4 augustus 2025, 16:19:28

Huize Heksenketel

Gestart door jacksmama, 2 mei 2005, 08:48:17

« vorige - volgende »

Petra en Cheeky

Sorry, ook wij hebben ons een tijdje niet meer laten zien in je dagboek. We hebben het wél gelezen hoor! Wat fijn dat Pino morgen al komt! Da's lekker snel! Wij mogen maandag pas kijken naar onze nieuwe aanwinst Chara, maar we kunnen haar dan nog niet meenemen!

Heel veel plezier morgen enne..... we wachten op foto's! (Deze waren trouwens ook weer erg mooi)

Cheeky & Petra

jacksmama

now we hebben het voor mekaar ik(eric)belde dat ik hem niet morgen midag kon ophalen  om dat ik werken moest dus vroeg ik of ik hem morgen avond kon ophalen.
toen zei arno je kan hem ook vanavond op halen dus gaan we hem vanavond om 8 uur ophalen.

TYes hier zat ik op te wachten
Christa & De Rest

jacksmama

HOERA  HOERA HOERA!!!!!!

PIno is thuis!!!!!!

Hij moet nog enorm wennen natuurlijk, maar hij is in ieder geval niet bang voor onze handen.

Maar Thun vindt het geweldig...die zit al de hele tijd OP de kooi van Pino aria's te fluiten!!!

Pino vindt Thun nog niet zo bie.....Thun plukt aan zijn kuif en daar moet je nou net niet aan komen..aan de mooie kuif!

We gaan Pino in ieder geval lekker verwenen...ik heb al een bordje met eivoer, zaadjes en wat appelmoes neergezet en een stukje trosgierst...hopelijk gaat ie straks wat eten......

Ik heb een heleboel foto's gemaakt die http://home.wanadoo.nl/chris.nico/pino/ je hier kunt bekijken...

Maar deze vindt ik wel zooooooooooooo mooi:

Christa & De Rest

bobbie

Hoi hoi,

Ik val ook wel op het goede moment in jullie dagboek zeg. Gefeliciteerd met Pino. Ik vind het een prachtig valkje om te zien. En die Thun, helemaal in love.

Spannend was het om jullie dagboek te lezen, heel leuk geschreven en de foto's van Pino  :-* om te zoenen.

Ik vind ook dat jullie het heel knap hebben gedaan met Thun. Ik heb ook sinds kort een valk erbij die weg gedaan werd omdat ie niet tam te krijgen was. Kanoni eet nu uit mijn hand en zit er ook af en toe op. Ook kan ik hem nu heel af en toe op zijn bolletje aaien.

Allemaal veel plezier met de nieuwe aanwinst en ik kom hier vaker lezen hoor, heel leuk.

Wel ga ik volgende week met vakantie dus half juli kom ik zeker hier weer kijken.

Veel plezier met jullie gevleugelde vriendjes.

Groetjes, Nel :)

jacksmama

5 juni 2005, 09:46:53 #109 Last Edit: 2 augustus 2006, 20:12:05 by jacksmama
Goeiemorgen allemaal,

de eerste nacht van Pino is goed verlopen.  Hij heeft vanochtend zelfs al wel wat gegeten ( beetje trosgierst, maar dat moet je hem dan wel direct voor zijn snavletje houden........het eivoer heeft ie niet aangeraakt.....

En THun...ach..grote stoere Thun.........die heeft zichzelf de taak gegeven"beschermer van Pino"te zijn...want ja kleine Pino moet natuurlijk wel beschermd worden tegen die enge handen..en dus..

heeft Thun zichzelf geparkeerd boven op Pino zijn bungalow....en owee als je maar met je handen in de buurt van Thun( ik wilde trosgierst terug hangen) komt..haalt ie uit met een gemene hoekse

Maar mooi zingen doet ie wel voor Pino......hieronder kun je het horen...

Thun zingt

Christa & de Rest
Christa & De Rest

jacksmama

Hoi Nel,

Dank je je voor je lieve woorden.

Ik ben alleen bang dat we met Thun weer terug bij af zijn....maar misschien knapt het wel weer op als hij ziet hoe lief Pino is.
En die moet nog behoorlijk wennen aan alle drukte hier, dus dat zal nog even duren....
de kooi van Pino staat open dus hij kan er eventueel uit als hij wil, maar tot nu toe heeft ie daar gene zin in lijkt wel.
Ik denk dat ik even wacht tot het vanavond rustig is en hem er dan even uithaal en ga knuffelen....

Een hele fijne vakantie, Nel, gaan de Valkjes mee??

Christa & De Rest

Anita1

;D hoiii christa.allereerst thnx dat je in mijn gastenboek hebt geschreven.heel lief van je!
en wat een lieve valkjes heb je nu bij elkaar zeg!
het zal gewoon een kwestie van wennen zijn hoor.pino is er nog maar zo kort.
komt vast goed.jippie moet hier ook wennen met knoetie erbij.
ze ontwijken elkaar hahahaaa.
en vanmorgen ging jippie zowaar even kroelen bij knoetie.
mooi valkje.wees er maar trots op!
knuff anita  ;D

Petra en Cheeky

Wat leuk zo'n beschermheer in huis! Althans... leuk voor Pino!
Grappig he, hoe zo'n valkje kan reageren als er een tweede bij komt! De een is jaloers, de andere is beschermend etc... Ben benieuwd hoe het straks bij ons gaat met een 2e erbij!

Groetjes van Cheeky & Petra

jacksmama

Hoi Anita...

Ook al een tweede valkje erbij? ben ik zo lang niet geweest??? :-[ :-[ :-[ :-[..ik ga zo snel kijken hoor!

en Petra...ook al een tweede valk onderweg...het lijkt wel enorm besmettelijk.

Gisteren had ik een albino kuiken in mijn handen...*smelt*..zo lief joh...ook al deed ie geweldig mopperen!

En zoon Eric is nu op zoek naar een grote voliere ( voor binnen..zucht...........) en aan het berekenen hoeveel weken hij daarvoor moet werken.............hihi.

Ja..je zou kunnen zeggen dat we redelijk enthousiast zijn....

Hier nog een foto van een etende Pino:
Christa & De Rest

jacksmama

nog ff updeeten hoor: vandaag heeft Pino heerlijk rondgefladderd en...geknuffeld...

ze heeft zelfs bij mij op mijn hand gezeten..kijk maar...

en zo heb ik nog meer foto's van vandaag...vooral van "de Grote Ruzie".......

Christa & de Rest
Christa & De Rest

bobbie

Hoi hoi,

Dat beschermen wordt wel minder. Bij een afleidingsmanouvre kan je op een gegeven moment ongestoord je handen bij Pino in zijn kooi doen. Als het goed is heeft Thun dat dan te laat door (geef Thun iets wat hij super vindt of doe de kooi van Thun dicht). Als dat een aantal keren gelukt is ontspant Thun wel.
Op zich is het wel leuk. Het is voor jullie even lastig maar het is een goed teken dat ie Pino in ieder geval heeeeeeeeeeel leuk vindt.

Kanoni bij mij doet het nu ook veel minder en komt zelfs zover dat ie zelf af en toe zijn koppie aanbiedt.  ;D

En nee, de valkjes en papegaaien gaan niet mee op vakantie met ons. Ik heb gelukkig hele goede oppas (6 valkjes en 2 papegaaien is ook wat veel he om mee te nemen  ;))

Geniet maar van de birdies.

bobbie

O, we zaten tegelijk te typen  ;D. Dat ziet er goed uit zeg, Pino op je hand.

Dat komt allemaal wel goed zie ik al.

~Natas~

Hoi hoi,

Jeetje zeg je heb Pino al in huis.
GEFELICITEERD hoor met je mooie lutino.
Het is echt een beauty om te zien.
en leuke foto's hoor.

Groetjes en veel plezier met je 2 valkjes.

Natas

jacksmama

5 juni 2005, 22:22:40 #118 Last Edit: 2 augustus 2006, 20:28:59 by jacksmama
* Helaas.alle foto's zijn verwijderd en ik kan ze niet meer vinden... ???  >:(  :-[  :'( :'( *

Goed hier het beloofde verslag van de "Grote Ruzie"

van uw verslaggeefster ter plaatse..

Bij een ontmoeting tussen T. te H en P. te H is het tot een behoorlijke ruzie gekomen.

T. was op bezoek bij P.
en was waarschijnlijk van mening dat zo'n klein opdondertje zijn plaatst moet weten en haalde een paar keer fiks uit.

De heerser ter plaatse vond dit geen toelaatbaar gedrag en T. werd terug in detentie geplaast. Voor P. was er natuurlijk de nodige slachtofferhulp.

Echter. dappere P. wilde toch kennsimaken met de beruchte T.

Dit dappere gedrag werd beloond en een kort bezoek werd toegestaan.

Na enige tijd mondde dit toch uit in een gevecht waarbij beide partijen zich niet onbetuigd lieten:
P: Niet zo macho jij hoor...
T: Grote mond dicht snotneus, ik BEN een macho!

Er vielen rake woorden en fiks gesnavel...in de nek van de heerser( die ondertussen een stuk apfelstrudel soldaat maakte, maar dat hadden de ruziemakers niet door)

T. is teruggeplaatst in detentie en over eventuele maatregelen wordt nog beraadslaagd.

P. kreeg natuurlijk nazorg in de vorm van slachtofferhulp...wat erg noodzakelijk was, want 's middags had de brute Peuter Jack hem lelijk bij de vleugel.
Verklaring van peuter J.: Ik wilde kroelen met Pino!!

Peuter J. wordt nog vastgehouden voor verhoor.

P. zal naar alle waarschijnlijkheid goed herstellen van de middag.

Aldus uw verslaggeefster...

Christa

Christa & De Rest

bobbie

Hahahahahahahhahaha

Ik heb echt flink zitten lachen. Jij hebt geen gebrek aan humor, daar hou ik van  :D :D :D
Ga zo door. ;D ;D ;D

Tot de volgende keer, Nel ;)