1 juni 2025, 23:04:47

heb ik er goed aan gedaan?

Gestart door gissi and gizmo, 3 mei 2005, 09:49:03

« vorige - volgende »

gissi and gizmo

ik heb twee valkparkieten.
maar heb nu van het weekend nog eens twee valkparkieten bijgekocht.

maar ik had die direct bij elkaar gezet maar dat kwam natuurlijk niet goed.

nu heb ik die twee nieuw in een ander kooi gezet maar nu is mijn vraag of ik die twee nieuw nog bij mijn andere twee kan zetten alvast bedankt

groetjes

Agnes

Hoi,

Ik denk dat ze eerst aan elkaar moeten wennen. Als je de kooien bij elkaar in de buurt zet, kunnen de valkjes elkaar zien.
Misschien kun je ze na een tijdje samen los laten vliegen, zo krijgen ze contact met elkaar.

Kun je altijd later nog eens proberen of ze samen willen.

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Sanna

Ik zou er toch heel voorzichtig mee zijn hoor ::). Je weet niet of die nieuwe vogels iets onder de leden hebben, het kan best heel rot uitpakken wanneer je ze zo bij je eigen vogels zet. Je kunt ze beter in een aparte kamer in quarantaine houden. Ik heb ze bij mij thuis toen ook nog laten testen op parasieten en bacterien (€ 7 bij de dierenarts), gewoon om zeker te weten dat ik geen papegaaienziekte ofzo in huis gehaald had.

Groetjes, Sanna

miss_iris

heej,
wat wij altijd deden als er een nieuw valkparkietje bij kwam was het valkparkietje dat er al was uit de kooi laten en de ander erin laten. zo kunnen ze makkelijk kennis maken en zit er toch een soort muurtje tussen. later kun je ook proberen de twee kooien tegen elkaar aan te zetten met de deurtjes open. zo heeft ieder zijn eigen kooi en kunnen ze toch naar elkaar toe. bij ons werkte dit prima!
groetjes van iris :-*