alweer eitjes , valkjes zijn bijna 5 weken....

Gestart door Vickyke, 28 april 2005, 12:51:21

« vorige - volgende »

Vickyke

Hallo

Dit koppel heeft nu drie jongen  van bijna 5 weken oud.  Nu zag ik dat de moeder een eitje heeft gelegd en ook weer begint te broeden.
Moet ik het eitje weghalen?
Gaan de jonge valkjes nog eten krijgen dan?
En als ik de jonge valkjes er een tijdje uithaal gaan de ouders hun dan ook nog eten willen geven? Ik zou ze graag tam maken.

Alvast bedankt voor de antwoordjes!!

groetjes Vicky

Riny

Hoy Vicky
Met 5 weken vliegen de jonkie's uit en meestal beginnen de ouders dan aan een tweede nestje .
Dat is heel normaal.
Als ze uitgevlogen zijn krijgen ze nog 3 weken voer van de ouders maar steeds minder,want ze moeten ook zelf gaan eten.
Als je er graag een tam wil maken dan kan dat ,maar dan moet jij ze nu wel wat bij gaan voeren want ze zijn nog niet helemaal zelfstandig.
Groetjes Riny :D :D :D

Vickyke

hello riny

ooww ik dacht dat ze maar uitvlogen rond zes weken.
Hangt mss beetje af van vogel tot vogel ;D
Hoeveel keer moet ik ze dan bijvoeden?

groetjes vicky

Riny

Hoy Vicky
'Hoe bedoel je?Als je ze bij de ouders weg haalt?
Als je ze bij de ouders laat zitten dan hoef jij ze niets te geven.
Maar als jij ze tam af wilt leveren dan moet je ze weg halen.
Ik hoor wel wat je bedoeling is.

Vickyke

Hello Riny

Ik wil ze tam afleveren aan de nieuwe baasjes.  De mama zit nu ook met eitjes weer dus ik weet niet of ze hun nog eten gaan geven.
Ik haal de valkjes er nu elke dag een uurtje of zo uit zodat ze wat wennen aan het lawaai en beweging.

Groetjes vicky

Riny

Hoy Vicky
Danhoef jij je geen zorgen te maken,ze voeren gewoon door hoor.
De ouders gaan wel minder voeren maar dat is ook nodig want anders worden ze nooit zelfstandig.
Zitten jou valkjes allemaal binnen of buiten.

margreet

hallo Vicky, en Riny

Wat bedoelen jullie precies met uitvliegen, ik dacht dat uitvliegen betekende dat het jong het nestblok verlaat toch, dat is zo rond de 4 weken, dan nog ca. 2 weken laten bijvoeren door de ouders en dan proberen apart te zetten. Bij mij zijn ze zo rond de 5 1/2 week apart gezet, goed kijken of ze zelfstandig eten en met een week waren zo tam als wat, zonder extra handvoeding, gewoon veel aandacht.

groetjes Margreet

Riny

Hoy margreet
Volgens mij vliegen ze uit rond de 35 dagen hoor!
groetjes Riny :D :D :D

margreet

hallo Riny,

Bij mij was de eerste op de kop af 28 dagen toe ze het nestblok uitkwam, de rest volgde spoedig, maar dat verschilt misschien per valkje.

groetjes Margreet

Vickyke

Hello

Oohh ik hoor dat ze nog voeding krijgen.  Ik heb ook liever dat ze bij de ouders blijven zitten tot ze uitvliegen.  Ik dacht nu met die eitjes weer mss wordt het dan wat zwaar voor de ouders.

Mijn valkjes zitten in mijn veranda, de koppeltjes dan toch.  Ik heb buiten nog een grote voliere staan waar er ook nog een aantal  zitten.  Ik heb nu  5 koppeltjes.  EN dan nog zes vogels in de voliere.

groetjes Vicky