12 augustus 2025, 22:11:19

Huize Heksenketel

Gestart door jacksmama, 2 mei 2005, 08:48:17

« vorige - volgende »

~Natas~

Hoi Christa,

Leuk weer de foto's
Heerlijk die slaapfoto's, dan zijn ze altijd zo lief  ;D

Groetjes

jacksmama

Nou ik hoop dat het lukt:

filmpje

Christa & de Rest
Christa & De Rest

jacksmama

Gisteravond laat .......... heel laat ..... ik hoor een vreemd gepiep uit de koi van Thun en Pino komen....en wat zie ik??

Tegen de tijd dat ik de camera klaar hadom te filmen was het alweer voorbij ...dit noemen ze dan vluchtige liefde ......

Is het nu wijs om een broedblok neer te zetten???
Christa & De Rest

Arno

Hoi ,
Als je jongen wil zou je het kunnen doen
ze zijn beide oud genoeg dus  ;D
Wel moet je dan eivoer extra geven denk er eerst even over na voor dat je straks met 6 valken in een kooi zit  ;)
Arno.
Arno Hobbykweker van Valkparkieten
www.arnohobbykweker.nl  meer info over mutaties : http://www.valkparkieten-benelux.tk/

jacksmama

1 augustus 2006, 12:21:25 #319 Last Edit: 1 augustus 2006, 12:24:00 by jacksmama
Dank je ...

dus alleen als er een broedblok is, zouden er , in theorie, eieren gelegd worden?

Inderdaad even over denken...het is wel erg verleidelijk met al die donsjes om ons heen in het forum .....

Ik ga het in de familievergadering gooien. Eric was toch nog steeds bezig voor een voliere, mischien moet er dan ergens maar wat ruimte gecreeerd worden. ...alles is mogelijk hier...grinnik..
Het is hier niet voor niets huize Heksenketel!!  :P :P

Eivoer krijgen ze zowieso 1 a 2 keer per week...vers! ;D

Christa & de Rest
Christa & De Rest

Lin

Hey,

ik zie dat je er al eventjes weer bent   :) en meteen leuke fotos en plannen om een nestje te krijgen. Als je de tijd heb dan kan je wel een nestje nemen. Anders zou ik even wachten totdat je genoeg gelezen hebt en tijd hebt voor als het misgaat.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

jacksmama

Hoi allemaal...

Nou er gebeurt hier van alles ....en niks!

Thun en Pino maken woeste geluiden, we betrappen ze zelfs op wipwappen, maar als je het wil vastleggen.....noppes!

We hebben dus nu een broedhok opgehangen waar ze vooralsnog niets mee doen..ze lijken het een eng ding te vinden... wel zit thun in het nest materiaal te grutten...maar meer dan dat doet ie niet ( hij maakt dan wel heel grappige geluidjes ...hihi)

En Pino...die word dik ( LOL, volgens Eric omdat ze zwanger is...))  dus we gaan maar even het eten uitzoeken op vetmakende zaken...( zonnepitten dus!) en misschien maar nog meer verse groenten en fruit.....

Zodra we weer nieuws hebben, melden we ons hoor!

Christa & de Rest
Christa & De Rest

Lin

komt er wel genoeg licht in het broedblok? misschien vinden ze het dan minder eng.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

jacksmama

Ehm... dat zou kunnen.. we hebben het broedblok "buiten de kooi"hangen zeg maar ..dus de klep open is geen optie..dan zitten de katten er zo in....

tips hoe ik dat zou kunnen oplossen???

Christa & de Rest
Christa & De Rest

jacksmama

en bij gebrek aan echt nieuws maar weer wat foto's geschoten....

het stel:

ff lekker knabbelen:

Cloose upje:( wat ben ik kjoet he?)

En macho Thun:

en de woning:

Christa & de Rest
Christa & De Rest

jacksmama

FF snelle update hoor:

Thun en Pino gaan het broedhok in!!!!!!!!..... ik heb nu al een knoop in mijn maag .....

ben benieuwd wanneer de predictor positief wordt!  ;D ;D ;D

Christa & de Rest
Christa & De Rest

moonwitch (diana)

hahaahhaa die christa

Eerlijk gezegd was ik ook zo toen ik het eerste blok binnen had van biggles en sparky.
Biggles zit inmiddels alweer 3 jaar in de voliere en sparky is het eerstejaar ontsnapt uit de voliere.
Inmiddels heb ik een voliere met verschillende mutaties en ben lid  van europarrot en heb ik mijn eigen ringen.
En  ben een klein beetje een ervaren kweker ;D.
Tja het kan snel gaan zo ;D.
In ieder geval als je iets wilt weten of problemen hebt, mag je ten alletijden bij me aan kloppen hoor, ik help je graag.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

jacksmama

Hoi Diane..bedankt voor ej berichtje..
Denk dat we hier en daar wel wat tips kunnen gebruiken dus we moeten maar binnenkort iets afspreken.

Oh ja ringen , europarrot... hoe word je daar lid van? Kosten, hebben ze jeugdleden? Is er een site( kan alleen iets in het engels vinden en een tijdschrift....LOL)? Kortom...eigenlijk nog genoeg vragen.

Qua voeding heb ik het nu door...ik maak zelf een voerheerlijk eivoertje... met wat zaadjes en dextro en een heel klein likkie honing om het plakkerig te maken, extra vitaatjes erbij ... bakkie met groente en fruit, sepia, grit( ja ik heb eindelijk roodsteen en houtskoolvrij grit kunnen vinden) , maagkiezel, mineraalblokje, vers water of course..... Kan nu niks meer bedenken eigenlijk wat ze nog nodig zouden hebben....nou ja misschien wat meer rust...grin maar dat wrod lastig met twee kleine kleutertjes in huis die de valkjes prachtig vinden.

Heb gister een klein zaklampje gekocht om eventueel te schouwen... ohw warmtelamp moet ik nog even achteraan idd...voor het geval dat... want meestal heb je zoiets nodig als de winkels dicht zijn...grinnik

Ik stuur je snel ff een PM voor een afspraak..want nu gaan wij kermis vieren en morgen de BBQ....

Groetjes,

Christa & de Rest
Christa & De Rest

jacksmama

Zo daar ben ik weer..we zijn uitgefeest!

En het is me toch spannend... Thun en Pino zitten regelmatig in het broedhok en wipwappen zich suf.....
En zo leif he...als ze dan samen in het broedhok zitten, gaat ie zo lief zitten fluiten.......

of ik hoor kus geluidjes...hihihihi
Maar tot nu toe...nog geen ei.... :(

Christa & de Rest
Christa & De Rest

jacksmama

We wachten rustig af....

Thun en Pino zitten met heel veel regelmaat in het broedhok, ik hoor zelfs soms een slechte imitatie van een specht....
maar alles wat er gebeurt..( en dat is veel!!) ..GEEN EI!

Christa & de Rest
Christa & De Rest