16 mei 2025, 20:01:52

wat te doen met onbevruchten eieren

Gestart door joan, 30 april 2005, 08:16:01

« vorige - volgende »

joan

Mijn valken hebben 5 eitjes gelegd 3 daarvan zijn netjes na 18 dagen uitgekomen, de laatste 2 liggen nu zo'n 24 dagen. Mijn vraag is ; mag ik deze 2 eieren weggooien of mag dat niet.

MVG Joan

Riny

Hallo Joan
Je mag ze weg gooien maar ik laat ze altijd nog even liggen,de kleintjes hebben er houvast aan en het is ook lekker warm.
Groetjes Riny :D :D :D

Tara

Hoi,

ik zou ze ook eerst nog even schouwen als ik jou was, je weet maar nooit zeker.. Ik heb al een jong gehad die een weekje te laat uitkwam, maar die had ook heel wat doorstaan..

Groetjes, Tara

Kolkkie

Hoi Joan,

Zoals Tara al zei, kan je idd nog even kijken naar de etjes. Zometeen zit er nog een verassing in.

Als ze niet bevrucht zijn, dan kan je ze nog een paar dagen laten liggen zodat de jonkies er wat steun aan hebben.
Ook blijft zo'n eitje lekker warm, dus als een veredelde kruik is het best lekker toeven voor zo'n jonkie.

Als een eitje ranzig is vanbinnen zou ik hem wel weghalen.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Karin

Zolang ze niet kapot raken laat ik ze altijd liggen tot de jongen er zelf niet meer tegen aan steunen, meestal met een dag of 10.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves