17 mei 2025, 20:04:54

Jong valkje in buitenvoliere?

Gestart door Annemarie, 2 april 2005, 08:00:34

« vorige - volgende »

Annemarie

Hallo,

Ik ga verhuizen naar een huis met een tuin. Ik heb een aluminium voliere gekocht voor in de tuin en mijn twee valkjes Birdie en Ushi zullen dit voorjaar gaan verhuizen naar de buitenvoliere. Nu wilde ik graag twee jonge popjes voor ze aanschaffen, maar ik vraag me af of het wel kan om een jonge valk die van de ouders komt zo in een buitenvoliere te doen. Kunnen ze dat wel aan? Het buitenklimaat? Ik zal ze wel genoeg aandacht kunnen geven, want mijn twee eigen valkjes zijn ook heel tam en hartstikke knuffelig!

En hoe zullen de mannetjes reageren op de jonge vrouwtjes? Ze kunnen toch nog geen ehm... jongen maken ;) als ze zo jong zijn?

Groetjes,

Annemarie

Paul

Hoi Annemarie,

Zeker als de jongen ook buiten geboren zijn dan kunnen ze als ze zelfstandig zijn meteen buiten in de volliere gezet worden.
Vaak zitten ze namelijk al buiten dus dat is dan al helemaal geen probleem.
Bij Lique worden veel valkjes buiten geboren dus je zou daar even kunnen informeren want die worden ook aan handen gewend omdat ze elke dag worden vastgepakt.
De mannetjes zullen de popjes wel af en toe proberen te versieren maar eitjes kunnen er natuurlijk nooit van komen omdat ze dan nog lang niet geslachtsrijp zijn.
Maar ik denk dat dat verder prima zal gaan.

Groetjes, Paul