26 juni 2025, 23:41:58

*~GRISHA EN HAAR BOY'S~*

Gestart door Gerda, 3 mei 2005, 20:24:18

« vorige - volgende »

Cor_en_Petra

Ha Gerda!

Jij ook hartstikke bedankt voor het bijhouden van mijn dagboek zodat-ie niet te ver naar achteren zou schieten!

Leuk om te lezen dat jullie al zo lekker aan het rekenen zijn met het koppelen... ik denk dat ik maar een stamboom ga tekenen of zo om een beetje bij te houden welke valkparkiet van wie komt en wie de ouders zijn, want soms raak ik een beetje de draad kwijt, dus vergeef me als ik er soms naast zit!  ;D ;D ;D

Liefs van Cheeky & Petra

Gerda

Ja, iedereen is op een of andere manier 'famillie' van elkaar, maar de stambomen zijn bijna niet bij te houden :D :D

Vandaag stokken gekocht (diameter 2 cm) en die boven op de nieuwe kooi bevestigd. Zo kunnen ze erop klimmen, zonder steeds naar beneden te glijden. Dat heb ik op de twee kleine slaapkooien ook gedaan een paar jaar geleden.
Ook heb ik de kooi voor een groot deel al ingericht. Ik laat morgen Spikey en Nezumi even 'proefzitten' en zal dan gelijk wat foto's maken.
Nu alleen nog wat speeltjes en nieuwe etensbakjes erbij.

Dan is echt alles klaar!!

Groetjes Gerda

Cor_en_Petra

Klinkt goed!
Ben benieuwd naar de proefzitfoto's (nieuw woord voor Van Dale? ;D )
Liefs van Cheeky & Petra

Gerda

14 mei 2005, 12:09:12 #108 Last Edit: 14 mei 2005, 12:15:11 by Gerda_T
Hier dan de foto's van de kooi. (De PROEFZITFOTO"S, mooi voor galgje)

Hier de kooi van voren

Hier van opzij. Spikey zit al van de gierst te eten

Hier nogmaals van voren

Spikey vliegt naar de uitgang. Is nog wat balanceren!!

Daarom ook voor de ingang maar een stok!!

De cathedraal van binnen. Je ziet nu goed de stokken die er bovenop zitten

Groetjes Gerda

gonnie

Hoi Gerda

Wat goed om stokken er boven op te maken ,zijn de valkjes bij jou vaak uit de kooi , hoelang duurt het nog voor je grisha mag ophalen , nog twee weken volgens mij ,of korter.

Groetjes Gonnie

Gerda

Hoi Gonnie,

Mijn valken en grasjes zijn van 's ochtends een uur of acht tot 's avonds uit de kooi. Dus eigenlijk slapen ze alleen in de kooi.
Grisha mag denk ik met een weekje naar mij toe. Spannend allemaal!!! Kijken hoe ze op elkaar reageren!!

Groetjes Gerda

Marije

Ooooeh spannuuuund!
Hebben Nezumi en Spikey al eens een ander valkje ontmoet?....Purrel had nog nooit een ander valkje ontmoet, dus 't was voor haar een hele shock dat er nog zo'n maf beest mèt kuif was, die op d'r fluitjes reageerden.....en N&S kennen natuurlijk alleen maar die grijs/gele valkjes (elkaar), en dan komt er een wit/grijs monstertje aan!
De ontmoeting gaat wel vastgelegd worden hè! ;D  :D  :)  ;)  8)
Groetjes,
Marije, P&S

Gerda

14 mei 2005, 17:25:03 #112 Last Edit: 14 mei 2005, 17:39:49 by Gerda_T
Ja Marije,

Spikey en Nezumi hebben nooit een ander valkje dan elkaar ontmoet. Bij die ontmoeting 4 jaar geleden was Nezumi erg nieuwsgierig naar Spikey, wilde meteen naar hem toe. Spikey vond het allemaal maar niks, leek het. Het is meer een 'mensenvalkje'. Dus ik ben benieuwd hoe het nu gaat.
De twee grasjes zitten vaak bij Nezumi en andersom, en dat gaat goed. Alleen moeten ze niet tegen hem aan gaan zitten, want dan is het vechten.
Nezumi is echt een schatje hoor. Terwijl ik hier achter de computer zit, komt hij snel op mijn schouder om kleine bijtjes in mijn nek te geven.

Wat een mooie foto van Purrel en Snowtje in je handtekening!!!

Groetjes Gerda

Gerda

14 mei 2005, 17:38:24 #113 Last Edit: 14 mei 2005, 18:05:39 by Gerda_T
Hier is ook weer duidelijk waarom grasjes grasjes heten.
Wat een slopertje is die Yesil!!

En dan steekt hij Azul ook meteen aan.
Die valt wat meer op tussen het groen ;D ;D

Groetjes Gerda

Lin

Hey Gerda,

Over ene weekje dus al, ik hoop dat ze dan wel al goed eten. Hoor jij nog wat van Paul? Wat een leuk idee zo die stokken erop. Je had ze misschien ook een stuk kunnen uitsteken aan de zijkanten van de kooi en dan wat er aan kunnen hangen. Ik ben heel benieuwd hoe Grisha en de andere valkjes op elkaar reageren. en wat lief die grasjes lekker aan het slopen.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

bobbie

14 mei 2005, 18:53:25 #115 Last Edit: 15 mei 2005, 10:40:02 by bobbie
Hoi Gerda,

Wat een enige foto's joh. Het is ook gelijk duidelijk waarom de wildkleur van grasjes groen is  8)

De kooi vind ik helemaal geweldig, daar zal Grisha zich best in thuis voelen.

Groetjes, Nel :)

Carin

Heel herkenbaar die grasjes die alles slopen!

Al mijn planten zijn al naar de bliksem dankzij mijn grasjes ;D

Spannend joh, dat je je 3e valkje komt!!! ;D

gonnie

Hoi Gerda
ja , sloopers , wij hebben ook grasjes gehad , die bleef heel braaf van mijn planten af , die kon ook heel veel zinnetjes zeggen , die mis ik nog steeds , die heete parkie, heeft zijn nekje gebroken. mijn fransje is ook goed op dreef hoor hij praat best veel , ook overstaanbare dingen die soms duidelijker worden , die we hem niet leren , maar die pikt ie zo op , ook zingt ie een liedje wat hier op het forum staat het liedje gaat wel te snel voor hem , dat hoor je terug als hij zingt , dat is zo grappig .
Het wordt voor jou spannender en spannender ,nog maar een week.

Groetjes Gonnie

Gerda

15 mei 2005, 02:32:14 #118 Last Edit: 17 mei 2005, 10:04:27 by Gerda_T
Hallo allemaal,

Net Grisha weer even live op de webcam gezien.
Als alles goed gaat komt ze volgende week dinsdag!!! JOEPIE!!
Dus nog 10 nachtjes slapen!!

Het is een echt kroelvalkje.
Hier zit ze lekker op Paul's schouder te poetsen

En hier helemaal tegen zijn nek aan

Schattig he?

Broertje ziet er ook goed uit!! Ze beginnen al zelf in de zaadjes te pikken.

Zo, naar bed. Ik rol om van de slaap!!

Groetjes Gerda

Gerda

Nog een nieuwtje,

Grisha en broertje hebben 2 stiefbroertjes of -zusjes. Moeder Kokkie heeft twee mooie gele donsjes uitgebroed.
Grisha en broertje worden gevoerd door vader Peppie en de kleintjes worden gevoerd door moeder Kokkie. Een eerlijke verdeling he?

Groetjes Gerda