6 mei 2025, 07:19:29

de warmte en nu?

Gestart door deniejs, 1 mei 2005, 19:33:47

« vorige - volgende »

deniejs

hoi ,

ik heb 2 hele lieve valkparkieten maar het word nu zomer en mijn grasparkiet is dood gegaan aan de warmte 2 jaar geleden:( maar ik wil niet dat dat nu ook gebeurd met mijn valkjes:( wat moet ik hieraan doen?

Riny

Hoy Deniejs
Zo kan ik daar geen antwoordt op geven.
Mijn valkparkieten zitten in een buitenvoliere en er is nog nooit iemand aan de warmte overleden.
Had jij je valkje soms pal in de zon staan?
Groetjes Riny :D :D :D

Inger m

Hoi,
Een vogel kan vrij goed tegen de warmte. Ze komen uit heel warme gebieden. Zorg dat de vogel niet in de zon staat, maar op een koele plaats in de schaduw. Zorg dat er altijd vers badwater aanwezig is. Hier is nog nooit een vogel gestorven ten gevolge van de warmte en dat gebeurt in principe ook niet snel.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

deniejs

neeh mijn grasparkiet stond nooit in de zon want het gordijn hing er altijd voor:) maar ik hoef me dus verder geen zorgen te maken over mijn 2 valkjes?

kok_roy

Nee hoor, als ze elke dag maar vers en voldoende water hebben en ze staan niet pal in de zon maar dat ze de mogelijkheid hebben om in de schaduw te zitten lijkt mij er niets aan de hand;)

Groeten Roy

Peter

Citaat van: deniejs op  2 mei 2005, 16:18:46
neeh mijn grasparkiet stond nooit in de zon want het gordijn hing er altijd voor:) maar ik hoef me dus verder geen zorgen te maken over mijn 2 valkjes?

Hoi,

Als ze vlak achter het raam staan waar in de zomer de volle zon op staat komt er ook zeer veel warmte door het gordijn heen waardoor de omgeving bij de vogels toch aardig warm kan worden.

Groetjes,
Peter

k_van_wilgenburg

Hallo allemaal
Wij hebben een tuin op het zuiden en de zon komt hier dus ook aardig naar binnen.
Maar wij proberen hun een mogelijkheid te geven om in de schaduw te zitten.
Dat doen wij door er een doek voor te hangen aan de kant waar de zon is.
En als ze buiten staan zetten we ze ook niet in de directe zon.
Dan doen we aan de bovenkant een doek waar ze lekker in de schaduw kunnen zitten.
Dat is toch wel goed??
Vaak worden ze wat slaperig door de warmte.
Groetjes karin marco en de valkjes :D :D :D

Sanna

Hahaha, ik wordt ook wel slaperig van de warmte hoor ;) :D. Als het maar niet benauwd wordt, je weet wel, genoeg verse lucht. Maar dan ook niet de ventilator op ze zetten, want dan vatten ze weer kou en kunnen ze daar aan sterven...

Groetjes, Sanna