20 mei 2025, 05:00:08

broeden

Gestart door Benri_Na, 29 april 2005, 22:43:50

« vorige - volgende »

Benri_Na

Hallo,

Ik heb een koppeltje valken met broedblok. Daarin liggen twee eitjes. Nu gingen de valken keurig aan het broeden. Sinds vier nachten gaan ze 's nachts van de eieren af. Ik wilde de eieren niet meteen weghalen om de rust in de voliere te bewaren voor een ander broedend koppel. Elke avond komen ze uit het blok en elke ochtend gaan ze weer opnieuw aan de gang. Uit deze eitjes komt natuurlijk niets meer. Ik vraag mijn nu af waarom ze dit doen. Heeft iemand dit ook bij de hand gehad? En heb je dat ook op kunnen lossen?

alvast bedankt.

Kolkkie

Hoi,

Bij mij wilde het popje de eerste nachten ook van de eitjes af. Ik heb toen het licht aangezet en toen ging ze er weer op. Vervolgens heb ik het licht weer uitgedaan, toen bleef ze er op zitten.

Misschien kan je proberen om 's nachts een lampje te laten branden. Dan heb je kans dat ze wel blijft broeden.

Ik weet niet hoeveel eitjes er nu liggen, maar meestal gaan ze pas echt goed broeden als er 2 a 3 eitjes liggen.

Groetjes,

Mariska

Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Benri_Na

Hoi

Bedankt voor de tip.
Ik heb al een lampje aangelaten, dan nog gaat ze er niet meer op.
Ze heeft het laatste ei gelegd op 21 april, dat is dus alweer een tijdje geleden. In het begin bleef er 's nachts wel één broeden.

Groet,
Greetje