22 mei 2024, 16:03:31

2de valkje of niet ?

Gestart door Kurtje, 30 april 2005, 22:42:08

« vorige - volgende »

Kurtje

Hoi allemaal,

Ik hoop dat jullie even de tijd willen nemen om dit verhaal te lezen, 't is misschien nogal lang sorry hiervoor :-\

Ik heb sinds een 3 tal dage dus een Lutino mannetje van ongeveer 1 jaar oud, hij is echt een schatje, supper tam en zoekt ongelofelijk veel aandacht, fluit de ganse dag door, maakt serieus van zen neus als hij niemand meer in de woonkamer ziet (wel schattig, niet ? :)) gelukkig kunne we hem iedere dag uitlate zodat hij op zen doodste gemak alles eens bezoekt in het huis :) wile hem voor geen geld van de werled meer misse. 's Avonds als hij terug zen kooitje ingaat en de lichte zijn zowat uit en we zitte voor de tv dan zit hij op zen stokje zo naar de muur te staren en als we iets tege hem zegge of aan zen kooite staat heeft hij geen aandacht meer voor ons en beweegt hij geen vin meer. Kan het misschien zijn dat hij zich eenzaam voelt 's avonds ? Omdat volgende de vorige eigenaar van onze Chico heefy hij altijd bij een poppetje gezete, dus ik veronderstel dat het een koppeltje was. Zou ik er goed aan doen om zijn vriendinnetje bij te gaan hale en bij hem te zetten, zal hij zich beer voele ? En zal hij dan nog even tam blijven zoals hij nu is ? We zijn nu ook wel veel thuis dus hij heeft aandacht genoeg, maar er zullen eens dagen komen dat wij ook eens een uitstapje maken en hij alleen moet blijve ... of we eens op vakantie gaan en dat hij voor enkele dagen/weekjes bij familie van ons moet logeren ... is hetook niet beter dat hij zijn vriendinnetje terug erbij krijgt ? Graag zou ik dit willen weten  van jullie als ervaren eigenaars van deze schatjes. :D

Mvg Kurt

Karin

Ik had je vraag al beantwoord op je vorige topic kurt : http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,10001.msg128676.html#msg128676
en mijn antwoord blijft het zelfde  ;D : ik zou hem zeker een vriendje geven, en met voldoende aandacht blijft hij net zo tam.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Riny

Hoy Kurt
Je kunt hem geen groter plezier doen dan een soortgenootje.
En helemaal als het een vriendinnetje is wat hij al kent.
Vogels kunnen net zo goed treuren om een verloren partner als mensen.
Wij mensen kunnen niet zonder soortgenoten en ik denk dat dit bij dieren het zelfde is.
En als jij genoeg aandacht geeft (en dat verdiend ieder dier)blijft hij net zo tam.
Groetjes Riny :D :D :D