20 juni 2025, 21:54:06

Huize Heksenketel

Gestart door jacksmama, 2 mei 2005, 08:48:17

« vorige - volgende »

Lin

Hey

wat een lieve foto van pino  :-* Ik zie dat je wat bij Alkmaar gehaald heb. Waar kom je vandaan? Ik kom uit Anna Paulowna een half uur van Alkmaar vandaan. En hoe bevalt de bosgrond? Is het niet schadelijk? Ik zag ook dat je je handtekening verandert hebt. Leuk hoor. Alelen ik zou nog de link apart vermelden. Want nu moet je het echt overtikken en aanklikken is makkelijker. Ik bedoel dus net zoals ik heb gewoon de link vermelden. En ben je al een beetje aan het aftellen voor Pino?

Groeten Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

jacksmama

Hoi Lin..
Wij wonen in Hoorn..dus dat is vlakbij Alkmaar.

En de bosgrond die wij gekocht hebben wordt verkocht als een veilig iets voor oa. valkparkieten. het is eigenlijk een soort speelgoed van natuurlijke materialen. Oa. Sparrenzaagsel, berkenbladeren, dennennaalden, hennepschaafsel, lijsterbessen en wilgenstokken. Thun is er helemaal gek op....
Het is van het merk Vitakraft....het is vrij van ongedierte en hittebehandeld. ik mag er toch wel van uitgaan dat het dan veilig is voor de vogel ???

Dat van de link is nog een optie..maar we vonden dit voor ff snel wel een mooie oplossing. Er wordt nog gewerkt aan een prachtige, handige en makkelijke handtekening....

Dank je wel voor je tips!

Groetejs ,

Christa

hier ons dagboek van Thun & Pino
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,10080.0.html
Christa & De Rest

Lin

Hey
wat leuk zo dichtbij ik ken alleen Muppet (rianne) die vlakbij mij woont. Je kan dat product dan wel gebruiken als dat er allemaal op staat moet het wel kunnen.

En de link die je nu hebt staan in je vorige post typ je dus in je handtekening. Ik ben benieuwd naar de nieuwe.

Groeten Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Ankie

He Hallo

Wij hebben ook wat van die bosgrond op de bodem van Zazou zijn kooi liggen. Hij heeft er even mee zitten spelen,maar kijkt er verder niet naar om. Maar het staat wel gezellig ;D ;D.  Ik ben er ook vanuit gegaan dat het geen kwaad kan,want het is speciaal voor valkjes.

Knuffies van Zazou,groet van Ankie en de rest

~Natas~

Hallo,

Zo ik liep ff wat achter dus heb net ff goed je dagboek gelezen en ik dacht kom laat ik maar weer eens reageren.
Want ik wil het toch blijven volgen.
Ik moet zeggen wat wordt Pino mooi zeg  ;D
Zo vind ik die kleintjes altijd schitterend, en straks als de veertjes doorkomen dan wordt hij/zij helemaal mooi.

Groetjes,

Natas

jacksmama

Nou we zijn ook erg benieuwd hoe hij er nu uitziet.......
En natuurlijk hoe hij gegroeid is...straks zal ie vast niet meer zo makkelijk op 1 hand passen.... kleine dikbuik!

Wij proberen hier ook de dagboeken 1 voor 1 te lezen,..maar dat is een klussie hoor..........sommige zijn zo groot.....en zo spannend........
Eric heeft ook de meeting ontdekt.....lijkt hem reuze leuk om er ook heen te gaan. Zoweiso lijkt een dagje NOP ons wel heel leuk, ook voor de ukkies. Dus we gaan er zowieso een keer naar toe..of dat ook met de meeting wordt....daar moeten we nog even over vergaderen hier.

Daarnet zat mijn jongste zoon Luc (1) bij mij op schoot terwijl ik ff door ons dagboek aan het neuzen was. Hij ziet de foto van Thun en Pino en gilt, terwijl hij ,met zijn vingertje wijst: THUN!!..toen ik op Pino wees en zei: Pino...schudde hij eigenwijs met zijn koppie..nee dat was niet Pino..was gewoon een vogeltje.

Terwijl buiten.....alle vogeltjes heten Thun...hihih gekke jongen...

ik ben zo benieuwd hoe dat straks zal gaan als Pino hier is. Hopelijk geven ze ( "ze" zijn de kleine kindjes hier: Jack van 3 en Luc dan, bijna 2) hem niet dezelfde behandeling als de jonge poesjes.....dat die nog steeds leven ..onvoorstelbaar.

Oh vergeet ik nog 1 kind: Nicky, de tweelingzus van Eric...zij vind dieren heel leuk, maar op dit moment zijn d'r vriendinnen belangrijker..hihih

En dan hebben we natuurlijk mijn ega nog, Nico..

Stapeldol op Thun en lonkt altijd in dierenwinkels naar de valkjes......helaas werkt ie momenteel veel, dus weinig tijd voor Thun...maar dat trekt wel weer recht.

Overigens  voor wie zich acuut zorgen maakt: als de vogel los is, is het huis verboden gebied voor de katten. Dus geen zorgen hierover. Zolang Thun in de kooi zit , kijken ze helemaal niet naar hem om, maar los...dat is natuurlijk veel intressanter. En aangezien 2 vd drie volwassen poezen enorme jagers zijn, neem ik geen risico...dus vogel los? katten eruit!

Zo ben weer even bij denk ik........
Christa & De Rest

jacksmama

8 mei 2005, 01:02:37 #36 Last Edit: 2 augustus 2006, 19:51:13 by jacksmama
Ik heb net weer een nieuwe foto ontvangen van onze Pino.....en wat groeit die zeg....maar zoals de kweker mij vertelde..da's niet zo vreemd want ze zijn maar met zijn twee ...dus ze worden opperbest verzorgd!!! :-*

Kijk maar gauw wat een plaatje het word:

Enne...morgen actie foto's van onze Thun.....want die is zowaar gezellig uit zijn hok gekomen en heeft heerlijk gekroeld en gespeeld met mijn man...mij vindt ie nog steeds een idioot wezen.......daar waagt ie zich niet aan.... :P :P
Christa & De Rest

Ankie

Goedemorgen Christa

Gave foto van Pino ;D ;D.
Wat lekker dat Thun zich zo op zijn gemak voelt. Aan jou went hij ook vast nog wel, hij moet je even leren kennen.
Komt vast wel goed!! ;D :D
Ik heb een dochter van 13 die ook gek is op dieren, maar inderdaad momenteel veel aandacht aan vrieninnen besteed.
Is gezond lijkt me ;D ;D.
Ik ben heel benieuwd hoe het straks tussen Thun en Pino gaat.
Is altijd spannend zoiets. :D.
Leuk trouwens je reactie in Zazous dagboek,moest er erg om lachen . ;D

Fijne moederdag ,knuffies van Zazou,groeten van Ankie en de rest.

Arno

Hoi Crista, Eric en de rest,
Wat zit ik te genieten van jullie dagboekje. Het is voor mij ook super leuk om te lezen omdat ik het nu van beide kanten meekrijg. Ik ben namelijk de vrouw van Arno en zie dus die kleintjes van dichtbij opgroeien. het is altijd weer leuk om een nestje te hebben van die kleine humpies. We hebben echt een gezelschaps volière met verschillende soorten parkieten, we hebben 2 koppeltjes valkparkieten en dan de zus van Pino die heet overigens Luna (ze krijgen de namen van ons zoontje Donny van 6) dan hebben we 3 swiftparkieten en daar hebben we ook 1 jong van in een nestje en dan hebben we nog 2 pruimenkopparkieten die ook op een nest zitten en dan hebben we laatst nog 2 grasparkietjes erbij gehad van iemand die ze niet meer wilde hebben. Dus een gezellige boel kan je wel zeggen. O ja op de grond lopen er nog 4 chinese dwergkwartels. Het is echt pure hobby van Arno die vogels wat met de paplepel is ingegoten want zijn opa,vader en oom hebben ook altijd vogels gehad. We vinden het altijd erg prettig te weten dat de vogeltjes goed terecht komen, we hebben jaren geleden toen we voor het eerst een nestje hadden de jonge valkjes eens naar zo'n vogelhandelaar gebracht omdat we ze niet allemaal in de voilère kunnen houden en die propte ze allevier in een klein kooitje en we hadden hier zo'n naar gevoel over dus dat nooit meer! Nu gaan ze naar mensen zoals jullie die er echt heel blij mee zijn, vaak worden we in het begin ook nog op de hoogte gehouden met fotootjes enzo en bij jullie blijven we zeker het dagboek volgen. Nou nog even geduld en dan eind mei ongeveer zal Pino bij jullie zijn. Wij wensen jullie vast heel veel plezier met de kleine Pino en de stoere Thun. Groetjes van Arno, Brenda en Donny
Arno Hobbykweker van Valkparkieten
www.arnohobbykweker.nl  meer info over mutaties : http://www.valkparkieten-benelux.tk/

jacksmama

Hoi, Arno, Brenda en Donny,
wat leuk om een berichtje van jullie hier terug te vinden.

Wij zijn enorm benieuwd naar die kleine dus tja.....dat moet je ergens kwijt he. De hele familie wordt al dagelijks doorgezaagd over Pino dus hebben we hier een heel groot luisterend oor gevonden.
en ondertussen leren wij hier een heleboel bij over onze vogelvriendjes. en dat is alleen maar gunstig!
De jongste kinderen hier vinden het allemaal prachtig. Jack (3) zei al:ik wil die Thun's allemaal hebben...hihi

Ik ben nu bezig met een site te maken , speciaal over onze valkjes.....als ie een beetje ergens op lijkt zal ik de url wel even laten weten.

En natuurlijk houden wij jullie op de hoogte van Pino en zijn avonturen.....lijkt me toch logisch!

Enne...als je nog foto's hebt van je andere vogels...laat maar zien hoor, vinden wij altijd leuk!

Groetjes,
Christa

Christa & De Rest

jacksmama

8 mei 2005, 11:52:36 #40 Last Edit: 2 augustus 2006, 19:52:23 by jacksmama
Zo en nu eindelijk de beloofde actiefoto's van Thun...
Hier laat Thun zich heerlijk kuifje kroelen door de neus van Nico...ja vingers zijn nog steeds taboe!

en hier zat ie ineens, zomaar opde schouder van Nico....

en ja hoor..van Eric wil ie ook wel een klein kuifkroeltje met zijn neus...

enne...kijk eens hoe lekker ik de oorbel van Nico vindt..jummie..

zo......dat waren er een paar..op de site van Pino en Thun ( ja inmiddels wordt al een beetje wat) vind je alle foto's..
www.huizeheksenketel.nl//valken/

groetjes Christa
Christa & De Rest

~Natas~

Hoi Christa,

He wat gaaf dat Thun zicht een beetje laat kroelen door de mannen in huis.
Maar vind hij handen nu nog niks dan  ???
Leuke foto's weer

Groetjes,

Natas

jacksmama

Hoi Natas,

ja Thun is een tikkie leip......overduidelijk een man maar hij is gek op mannen hier.

Ja handen heeft Thun hele slechte ervaringen mee , denk dat er iets fout is gegaan bij de vorige eigenaren..want wat we ook proberen: lekkers in je vingers..voorzichtig benaderen. stiekum heel voorzichtig je handen er bij doen...het maakt geen verschil..zodra hij handen of vingers ziet..smeert ie hem!..Zelfs een in een mouw verpakte arm .........trapt ie niet in. Dus we laten het maar even zo...hij gaat nu met eens stokje op de schouder..of vliegt zelf op je schouder, maar alleen bij de mannen.

Op zich vind ik het nog mooi gaan: hij woont nu drie maanden bij ons, en hij was toen al ruim 7 maanden. Al die tijd was er weinig aandacht aan hem besteed.....dus hij doet het super wat mij betreft!

groetjes,

Christa
Christa & De Rest

Ankie

Hoi Christa en de rest van de fam.

Wat goed dat je al zoveel hebt bereikt met Thun. Aandacht en liefde is het belangrijkst volgens mij en dat komt hij bij jullie niet tekort  ;D :D. O ja.....lekkere dingen zijn ook niet onbelangrijk. Misschien dat Thun straks als Pino er is wat meer vertrouwen in handen krijgt,maar wat wil je met een nare ervaring achter de rug. Geduld is een schone zaak zeggen ze. Voor kinderen niet altijd even gemakkelijk te begrijpen (voor volwassenen ook niet altijd). Maar goed ;D ;D. Ik ben blij dat Thun zich op zijn gemak voelt bij jullie.
(zal zo ff op je site kijken)

Knuffies van Zazou,groet van Ankie en de rest

Ankie

Hoi
Net ff gekeken , kort maar krachtig. Mooie foto's ;D ;D :D ;) :o :P ::)