8 mei 2025, 03:21:43

dik oogje

Gestart door aletta, 29 april 2005, 18:02:58

« vorige - volgende »

aletta

hallo

ik heb een valkje maar er is denk ik iets mis met zijn oogje..
hij is heel dik als je vanaf de bovenkant kijkt is ie veel dikker dan dat andere oogje en het lijkt wel een soort blaar zeg maar, het lijkt wel of er allemaal vocht in zit
want van bovenaf kun je er zo doorheenkijken en je ziet ook wel een beetje waar zen egte oog begint.
en zen ooglid is een beetje roder dan die andere
de man van de dierenwinkel zij dat het misschien wel door het zaagsel zou komen dus nu (1 dag gelede) heb ik hem in een kooitje met schelpenzand want hij begon al te vliegen
maarr ik vraag me tog eve af wat dit nou is.

groetjes

Riny

Hoy Alletta
Ik zou er even mee langs de dierenarts gaan als ik in jou schoenen stond.
Groetjes Riny :D :D :D

aletta@wanadoo.nl

HOI
met schelpenzand zou ik ook uitkijken dat kan ook in de oogjes komen,maar als ik jouw was zou ik toch even langs de dierenarts gaan.

GR SANDRA

diddle

Jouw verhaal lijkt op een blaar ja.
De mijne heeft wat rode oogjes en een beetje prut erin dat sproi ik 2x per week met supperrol een ontsmettingsspul.

aletta

hoi louise

sinds ik dat zaagsel heb weg gehaald is zijn ooglid al minder rood, maar kan ik dat supperrol gewoon bij de dierenwinkel halen?
want dan probeer ik dat ook wel even!!
bedankt voor je tip :)

KoosjeTweety

Zaagsel? Bedoel je het zelfde zaagsel wat je voor de knaagdieren gebruikt?
Lijkt me behoorlijk stuiven... Maar zie ook dat het wel als nest materiaal gebruikt word.
De meeste gebruiken beukensnippers. Dat is groffer dan zaagsel.
Ws verkoopt je dieren winkel dat wel.

Of je die supperrol in de dierenwinkel kan krijgen weet ik niet.....
9 Weken te vroeg!
Maar ze maakt het goed

diddle

Nee gewoon bij de apotheek, het is eigenlijk voor beginnende keelontsteking maar kreeg het als advies van de fokker en je lost het  op in 100 ml water en daar sproei zijn kop goed mee en goed op de ogen

diddle

Heeft een valk altijd warme pootjes? ;D

aletta

zijn dat dan eigelijk tabletten die je moet verstampen of druppeltjes
en hoeveel daarvan moetnik dan mixe met 100 ml water? :P
en mijn valkes hebbe soms ook warme pootjes  :D:P
als ze een tijdje lekker met bolle veertjes zitten!!
maar alvast bedankt!!

diddle

Het is een tabeletje dat je oplost in 100 ml lauw water in een planten spuit.Ik zelf stap ook over op hout snippers omdat zand flink in de ogen komt is mij opgevallen

succes