Diana´s valkparkieten R.I.P Boomer 15-11-06

Gestart door moonwitch (diana), 28 april 2005, 20:30:04

« vorige - volgende »

Gerdy

Hoi Diana

Ik hoop dat je vandaag iets beter geslapen hebt..je rust nemen is toch erg belangrijk..ik ben blij dat kroelkippie af en toe weer op één pootje zit,we moeten van het positieve uitgaan..geef haar maar een lekkere kroel van mij en voor jou heel veel sterkte.

liefs Gerdy

moonwitch (diana)

Hoi

Bedankt allemaal voor jullie steun.
Het lijkt nog steeds goed te gaan met kroelkip, ze slaap wel heel veel en haar ontlasting is ook nog steeds erg vreemd.
Maar ze eet goed en drink ook goed.
Ik ging vandaag haar kooi verschonen en liet het deurtje van haar kooi open staan, nou ze nam gelijk de kuierlatten en zat op de bank.
Kon haar wel weer makkelijk te kooi in krijgen.

Dit nestje zijn er eigenlijk 2 maar omdat ze zo geplukt worden heb ik ze bij elkaar gedaan.

Het bonte witmaskernestje met 2 cinamon bontjes.
Zoals je iets kunt zien heeft het albino jong best een grote groeiachterstand, maar wordt nog steeds goed gevoerd en de ontlasting is ook goed.

En tenslotte heb ik vandaag de geelwanglutino in de voliere gedaan.
Ze zat al een paar dagen in de schuur, en nu vondt ik haar wel rijp voor de voliere ze werd gelijk geacepteerd.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

patty_dordtse valkjes

Hoi,

BKom weer binnen valluh met een dit te zegguh>>>>

Wat een knapperdje die luutgeeltje hihi en een lekker kroelkipje op de bank en

En vooral die foto van paps op de babies sow van DON'T TOUCH THIS hihi super leuk .

Maar vooral babie veertjes en die piek kuiffies ow en wat me oogjes zag heb ik nu ook hihi alleen een witte kuif  ??? bij de mijne.
maar lief hoor al de babies bij elkaar hihi

Toppie bino'tje gewoon door zettuh hoor en lekker roepen om eten duuw de andere maar opzij want jij hoord er ook bij!!!

He kan nog wel langer door gaan hihi

Sterkte iedergeval nog met kroelen jah sterkte want strx dan kennen ze vliegen en dan droppen ze allemaal bij je aanVALLUH  ;D ;D ;D
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

ROCKS

Hoi Diana.....

Tja, ook ik moest gelijk weer aan me meissie denken, toen ik het las. Jeetje, ik hoop dat je niet dezelfde kant opgaat met haar als ik met Rocky maar daar gaan we niet van uit!
Ze zit er best wel relaxed bij als ik dat zo zie op de fotoos, heerlijk kroelen, is niets mis mee als je haar zo ziet.

Hoe gaat het eigenlijk met Goofy?
Zit ie al in de voliere, of nog binnen?
En je geelwang, wat een mooi diertje zeg!
Wat ga je er tegenover zetten, of proberen? Of maakt het niet uit?
Kweenie hoor, ik vraag zomaar wat. Ik hou me niet bezig met koppeltjes maken/krijgen.

Groetjes, Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Gerdy

Hoi hoi

Ik ben blij dat het alweer iets beter gaat met kroelkippie...heb je nu wel iets beter geslapen?..die witmasker cinamon is wel heel erg mooi maar die andere ook...en wat zijn ze snel gegroeid...heeft die kleine lutino nu al wat ontlasting gehad? jeetje wat een vragen he...

groetjes gerdy

moonwitch (diana)

26 april 2006, 22:06:12 #500 Last Edit: 26 april 2006, 22:09:54 by moonwitch
Hoi Nel

Ja kroelkippie ziet er inderdaad relax uit, maar het is nu 2 dagen terug dat het ei bij de dierenarts verwijderd werd.
Maar toch blijf je angstig dat het weer gebeurd.

Wat betreft de geelwang, ach momenteel zit ze daar en als ze gaan koppelen dan laat ik het meestal aan de vogels zelf over.
Ik zag wel een bonte man die enige intresse toonde en opzich lijk me dat ook wel een mooie combinatie, maar we wachten wel af.

Goofy zit nog binnen, hij is wel in de rui en aan een kant beginnen z'n vleugels al weer iets te groeien.
Ik wil hem pas in de voliere stoppen als hij weer goed kan vliegen.
Dat is voor hem ook prettiger denk ik.

Hoi Gerdy

KLein beetje beter geslapen, nu nog een nachtje en de nachtdienst zit er weer op.
Er zijn nu zekers 2 witmasker cinamon, allebei mooi.
Van de week nog maar eens betere foto's proberen te maken.
de kleine albino heeft mooie ontlasting gehad en zijn krop voelt ook soepel, dacht eerst dat het niet goed liep allemaal.
Vergat nog een  foto van mijn lutino/wildkleur nestje.
Ergens daartussen zit nog een lutinotje die vandaag geboren is.
In het nestje liggen nu 4 lutino's en 2 wildkleurtjes

Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06

jolandaW

Goede morgen Diana,

Ben blij te lezen dat het toch goed gaat met kroelkip.
Maar die waterige ontlasting hoort er misschien wel bij omdat het inwendig bij haar natuurlijk niet helemaal goed is geweest de afgelopen dagen.
En misschien is het wel de natuur die er dan voor zorgt dat ze niet te veel moet persen met haar ontlasting.

Ik heb zelf ook een valk die eigenlijk alleen maar water poept en ik heb er van alles aan proberen te doen maar het blijft zo en hij heeft er geen last van zo ver ik weet.
Hij drinkt wel altijd veel water heb ik het idee dus ja dat moet er ook weer uit denk ik dan maar.

Maar misschien dat het bij kroelkip met een weekje wel beter is die ontlasting.

Sterkte met haar verder

En ik heb begrepen dat je nu je laatste nachtdienst hebt gehad dus ga er van uit dat je zo te bed gaat dus welterusten alvast :D

groetjes Jolanda

moonwitch (diana)

Hoi

Nou alles is nog goed met kroelkippie, alleen de ontlasting dat is nog steeds erg raar.
Ook de geelwanglutino heeft het goed gedaan in de voliere haar eerste nacht.
Zo dat was het weer en nu ga ik naar bed.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06

Wilma1

Gelukkig dat het met je kroelkipje wat beter lijkt te gaan en hopelijkde ontlasting ook beter wordt....kan dat bij vogels niet door "stress" zijn vanwege dat ze niet goed was???

Wat goed dat Goof zijn vleugels alweer aangroeien...gaat best snel!!! En hopelijk vind hij het dan prettig in de voliere bij zoveel anderen!!!

:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

moonwitch (diana)

Hoi Wilma

Kroelkip is er gister avond de hele avond uit geweest (uit de kooi) en ze had het prima naar haar zin binnen.
Wat betreft Goofy die moet je echt uit de kooi jagen anders blijf hij erin.
Als de andere gaan vliegen dan gaat hj heel hoog roepen naar ze. Ik denk dat hij straks wel op zijn plek is in de voliere met veel meer soortgenoten om hem heen.
Hij heeft een soort verlaat angst als de andere niet in zijn buurt zijn.

Als je goed kijkt kun je zien dat zijn rechter vleugel al weer iets langer is dan zijn linker.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06

Wilma1

28 april 2006, 21:30:21 #505 Last Edit: 28 april 2006, 21:32:39 by Wilma1
DAT gevoel had ik ook Diana, dat Goof zich niet meer op zijn gemak voelde zonder zijn soortgenoten en omdat hij helemaal "gek" was op Koko en die hem plots "afwees" was het voor hem moelijk acceptabel....eenmaal in de kooi apart wilde hij er ook niet meer uit en ALS ie eruit was....meteen naar Koko...voor de kooi zitten en idd luid piepend....best zielig....en dan was IK de "gebeten hond" .....of eigenlijk vogel

Goofy was altijd alleen geweest voordien en deze ervaring was en IS voor hem grandioos, dat er nog meer "goofy's"  :o :o :o zijn......bij jou heeft ie meer keuze en eenmaal in de voliere  past ie zich hopelijk snel aan om vrienden of misschien een partner voor het leven te vinden!! Hij ziet er mooi uit en toch dat lieve koppie waar ik weer voor "smelt"  :-* :-* :-*

Ik vind het fijn hem even te zien!!!!

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

moonwitch (diana)

Hoi Wilma

Sorry dat ik laks ben geweest met foto's van hem, maar er zijn ook zoveel andere dingen gebeurd.
Ik zal pr
oberen om wat meer foto's van hem te plaatsen zodat hij toch nog een plaatsje heeft .
Op zich is het een lieve vogel maar een beetje onbetrouwbaar,
Zo wil hij kroelen en dan in een keer bijt hij best wel hard, jammer hoor.
Maar zoals ik al zei ik denk dat hij het meest thuis is bij soortgenoten.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06

Wilma1

Tis nier fijn dat ie af en toe plots  :o  uit het niets bijt  :-\, maar ik ben wel gerust  ;) dat ie dat bij jou OOK doet  :-\.....ik begon al te denken dat het aan mij lag, maar ook bij de vorige mensen deed hij dat  ??? ! En voel je niet schuldig hoor vanwege foto's je hebt genoeg te doen en ook nog een priveleven  ::)  :P....mag ik hopen  ;D :D ;)

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

moonwitch (diana)

Hoi'

Heb net veel foto's gemaakt van de nestjes.

Dit is de albino, het is van 3 april dus nu ongveer 3 weken oud, maar doordat het zo slecht gevoerd werd in het eigen blok heeft het een enorme groeiachterstand opgelopen, dit is heel duidelijk te zien aan de groei van zijn vleugels, die zijn in verhouding met zijn lijfje veel te groot.

Dit is een mooie cinamon bontje, ook overgelegd uit een ander nest, ook een groei achterstand,deze is geboren op 30 maart.

Dit is de jongste van de 2 cinamon bont witmasker, het bont zit maar op enkele plekjes en dan voornamelijk op het kopje.

Dit is het oudste van de 2 cinamon witmaskertjes, het heeft een hele witte kuif.

Dit witmaskeernestje is van 30 maart tot 3 april, toen zijn deze geboren, kun je duidlijk zien hoeveel groeiachterstand die andere 2 hebben opgelopen.

Dit nestje wordt heel erg geplukt door een albino pop die constant het nest in duikt.
Gelukkig groeit het weer aan ,maar het worden nu net giertjes met een kuifje :(
Deze jongen zijn van 27 maart tot 1 april, eigenlijk ook 2 nestjes samengevoegd, omdat er 2 in en boomblok zaten en erg krap kwamen te zitten, inmiddels heeft in dat boomblok een ander popje haar eerste jong gekregen vandaag.

Hier kun je een kelintje zien dat net uit het eitje is gekropen, er zat nog een stukje vlies op het vleugeltje vast.

Biglles is de eerste valkparkiet die wij hadden, zij zit nu weer op het nest.

Het lutinonestje met 2 wildkleurtjes en 4 luitno, de moeder is de geparelde luitno, het nadere popje in het nest is er bij gekropen en voert ook de jongen.
Hier is het eerste jong 18 april geboren tot 26 april.

Hier een overvol nest, er hebben verschillende popjes hun ei hier gelegd en werden er dan weer door de mannen eruit gejaagd nu broeden er een geparelde, een geparelde witmasker en een lutino pop op de eieren en een bonte witmasker man en een geparelde witmaskeer man.
Deze kleintjes zijn vannacht geboren, gister was er al een geboren, maar werd niet goed gevoerd nog, had hem toen overgelegd, maar vanochtend lag hij toch nog dood.

Dit vond ik een grappige foto, het kleintje die aan het luisteren is of er al gepiep uit het eitje komt.

Zo dat waren alle foto's, Ik heb nog 2 nestjes die er niet bij staan daar zit een op een  jonkie wildkleur in.
Groeetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06

Riny

Hoy Diana
Je kunt met recht trots zijn op je jonkie's.
Er zitten hele mooie tussen.
Hoe is het met je Kroelkipje?
Groetjes Riny :D