennen.
Spikey zit soms samen met haar te eten, maar hij trekt zich niets van haar aan. Hij gaat, zo snel hij kan weer bij Ronald zitten.

Toen ze vorige week kwam woog ze 88 gram. Maar de vele uren rondscharrelen bij (en in) de etensbak hebben weer 4 extra grammen opgeleverd. Ze woog gisteren 92 gram. Toch is ze veel in beweging, dus dat gaat goed.

Volgend weekend weer foto's. Behalve natuurlijk als er tussendoor bijzondere dingen gebeuren.

Groetjes Gerda

Kirsten

Hoi Gerda,

Fijn dat Grisha steeds meer went en dat ook jullie andere vogels steeds meer aan haar wennen.
En die gaap foto,prachtig! en wat een mooie parels heeft ze,.
werkelijk een beauty

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Paul

Hoi Gerda,

Ik ben blij dat het zo goed gaat met Grisha zo te horen heeft ze echt haar plekje wel gevonden :)
Het zal onderling ook wel steeds beter gaan zeker omdat het nu al best goed gaat en wie weet word het nog wel een koppeltje met Spikey of Nezumi :)
Het zou ook niet best zijn als ze zich op de kop liet zitten door de anderen en het is juist goed dat ze een beetje van zich af bijt.
Hopenlijkt trekt ze ook lekker naar jou toe en heb je voortaan ook een valkje wat altijd bij je komt net als Ronald :)
Geef haar maar lekker veel aandacht dan komt dat vanzelf wel goed met Grisha want het is echt een schatje.

Groetjes, Paul

gonnie

Hoi Gerda

fijn te lezen dat het zo goed gaat met Grisha en de andere vogels , want dat is toch weer afwachten he .
mijn Indy eet heel veel ,zo vaak je kijkt bijna zit ze te eten , is dat bij jou ook , of ga ik een dikkertje krijgen.

Groetjes gonnie

Gerda

Hoi Gonnie,

Het is normaal hoor dat jonge vogels lang eten, want ze zijn ng niet zo bedreven in het zaadjes pellen. Grisha doet dat heel minitieus. Terwijl Spikey en Nezumi veel sneller (dus korter) eten.
Ik ben blij dat het goed gaat onderling. Het is geen liefde op het eerste gezicht, maar ze verdragen elkaar. En dat is meer dan van Spikey en Nezumi gezegd kon worden in de eerste maanden.

Groetjes Gerda

Anita1

;D hoi hoi gerda,sorry dat ik je ff vergeten was meiss,maar had nu lekker even wat te lezen  ;) ;D
ik heb dat hier ook hoor,sommige valkjes kunnen echt eigenwijs zijn.als ik de kleine giertje even bij jippie in de kooi zet..dan denkt jippie was dat nou weer??
wat moet die dan weer hier?
jonkies en oudere valkjes kunnen echt heel afstandelijk doen,of heeel kalm..
echt aftasten wat hebben we in huis..
gelukkig laat giertje niet met zich sollen.en de kleine van jou ook niet zo te zien.wat een beauty is het zeg! die parelssss pfff
echt heeel erg mooi!
ik hoop echt dat het een pop is  ;D
leuk hoor zo ,al dat volk bij elkaar grasjes valkjes..
lijk me oergezellig!
knuff anita  ;D

Rianne

Hoi Anita,
als de berekeningen van de ouders kloppen (Grisha en Fladder waren adoptie eitjes bij Linda vandaan), is Grisha een pop, want uit de ouder combinatie zijn alle geparelde valkjes popjes.