10 augustus 2025, 09:47:12

Huize Heksenketel

Gestart door jacksmama, 2 mei 2005, 08:48:17

« vorige - volgende »

Rianne

Zeker spannend zo'n eerste nestje! Ik hoop voor jullie dat ze bevrucht zijn, het is zo leuk om het hele gebeuren eens mee te maken. :D

jacksmama

en inmiddels hebben we vier eitjes...

whiehoe...mag wel snel namen er bij gaan verzinnen...hihihi

Christa & de Rest
Christa & De Rest

Rianne

jacksmama

We hebben geen flauw idee meer..

Net heeft Eric geprobeerd een eitje te schouwen...het eerste, enorm puntige eitje (Eggie dus....)

We hopen eigenlijk dat het lampje gewoon veel te zwak is( zo'n zaklampje wat je gratis ergens bij krijgt) want we zagen...niets...

Een ander eitje pakken was geen optie..want Moeder was nogal lichtelijk.............verdedigend...... zelfs ik schrok van d'r...

En een nog bijkomend probleem... we willen ze eten en eivoer geven...dat gaat nauwelijks (ik heb gisteravond maar wat gewassen soepgroente heel rap door de tralies gemikt)..water verversen....drama..kooi verschonen...we durven er nauwelijks aan te denken.... omdat Thun vreselijk defensief reageert.....hij richt op je handen of op je ogen......

Mischien iemand die daar een truc voor heeft?

Christa & de Rest
Christa & De Rest

Rianne

Ik zette een cd doosje of net wat ik voor handen had, voor het invlieggat, als er 1 agressief werd. Ze lieten zich hier redelijk makkelijk van het nest afjagen. Als ik wilde schouwen hield ik de ingang ook dicht. :)

jacksmama

Es kijken of dat idd wil lukken, bedankt voor je tip..

Moeten ze wel allebei erin, dan wel eruit zijn....en dat geberud nauwelijks...de een broed, de ander eet/slaapt bij en houd de wacht...wel erg pittig hoor....kunnen sommige vaders nog van leren ...hihihi

Christa & de Rest
Christa & De Rest

Lin

Gefeliciteerd. Wat leuk voor jullie. ik probeer hier vaker te komen. Msschien kan ik nog wel eens antwoord op iets geven.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

jacksmama

Hoi Lin, Leuk dat je ook even langs komt.

Heb toevallig net even kunnen kijken en nog steeds vier eitjes, dus daar blijft dan wel bij lijkt mij.
Volgens de berekeningen zou het eerste eiteje ong 18 september uit moeten komen...nog tien dagen wachten dus......

we gaan al aftellen....

Christa & de Rest
Christa & De Rest

Lin

Wat spannend! Is er nog een mutatie die je graag in je nest wil? en ga je ook een houden?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

jacksmama

Tja...speciale mutaties hoef ik hier niet echt te verwachten...ze worden allemaal wildkleur en als ik heb onthouden split voor lutino als het een man is...

en Eric wil zijn eerste nest helemaal houden...!!!

Dus we moeten nu echt serieus met een voliere aan de gang gaan...bij voorkleur een binnen voliere...vind ik wel zo leuk

Christa & de Rest
Christa & De Rest

Ankie

Hoi Christa & de rest,

Wat leuk dat je al zoveel eitjes hebt !! Ik hoor dat ze bevrucht zijn ...oooo lijkt me zo leuk om mee te maken !
Bij ons gebeurd er nog steeds niks tussen Zazou en Nala en ik denk niet dat er ooit nog wat gaat gebeuren tussen die 2 ....maar ach ,je kan het niet forseren he ? Onze hoop is nu gevestigd op Rafiki ....maar ook dat is afwachten en hij is nog veel te jong! Ach ,we hebben de tijd !

Veel succes met het zoeken naar een kamervoliere (of gaan jullie die zelf maken ?) . Ik ben ook op zoek en het valt niet mee !!

Nog een week en dan komt het eerste ei uit , maar dat hoef ik je natuurlijk helemaal niet te vertellen  ;D

Groet van Ankie en sterkte met wachten !

jacksmama

11 september 2006, 23:14:40 #356 Last Edit: 12 september 2006, 08:06:30 by jacksmama
 Hoi Ankie...of ze bevrucht zijn weten we nog niet. We hebben geprobeerd te schouwen, maar daar werden we niet wijzer van...
daar komt bij dat Thun en Pino serieus beschermend zijn en dus willen we ze niet teveel storen bij deze belangrijke taak...en dus wachten we maar gewoon af......

Met wat geluk hebben we een kamervoliere, die te koop staat hier in de buurt..als het door gaat kun je dat hier meteen lezen natuurlijk...en dan komt de kooi van Thun en Pino vrij......hopelijk voor een lief tam ding voor mij...

Ik zou dolgraag een edel willen, maar helaas...die vragen net zovele tijd en aandcht als een kleuter of hond...dus dat word in dit gezin helemaal niets....

Dus ga ik op zoek naar een lief , tam, bont gepareld valkje...waar ik heerlijk mee kan kroelen en knuffelen.

Maar dat voor een later tijdstip wellicht...voor nu hebben we het te druk met onze huidige valkjes, de katten en zes ienie mini katjes..... :-* :-*

Christa & de Rest
Christa & De Rest

Rianne

Jeetje, gaan jullie ze allemaal houden? :o Stel dat er 6 eieren uitkomen. Dan raak je aan 6 partners voor erbij dus bouw maar een mega voliere! ;D

jacksmama

Eric wil ze houden, en we hebben maar 4 eitjes.... dus dat worden 6 valkjes......

en wat ie daar verder mee wil doen...dat wordt zijn eigen verantwoordelijkheid....

Christa & de Rest
Christa & De Rest

jacksmama

We tellen nu zwaar af...realiseerde mij vanmorgen dat het maandag al 18 september is..dus nog.....5 dagen!!!!! En dan zou het eerste ei uit moeten komen....als het ook bevrucht is.

Er word nog wel zwaar gebroed...vind ik best dapper voor een onervaren koppel....heel braaf om en om, soms zelfs samen...dan houd Thun Pino ff gezelschap en hoor ik hele lieve kus geluidjes......romantiek ten top...horen jullie de violen ook?

Christa & de Rest
Christa & De Rest