14 mei 2025, 15:05:29

Potlood

Gestart door Ivy, 18 maart 2005, 16:03:28

« vorige - volgende »

Ivy

Ik zat even niet op te letten en Nicky was mijn potlood aan het slopen. Ik heb op de site niks kunnen vinden, maar zij heeft het puntje in stukjes gebeten. Ze heeft nu ook zwarte snaveltje (puntje) en ws heeft ze ook wat van die spul binnen. Kan het kwaad? Ik heb haar wat water laten drinken, kan ik verder nog iets doen of is het niet zo gevaarlijk?
Groetjes, Ivy

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

tommy

hoi

Het is niet zo heel slim van je valkje.
In potlood zit een loodstift.
Het is nu al een beetje laat, maar ik zou het snaveltje een beetje proberen te spoelen.
En misschien even feld bellen of een andere vogelarts.

grt Annemieke

Ivy

:o :o :o
Shit! Dan kan ze dus loodvergiftiging krijgen? Ze zit er nu normaal bij, haar snaveltje is al schoon.
Ik ga dat noodgeval nummer van Feld even zoeken...

tommy

hoi

je kan gewoon het nummer bellen van feld.

Als hij er niet is dan heeft hij een 06 nummer ingesproken.

sterkte

laat even weten hoe het afloopt

grt annemieke

Ivy

Ik heb naar Feld gebeld, het kan geen kwaad. In een gewone potlood zit alleen grafiet.
Er viel een enorme last van mijn schouders. Toch bedankt voor de tip, als ik nou niet naar Feld belde, dan lag ik hele nacht wakker waarschijnlijk...

margreet

hallo Ivy,

Fijn dat het geen kwaad kan, weer iets geleerd, kun je tenminste gerust gaan slapen.

groetjes Margreet

Rianne

Van de tegenwoordige potloden kun je geen loodvergiftiging meer krijgen.
Ik loop namelijk al een aantal jaar met een potloodpunt in mijn duim rond, zonder er ooit last van gehad te hebben.
Maar bij dieren weet je het maar nooit, dus goed dat je toch de dierenarts hebt gebelt!

Paul

20 maart 2005, 05:49:23 #7 Last Edit: 20 maart 2005, 05:51:05 by Paul
CitaatHet is niet zo heel slim van je valkje.
In potlood zit een loodstift.

Hoi Annemiek,

Hoe lang heb jij die potloden al liggen dan  een jaartje of 100 ?  ;D
Volgens mij mag dat tegenwoordig niet eens lood in een potlood want voor kinderen hebben ze ook potloden en dat zou veels te gevaarlijk zijn die bijten overal op.
Het is ook een soort koolstof in een potlood dus een valkje kan er hoogstens dezelfde verschijnselen van krijgen als van houtskool dat de spijsvertering iets ontregeld is maar dat is zeker niet gevaarlijk voor een keer.

Hoi Muppet,

Ik heb niks uit je duim zien steken vrijdag  ;D
Maar hoe is dat gekomen dan en verdwijnt dat niet na een tijdje?

Groetjes, Paul

tommy

hoi paul,

Ik denk dat die potloden speciaal zijn om te tekenen.
Het stond bij mij op het doosje.
De gewone potloden voor kids enzo die zullen inderdaad wel een soort kool bevatten.
Niet over nagedacht. :-X
sorry. haha

grt Annemieke

Rianne

Citaat van: Paul op 20 maart 2005, 05:49:23

Hoi Muppet,

Ik heb niks uit je duim zien steken vrijdag ;D
Maar hoe is dat gekomen dan en verdwijnt dat niet na een tijdje?

Groetjes, Paul

Ik zat in groep 7 of 8 van de basisschool en was een potlood aan het slijpen. Ik voelde met mijn duim of ie scherp genoeg was en iemand stootte mij aan. Het bloedde een beetje dus zag toen niet dat er wat in zat.
Je ziet het steeds minder goed zitten de laatste paar maanden  maar ik zie nog steeds een heel licht grijs puntje.
Hmmm... ik kijk nu nog es maar het wordt echt slecht zichtbaar.

Paul

22 maart 2005, 04:44:07 #10 Last Edit: 22 maart 2005, 04:47:10 by Paul
Hoi Annemiek,

Het kan dat voor speciale doeleinden inderdaad lood gebruikt word ik kan me voorstellen dat kunstenaars andere gebruiken dan wij voor huis tuin en keukenbegruik.
Ze noemen het dan een loodpotlood eigenlijk dubbelop he maar ik vond dat een kunstenaar een schilderij maakte met loodpotlood en waterverf op papier.
Ik weet wel dat er koolstof in zit normaal ik gebruikte ze voor chemische proefjes en ook om er een soort lamp van te maken dan liet je de stift gloeien door er spanning op te zetten.
Ik denk ook dat tegenwoordig met die strenge wetten er altijd op moet staan als er giftige dingen in zitten.

Hoi Muppet,

Ik denk dat die punt toch op een gegeven moment oplost en door je bloed word afgevoerd maar dat duurd dus wel lang ik had zelf verwacht dat dat met een paar maanden wel weg moest zijn.
Lijkt me in elk geval geen fijn gevoel als dat in je duim zit :(

Groetjes, Paul