6 augustus 2025, 01:10:50

Diana´s valkparkieten R.I.P Boomer 15-11-06

Gestart door moonwitch (diana), 28 april 2005, 20:30:04

« vorige - volgende »

Kirsten

Hoi Diana,.

Prachtige geelwang man heb je gekocht :D,.
en super dat Rianne je een beetje met de verkoop geholpen heeft,. jammer dat de vraag in noord-holland wat minder is,. Maar zo raak je ze toch langzamerhand kwijt en kan de kweek straks weer beginnen :D

prachtige foto's ook,. ik heb genoten :D

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

moonwitch (diana)

Hoi Allemaal

Vandaag weer 2 vakjes verkocht, een wildkleur man en een cinamon popje allebei onverwant en van vorig jaar.
Dus het ziet er goed uit voor het nieuwe kweekseizoen.
Zelf wil ik er niets meer bijkopen, alleen nog verkopen.
Ik hoop weer op mooie jonge valkjes dit jaar.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Riny

Hoy Diana
Kweek jij in kweekkooien of in de gemeenschappelijke voliere?
Ik ben vandaag ook druk bezig met het komende broedseizoen.
Voor we het weten is het weer zover.
Groetjes Riny :D

moonwitch (diana)

Hoi Riny

Ik kweek in de algemene voliere en apart in de binnenhokken. In de binnen hokken probeer ik wel apart te kweken en kunnen de andere valkjes er niet bij.
Eigenlijk wil ik over gaan op kweekkooien maar die zijn nog vrij duur in aanschaf en ik moet dan eerst de schuur op ruimen want daar moet het dan in gebeuren.
Ik wil een beter overzicht krijgen en dat heb je niet als je in de voliere kweekt.
Maar zoals ik al zei, kweekkooien zijn best prijzig en ik heb nog niet genoeg verdient aan mijn valkjes om dat aan te schaffen.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06

Riny

Hoy Diana
Wat bedoel jij met een beter overzicht krijgen?

moonwitch (diana)

Hoi Riny

Wat ik eigenlijk bedoel is dat ik dan koppels ga samen stellen, en zo een beter overzicht krijgt waar en welke jongen ik krijg.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06

Riny

Hoy Diana
In mijn gemeenschappelijk voliere heb ik alle blokken genummerd.
Zodra de blokken bezet zijn en de eerste eitjes gelegd ,ga ik lijsten bijhouden.
Op die lijst staat wie de man en de pop is,welke mutatie's ze hebben.
En ik hou bij wat er voor jongen uitgekomen zijn.
Ik lijk soms wel een halve boekhouder.
Dan heb ik nog mijn reserveringslijst en de lijsten waar ik noteer wat de jonkie's wegen, die ik tam aan het maken ben.

Wilma1

Hoi Diana,

Ik ben eens ff wezen buurten bij je....wat een hoop valkjes heb je.....en ik heb mooie foto's zien staan.....denk dan onze Goofy zich daar heel happy gaat voelen......"vrijheid blijheid"......het is hem gegunt want op deze manier hier, maakt hem waarschijnlijk heel erg nerveus en dat is niet mijn bedoeling van het houden en verzorgen van Valkparkieten!!
:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

moonwitch (diana)

15 maart 2006, 17:09:26 #308 Last Edit: 15 maart 2006, 17:42:52 by moonwitch
Hoi Wlima

Het is inmiddels alweer behoorlijk uitgedund (raar woord als je het schrijft), ik heb de laatste tijd gelukkig veel van mijn jongen van vorig jaar en dat jaar ervoor nog kunnen verkopen, en nog krijg ik mensen die een koppel willen kopen.
Maar zoals ik al zei verkoop ik alleen eigen kweek en niet wat ik zelf heb aangeschafd.

En deze kroelkip blijft natuurlijk ook lekker bij me, die gaat echt niet weg.
Dus je hoeft niet bang te zijn dat hij wordt doorverkocht, dat kan ik hem niet aandoen.
Goofy mag de rest van zijn leven bij mij slijten, en wat ik zo gehoord hebt van je door de telefoon is het een lekker eigenwijs valkje die het zekers naar zijn zin gaat hebben in de voliere.
Maar eerst mag hij bobby en boomer gezelschap houden.

Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06

Wilma1

15 maart 2006, 19:09:36 #309 Last Edit: 15 maart 2006, 19:14:58 by Wilma1
Ik ben echt heel blij, dat hij bij je mag wonen.....voor mezelf erg jammer, want hij KAN BEST HEEL LIEF ZIJN, maakt lieve en leuke geluidjes, zingt "PAPAGAAITJE LEEF JE NOG" zegt "KOPPIE KRAUW", "HALLO" en fluit heel mooi,  als hij in een voliere zit en anderen hoort fluiten zal dit vast uitbreiden.....hij is gek van soortgenoten en de vorige eigenaar vertelde dat hij die NOG NOOIT had gezien.

Bij toen binnenkomen schreeuwde hij er enthousiast op los en bij het ZIEN was hij meteen "verkocht" de kennis MENS was afgerond en de kennis VALKPARKIET geopend tot diep in zijn hartje.....wat is/lijkt  hij bang dit alles kwijt te raken, dat voel ik gewoon aan en bij mij zal dat.... elke X als er broedgedrag komt.... ook gebeuren en is Goofy straks gestresst en verdrietig en DAT WIL IK NIET!!!!

Nogmaals Diana bedankt en tot morgen!!   

:D :D :D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Tess@

Hoi Diana,

Wat een prachtige foto's van je valkjes ;D
echt heel leuk om te zien.

Groetjes Tess@ en Peppie

Olga en Hans

Hoi Diana,

Je bent echt al veel valkjes kwijt  :), dat is toch weer een goed teken voor het komende broedseizoen  :D en straks komt er een mannetje Goofy bij, leuk hoor.
Je hebt ook weer van die mooie foto's gemaakt  ;D.

Groetjes Olga.

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

Caroline

Hoi hoi!!

Leuk dat Goofy bij jullie mag komen wonen.  :D

Leuke foto's weer.

Groetjes van Caroline  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

moonwitch (diana)

16 maart 2006, 14:56:10 #313 Last Edit: 16 maart 2006, 14:58:48 by moonwitch
Hoi Allemaal

Vandaag is Goofy er bij gekomen, en voelde zich eigenlijk direkt al op zijn gemak.
Eerst zijn we buiten bij de vogels gaan kijken, de toekomstige woonplek van Goofy.
Wilma en Piet brachten hem mee in een kooi, eenmaal binnen vroeg wilma of hij er uit mocht, ik had inmiddels boomer en bobby ook uit de kooi gehaald, en natuurlijk mocht goofy er ook uit.
Het ging gelijk hartstikke goed tussen boomer en goofy ze zaten met zijn 2en bij Piet in de nek

en begonnen naar elkaar te fluiten.
Toen hebben we ze met z'n 3en bij elkaar op de kooi gezet.
Toen wilma en Piet naar huis gingen heeft goofy een hele tijd op mijn schouder gezeten en liet zich lekker kroelen, ondertussen had hij ook al kennis gemaakt met de rest van het gezin en liet zich door mijn zoons ook lekker kroelen en floot een klein stukje van papegaaitje leef je nog :D.
IK had al een grotere kooi gepakt om eerst bobby en boomer in te zetten en goofy nog ff apart.
Maar ik heb inmddels de kooi weggehaald en hij zit nu samen met bobby en boomer in de grotere kooi.
Ook het plaatsen in de kooi ging zonder problemen, hij hopte zo van mijn arm in de kooi.
Boomer had daarintegen geen zin om terug te gaan en die vloog nog een paar rondjes extra.
Nu zit Goofy lekker bij de andere 2 te knarsen met zijn snaveltje en hij heeft het dus wel naar zijn zin.

Ik hou jullie op de hoogte van dit mannentrio.
Oh ja en de rest van de foto's staan bij Wilma en Piet.

Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06

Wilma1

Geweldig!!! Goofy wordt geaccepteerd door de mannen, waar hij idolaat van is  ;D ;D ;D en dat hij meteen bij hen "in huis" mag wonen geeft .....ZEKER WETEN...... EEN STUK RUST VOOR HEM, wat hij hier niet krreg door plotselingen afwijzing van Koko, wat Goofy moest bezuren door te verhuizen naar een kooi alleen....ik ben heel blij voor Goofy en jullie dat hij een fijn leven tegemoed gaat!!

Ik stuur de foto's ook naar zijn vorige baasje, die dit zeker fijn zal vinden voor hem!!
:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3