24 april 2024, 06:49:14

vogelmarkt boskoop

Gestart door molenaar, 5 maart 2005, 23:45:01

« vorige - volgende »

molenaar

Hoi allemaal,

Vandaag was ik in Boskoop om nestkasten erbij te halen, hoorde ik twee verkopers praten over de kosten van een onderzoek bij hun vogels.

Ze moesten van alle vogels een veer voor onderzoek aanleveren, het onderzoek kostte ruim € 20,00.

Er waren vogels ziek, is er dan iets om me druk om te maken?

ik heb geen vogels gekocht, maar misschien iemand anders wel.

Er zou ook controle zijn geweest, en een aantal verkopers zou rechts omkeerd zijn gegaan om dit te voorkomen, vanwege het in het bezit zijn van illigale goederen.

Er stonden buiten mensen voor de hal om te vragen, of je vogels had om te verkopen.

??? ??? ??? ??? ??? ???

wat moet ik hier van vinden?

groetjes banter

Riny

Hallo Banter
Dat weet ik ook niet wat je daar van vinden moet.
Ik zou wel een beetje bang worden als ik er een vogel gekocht had en daarna dit verhaal hoorde.
Groetjes Riny :D :D :D

Karin

Ik koop nooit wat op vogelmarkten, mij veel te gevaarlijk. Ik koop alleen rechtstreeks van de kweker. Als ik op een vogelbeurs ben geweest ( kom ik vrij weinig ) dan gaan ook altijd meteen mijn kleren de was in als ik thuis kom en ik was goed mijn handen. Ik kom ook aan geen één vogel, zelf niet de verleidelijke papegaaien die om een kopje vragen  ;D Het blijft uitkijken op dat soort gelegenheden.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

bobbie

Hoi Banter,

Je zou er een vogel gekocht hebben zeg, ben je klaar mee.

Ik loop buiten met mijn papegaaien, maar ik zal nooit in een groep mensen met vogels wandelingen maken. Je weet maar nooit, er hoeft er maar 1 iets te hebben en je loopt risico voor je eigen vogels.

Gelukkig heb jij daar geen vogel gekocht.

Groetjes, Nel


molenaar

hoi allemaal,

nee, ik kom daar voor de broedblokken etc., maar ik stoor me aan de conditie van sommige vogels.
Eigenlijk wil ik hiermee toch de mensen een beetje waarschuwen, want ik hoorde nog veel meer, waarover ik me wel ongerust maak.
Zolang ik daar echter nog geen zekerheid over heb, wil ik me daarover niet uitlaten, ik zou de Boskoopse vogelmarkt een slechte naam kunnen bezorgen en dat wil ik niet.
Er staan namelijk ook mensen, die er voor hun hobby staan.
gr. banter


tommy

hoi banter,

Ik zou me ook niet lekker voelen als ik zoiets hoor.

Wat je daar mee kan verder weet ik niet.

Ik ben twee keer in boskoop geweest en vind sommige vogels er ook slecht bij zitten, helaas.

Ik denk dat wij als liefhebbers toch met een ander oog kijken dan handelaren.
Dat is ook de reden dat ik nooit verkoop of koop aan handelaren.

grt Annemieke

Riny

Hoy Annemieke
Mijn valkjes verkoop ik ook nooit aan handelaren,maar andere dieren die wij hebben wel.(fazanten,kwartels eenden)
Wel gaan we altijd eerst bij zo'n handelaar kijken.
Wij hebben het geluk dat er bij ons in de buurt een zit waar het wel netjes is.
Groetjes Riny :D :D :D

Inger m

Hoi,
Ik kom zelf al van jongsafaan op de vogelmarkt in Boskoop.
Het is daar vrij normaal om mensen aan te spreken of ze nog vogels te koop hebben. Dat is hun handel en zullen ze wel proberen door te verkopen.

Veeronderzoek wordt ook gedaan teneinde DNA onderzoek te kunnen doen om bv. geslacht of zuiverheid van de vogels te bepalen. Dit hoeft niet perse gerelateerd te zijn aan een ziekte.

Wat betreft illegale goederen, zullen dit wel vogels zijn. Zeker met Europese cultuurvogels wordt weleens gecontroleerd op papieren/ ringen ivm preventie wildvang.

Verder ben ik het er mee eens dat je beter geen vogels kunt kopen op de markt ivm verhoogd ziekterisico. Er zitten best wat vogels op de markt die er zachtgezegd niet 100% uitzien. Maar dit betreft dus eigenlijk hetgeen dat 'over' is. Ook handelaren kopen en verkopen juist op deze markten.

Ikzelf koop geen vogels meer via markten en bij voorkeur ook niet via handelaren. Ikzelf koop liever particulier. Maar ik ga weleens naar de markt toe om er spullen en/ of voer te halen, want het is er wel vrij goedkoop.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Kirsten

Hoi hoi,

Ook ik kom regelmatig op de vogelmarkt in Boskoop, maar heb er nog nooit een vogel gekocht.
In zwolle wel, In november een mooie bonte (sam) en afgelopen februari een mooie witmasker cinnanmon geparelde (girl) en een hele mooie witmasker bont (bo). Sam heeft weken in Quarantaine gezeten maar is een gezonde vogel gebleken en zit nu gewoon bij de rest binnen, een heerlijke rustige vogel is het. Girl en Bo zitten op dit moment nog in quarantaine en zal zo de komende weken ook nog blijven. Ze ogen gezond, maar ik weet ook dat dat niets zegt.

Ik koop dus weleens op een markt, maar ben wel een voorstander van het kopen bij een kweker,. maar ook als ze van een kweker komen gaan ze gewoon in quarantaine,. gewoon voor de zekerheid. Ik heb hier op een prikbord genoeg verdriet gezien(vorig jaar Lique bijvoorbeeld), dus probeer de adviezen goed op te volgen om het risico zo klein mogelijk te houden.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------