hoe voorkom ik dat mijn valkje zich verveeld??

Gestart door Riny, 8 maart 2005, 15:40:07

« vorige - volgende »

Valerie

Hoi,

Die vogelboom van Gerda is een goed idee. Niet te moeilijk te maken, op z'n minst als de houten stokken van de bouwmarkt mogen komen. ;) Erg leuk allemaal! :)



Riny

Hoy Valerie
Als je stokken uit het bos neemt kun je ze ook heel goed bevestigen aan elkaar dmv een schroef.
Ze hebben er ook veel meer houvast aan,en ze hebben wat te ''slopen''
Groetjes Riny :D :D :D

sadelienda

Kralen op metaal is beter dan constant rapen ja.

Men neme:

1 plank
berg kralen van verschillende maten.
bij een hobby winkel een metaal wat net kan buigen maar wel stevig is.
Hobby lijm

een boormachine.

Men pakt de plank;
meet de (koper)draad af en zoek een bijpassende boor uit.
Bij twijfel, neem je een kleinere boor, kan ook soms makkelijker zijn om de gaten voor te boren.

Het metaal draai je in vormen zoals je het wilt hebben.

Ik zelf had er een om een bierfles gewikkeld en een pootje naar beneden toegebogen om hem in de plank te kunnen zetten.
Een "wir war" spiraal uit de losse hand gebogen.
Buig er maar op los wat je wilt.

Maak het niet te hoog en zorg ervoor dat de bochten zo soepel zijn dat de kralen niet vast komen te zitten zodat de valk er flink mee kan schuiven.
Zorg ervoor dat alles een(of 2) pootje(s) heeft om het te monteren.

Sommige heb ik zo gemaakt dat zowel de voor als achterkant in het metaal gelijmd wordt. Doe alleen een kleind drupje lijm erin en verwijder het overige wat eruit komt, we willen dat de valken aan de kralen zit en niet de lijm pulkt.

Bij een stokje met kralen recht de lucht in bv, heb ik een kraaltje bovenop vast gelijmd. Dit voorkomt dat we alsnog de kralen kunnen oprapen.

Beetje duidelijk??  ???

Succes en veel plezier ermee.


Boeing & Chessna zijn mijn Valkmaatje. Samen met 3 grasparkietjes breken ze het huis af. Wat een beesteboel in huis hier ;-)

Flup

Misschien hier nog een tip: als wij elk jaar de bomen snoeien dan halen we er de dikste takken uit. Die leggen we dan weg en daar kun je altijd leuke dingen van maken

trienke

Is soort nylon touw verkeerd voor de valkjes? wou ook zoiets maken.

Groetjes Trienke

Agnes

12 april 2005, 14:27:31 #50 Last Edit: 12 april 2005, 14:34:06 by Agnes
Hallo allemaal,

Ik heb ontdekt dat Pucky het spelen met een trekbandje helemaal te gek vindt.
Boven op de kooi heb ik een een speeltje met een trekbandje vastgemaakt, en het uiteinde laten zitten. dat zwiept lekker ;D ;D
In de kooi heb ik een wc rolletje met een trekbandje vastgemaakt, vind ze ook leuk ;)

Wel steeds controleren of het plastic doorgeknaagd wordt, maar Pucky zit er niet aan te knagen, ze speelt met het zwiepende gedeelte :)



groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Joyce28

Die van mij krijsen niet,maar ik heb vandaag een speelplank gekocht,erg leuk
Alleen Pino was er een beetje bang voor eerst,maar heeft er nu vertrouwen in gekregen ;D
Ik heb heel veel speelgoed,en wissel veel zodat het elke keer weer nieuw is ;)

Riny

Hoy Joyce
Dat is een heel goed idee ,dan blijft het speelgoed ook interessant.
Groetjes Riny :D :D :D

Suzanne

Wat een leuke ideeen allemaal. Moet ook eens creatief gaan worden  ;D.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

gonnie

Hoi

Voor mijn valkje heb ik twee metalen bakjes gevuld ,een met knopen groot en kleinere, verschillende kleuren, en het andere bakje met bierdopjes, maar met die laatste doet hij niet veel , wel met het knopen bakje, dat rammelt lekker en hij gooit ze van buiten af door de tralies in zijn kooi.

Groetjes Gonnie




Mr_Chelleke

Goh zitten wel leuke ideetjes bij.

Ik heb misschien ook nog een leuke tip:

Toen ik mijn kooi heb gezet had ik nog wat gaas over, hiervan heb ik twee stukken van 20 cm lang en ongeveer 5 cm breed geknipt.
Hiertussen heb ik een stok los tussen gehangen en een schroefje in gedraaid zodat deze niet verschuift.
Daarna heb ik hem met ijzerdraad aan het dak van mijn kooi gehangen, met als gevolg dat deze schommelt maar iedere kant kan afzonderlijk heen en weer.
Laat overigens een stuk van je stok erbuiten uitsteken dan gaan ze namelijk ook klimmen om aan de andere kant te gaan zitten.

Ze zullen in het begin voorzichtig zijn maar eenmaal aan gewend gaan ze er vaak op.

Groetjes Michel

Gerda

Ik had dit ook al in mijn dagboekje neergezet, maar voor iedereen een tip. Bij Ikea dit wijnrek gekocht voor 6,95 euro. Een koopie. Je kan er allerlei speeltjes aanmaken en etensbakjes aanhangen.

Ik heb er nog geen speeltjes aangemaakt. Maar ze vonden het nu al interessant ;D ;D
Ik heb nog een houten dienblad gekocht en dat staat er nu onder als opvangbak ;)



Ik vond het een koopie!!!

Groetjes Gerda

k_van_wilgenburg

Hallo allemaal
Wij hebben voor onze valkjes houten trapjes in de kooi hangen.
Die lazaren ze nu steeds naar beneden :D
Ook hebben ze een schoenveter waar een toiletrol aan hangt met nog een beetje papier.
In hun geval gaan ze het helemaal afrollen.
Verder zorgen wij ervoor dat we de speeltjes(want er hangen er veel meer)regelmatig veranderen dat houdt onze valkjes ook scherp.
En ik weet niet of er meer zijn die dit doen maar wij strooien ook eten op de grond voor ze daar kunnen ze ook een hele tijd mee bezig houden.
Groetjes karin marco en de valkjes :D :D :D

miss_iris

hlow,
wij hebben een trapje in de kooi met een soort grind op de stokjes zodat ze die niet doorknagen. dat vinden de valkjes heerlijk en zo hoeven ze niet de hele tijd te klimmen via ta tralies. bovendien waren de valkjes eerst bang om op de bodem te komen en via het trapje hebben ze kennis gemaakt met de bodem van de kooi, dus misschien is dit een goede tip...
ook hangen we regelmatig een snoepstaaf in de kooi en daar vermaken de valkjes zich prima mee.
als ze uit de (binnen) voliere zijn spelen ze ook wel eens met een leeg valkparkietenkooitje en daar klimmen ze dan helemaal op en omheen. we hebben zowiese een stuk of 3 speeltjes en twee bellen waar ze zich mee kunnen mee vermaken, ze houden vooral van speeltjes met spiegeltjes die kunnen draaien. das ook een tip want ze kijken in dat spiegeltje n dan gaan ze heel mooi en schattig fluiten. :D :)
naja dat wast wel weer.
groetjes van iris en een heleboel kusjes van rockey en milo, en natuurlijk ook van de katten twix en mipi;)

Valerie

Ik heb ontdekt dat ze met een rolletje WC pappier en een simpele oude schoenveter erg druk kunnen zijn. Het rolletje heb ik doormidden geknipt om te voorkomen dat ze het rolletje om hun nekje krijgen. Kijk maar:


Groetjes,
Valerie