27 april 2024, 15:26:20

Waarom???????

Gestart door Kolkkie, 17 april 2003, 19:57:16

« vorige - volgende »

Kolkkie

17 april 2003, 19:57:16 Last Edit: 17 april 2003, 20:16:41 by kolkkie
Hallo luitjes,

Als ik aan het eten ben, wil Coco altijd meëten. Waarom moet hij altijd datgene eten wat ik in mijn handen of aan mijn vork heb. Als ik hetzelde eten op het ranje van het bord leg, komt hij er nauwelijks aan. Hij moet en zal perse eten wat ik in mijn mond stop, en het liefste eet ie het nog uit mijn mond ook. Maar dat wil ik niet. En als ie er niet bij kan of het niet mag hebben, wordt ie nog vals ook. Hebben jullie dat ook en waarom doen ze dat?

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Paul

Hoi Mariska,
Dat doen valkjes heel vaak wat jij nu beschrijft.
Als we hier bamie of patat aan het eten zijn wil hij het ook :-)
Als je dan een patatje naast hem legt eet ie het niet maar als je het in je hand houd vaak wel.
Het is waarschijnlijk een vorm van jaloezie dat ze dat doen.
Je bent in elk geval niet de enige met dat probleem :-)

Groetjes,  Paul

Mirjam-Moniek

Ik ken het "probleem" ook en je kan het je valkje wel afleren door hem steeds weg te zetten of de lucht in de "gooien" als hij dat doet. Ik laat het mee-eten meestal toe, omdat ik het ergens wel leuk vindt. Mijn vriend moet er niets van hebben en laat het niet toe. Jimba weet dat precies en probeert dan ook zelden wat van zijn eten te "stelen". Echt helemaal ermee ophouden zal je valkje waarschijnlijk niet, maar het zal wel een stuk minder worden. Als je het wel leuk vindt, zoals ik dus, kan je het ook gewoon toelaten. Hoewel je wel moet uitkijken met wat je je valkje laat eten.
Als je met "agressief" bedoelt dat je valkje je bijt, dan zou ik dat niet pikken. Ook een valkparkiet moet weten dat jij de baas bent. Je kan hem in de lucht "gooien" als hij je bijt of naar hem blazen. Valkparkieten kunnen namelijk wel het verband leggen dat als er iets gebeurt, iets anders ook gaat gebeuren. Voorbeeldje: toen ik mijn valkparkiet pas had en ik mijn hand voor hem hield, beet hij me soms omdat hij nog wat bang was. Ik deed dan mijn mauw over mijn hand zodat hij me niet kon bijten en ging dan net zolang door tot hij op mijn hand zat. Als ik hem nu wil pakken en hij wil niet, doe ik mijn mauw over mijn hand. Hij stapt dan gelijk gewillig op. Op de één of andere manier heeft hij bedacht dat als ik mijn mauw over mijn hand heb, bijten niet helpt en hij gewoon moet luisteren. Ik heb dat toen niet bewust gedaan, maar de uitkomst is wel handig.

Kolkkie

Hallo,

Ik vind het ook wel leuk om hem bij mij te hebben met eten.  Hij mag van mij best aan tafel schuiven, want ik ben er verder niet op tegen, maar ik vroeg het me gewoon ff af. Het is gezellig. We aten gisteren rijst, en ik had hem toen een beetje gegeven op de rand van het bord. Maar hij lijkt elke keer van het midden te willen eten, precies waar ik bezig ben. Het liefst trekt ie het mij uit de mond vandaan. Dan gaat ie aan mijn t-shirt hangen en hapt ie zachtjes in mijn lippen onder het motto doe je mond open. Tijdens het eten is het niet bepaald smakelijk vind ik. Ook vind hij het soms leuk om door de saus te banjeren, wat ik niet erg op prijs stel. Zijn vieze snavel veegt ie het liefste af aan mijn vaders overhemd, aan de kraag :D. Dan valt het in zijn nek en kunnen we de pret niet meer op.
En wat de valsheid betreft, dat doet ie ook als hij iets aan het eten is. Gisteren zat ie wat kroepoek te eten, en vals dat beest. Dan ziet ie het als zijn kroepoek, en mogen wij er niet aankomen. Vaak pak ik het dan van de andere kant vandaan waar ie niet bij kan. Ik vind dat dat er gewoon bij hoort. Om Coco dat nu ineens af te leren vind ik ook zoiets.

Groetjes,                        

Mariska

  (o-
 // \
 \_ /_
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

stephenie

hoi!
mijn bobby wil ook altijd met me mee eten. als hij er dan niet uitmag, gaat hij heel driftig in zijn eigen eetbak zitten wroeten. hij vindt vooral erwtjes, sperziebonen en macaroni erg lekker. maar zoals ik hierboven al heb gelezen wil ook mijn bob altijd van het midden van het bord eten. maar ik wil niet dat hij vlees of vis of ei eet, dat vind ik zo onnatuurlijk. dus is het altijd een heel gedoe om hem niet het vlees te laten eten. ook loopt hij vaak door de saus. als ik nu iets eet met oranje saus, leg ik vast een theedoek op schoot, anders ben ik gegarandeerd oranje na het eten.
groetjes stephenie

Sonja

Hallo

Dit gedrag herken ik inderdaad ook bij mijn valkje Loetje.
Hij vindt het leuk om mee te eten en probeert inderdaad ook hapjes uit mijn mond vandaan te halen. Dit vind ik vies, dus sta het meestal niet toe.
Loetje is dol op groentesoep, 1 keer sprong hij bijna in de soepkom, toen ik hem er bij weg wilde houden i.v.m. de hete soep. Ook is hij al bijna een keer in een kom cruesli gesprongen (yoghurt vindt ie ook erg lekker!). Hij haalt allerlei rare toeren uit om maar bij de lepel te komen!
Verder is Loetje gewoon ontzettend nieuwsgierig, dus hij komt (als ie de kans krijgt) wel even kijken (en soms proeven) wat ik op mijn bord heb liggen.

Groetjes
Sonja

Chewy

Bijlage verwijderd?

En ja, meeëten vinden ze geweldig :D. Pas maar op dat ze er niet met je hele bord ervandoor gaan ;-)

Sonja

tja bijlage verwijderd.... ik had er een foto van Loetje bijgevoegd, maar deze staat al ergens anders op de site, dus toen werd ie er af gehaald.....ik denk dat het daar aan ligt....

groetjes
sonja

Peter

Hoi Sonja,

Er is schijnlijk iets misgegaan op de server want ik kan het bestand nergens vinden... Maar wij hebben hem niet verwijderd. Ik ga maar eens uitzoeken hoe dat kan. Want in "mijn" beheerders lijst staat het bestand als zijnde nog aan wezig op de server... Maar de foto staat niet meer op de server... Wil je je foto nog maals uploaden? Het is trouwens wel de ene foto met een ! teken in de naam misschien dat de server daar niet mee kan omgaan...

Groetjes,
Peter

Sonja

Hoi Peter

Dat zou inderdaad best kunnen, dat het ! problemen geeft.
De foto staat wel elders op de site, maar dan zonder uitroepteken erachter..... de foto is wel hetzelfde :-)
Hieronder een andere foto van Loetje. Ben ik in beeld????

Groetjes
Sonja

Peter

CitaatHoi Peter

Dat zou inderdaad best kunnen, dat het ! problemen geeft.
De foto staat wel elders op de site, maar dan zonder uitroepteken erachter..... de foto is wel hetzelfde :-)
Hieronder een andere foto van Loetje. Ben ik in beeld????

Groetjes
Sonja
Hoi Sonja,

Deze gaat idd goed :) En je bent in beeld hoor Loetje!

Groetjes,
Peter

Chewy

Mooie foto trouwens!

barthezz

Doet die van mij ook, als ik aan het eten ben springt ie eerst op mn schouder om te kijken wat het is, en daarna scheurt ie met zn grote boten zo dwars door mn vreten heen ..  ::) maar is eigelijk wel geinig tog ??  :D

Paul

Hoi Bart,

Heb jij even mazzel dat je geen albino valkje hebt  :D
Die albino van mij is een keer in een bord baby bangan gesprongen ik wist niet hoe gauw ik naar de kraam moest lopen want mijn mooie witte valkje was helemaal rood aan de onderkant :-(
Gelukkig ging het meeste er weer af anders had ik meteen een nieuwe mutatie gehad  :D

Groetjes, Paul

barthezz

loool tjah zit wat in ..  hebben die beesten eigelijk alsnog mazzel dat het niet bloedheet is wanneer ze er met hun bootjes doorheen scheuren .. of voelen ze dat niet eens ?