4 juni 2024, 07:21:55

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Inger m

Hoi Karin,
Even op de site gekeken: Voor meer informatie over onze activiteiten kunt u contact opnemen met Gendika BV.

Deze site is bijgewerkt op: 9 december 2005

Ik heb geen idee hoe groot het bedrijf is, maar het zou toch wel wat beter up-to-date gehouden kunnen worden?

Overigens zegt de grootte van het bedrijf niet gelijk wat over de hoeveelheid personeel dat vakantie houdt, getuigt de leegte op het kantoor bij mij op het werk onlangs  ;)

Nog eventjes geduld...

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Marc van de Kuifjes

Bestaan er geen doe-het-zelf tests voor geslachtsbepaling?

Misschien eens schudden met het valkje of zo... ;D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

*Yvon

Hoi hoi

Zeker vervelend dat je de uitslag nog niet hebt.  :-\
Maar kan me niet voorstellen dat jij met een valkje blijft zitten. ;)

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Karin

8 januari 2007, 23:43:17 #2838 Last Edit: 10 januari 2007, 00:05:08 by Karin
Nee hoor, ik blijf er niet mee zitten  ;D Maar ik heb graag zekerheid dat ze snel weg kunnen. Ze zijn toe aan een nieuw baasje, vooral het derde jong  ;D Die wil nu lekker fliedefladden ! De andere 2 zijn een stuk rustiger en Grover zit nog bij paps en mams die inmiddels al weer aardig wipwappen  ;D

Eh, ik ken nog een geslachtstest, als ik ze laat vallen en ze vallen op hun kl :censuur ten zijn het mannetjes  ;D ;D ;D

Ik heb net weer met de jongen van Nessa en Kenya geknuffeld en doe het nu één voor één. Gisteren vonden ze het nodig om met zijn alle in één keer als een gek te gaan vliegen  ;D ;D ;D Ze zijn erg leuk deze jongen, wel pittig maar niet te gek pittig. Ze beginnen al zelf te eten en de oudste is nu ruim 5 weken. Over ca. 1 1/2 week zal dus de eerste weg gaan. Dan weer even.... rust !  ;D

Het jong van Dizzy en Diba ( eigelijk van Jipper en Mellody ) wordt een cinnamon bonte witmasker. Ik heb hem nog niet gereserveerd omdat ik de mogelijkheid open wilde houden om hem zelf te houden als het een popje zou zijn, maar het heeft te weinig wit. Ik wacht nog even tot het volledig in de veren zit en dan ga ik iemand op de wachtlijst hopelijk verrassen  ;D Het wordt wel een prijzig valkje voor mij, want ik doe normaal een ontlastingtest voor een heel nest en dan vallen de kosten wel mee als je dat deelt door 4 of 5, maar nu moet ik een test laten doen voor één jong  ::) Maar goed, de ene keer zit het mee, de andere keer tegen  ::)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes





De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Karin

Willen jullie lachen ? Omdat Marcel's oom gisterenavond plots is overleden ( natuurlijk niet om te lachen  ::) ) had hij vandaag vrij genomen om zijn vader te helpen met de uitvaart enzo. Ik moest werken, maar Marcel zou nog tussendoor thuis komen en Indy ( mijn pup van 8 1/2 maand voor de mensen die haar niet kennen ) bleef voor het eerst 's morgens een paar uurtjes alleen thuis ( normaal gaat ze mee naar mijn werk ). Ze is wel vaker alleen, maar nog nooit 's morgens. Komt hij tussen de middag thuis.... heeft ze een kussen die op de bank lag helemaal aan gort getrokken...... Het hele huis onder de veren !!   2 vuilniszakken vol met veren heeft hij op moeten ruimen, en Indy was er gezellig doorheen gaan rennen. Heb ik geen valkjes in de huiskamer, denk ik : "lekker schoon, geen veertjes en vogelstof" zit nu mijn hele huiskamer onder de stof ! Vanavond maar voor straf naar de hondencursus   En morgen op mijn vrije dag
HEEL VEEL STOFZUIGEN[/color][/b]
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

eefje nieuwenburg

tsja dat krijg je ervan he haha,moet je mevr.maar niet alleen thuislaten ;D

sterkte vandaag!

groetjes eefje

Karin

Vanmiddag heb ik Gendika gebeld en na veel gesnuffel tussen papieren zei ze dat ze me terug zou bellen. Na een half uurtje het verlossende telefoontje ! Ik denk stiekem dat ze in dat half uurtje snel getest hebben  ;) Jong 2 en jong 4 zijn popjes en jong 3 een man ! Nou, dat kwam goed uit, want jong 2 en 4 blijven samen en die mensen hebben al een man en pop bij mij vandaan. Ze wilde dus het liefst 2 poppen of anders een man en pop. Jong 2 wilde ze sowieso en het liefst jong 4 erbij. Dat kwam dus goed uit  ;) Die hebben ze dus om 8 uur opgehaald.

Jong 3 is dus een man en die is om 9 uur naar degene gegaan die sowieso het witmaskertje ( pleegjong ) van Nessa en Kenya wilde hebben omdat het een man is. Maar hij wilde 2 mannen en nu kon ik hem een valk wat met zekerheid een man is aanbieden. Ik heb zelf deze DNA test betaald omdat de mensen die jong 2 en 4 wilde al 2 DNA testen betaalden en ik het wel erg sneu zou vinden als het net mis liep omdat ze beide mannen zouden zijn. Dan had ik misschien toch nog een pop voor ze gehad. De eigenaar van Valko ( zo heet nummer 3 nu ) wilde de DNA test ook betalen, maar dat wilde ik niet. Naar wie hij ook gegaan was, die DNA test had ik betaald, ook een beetje voor mezelf. Zo wist ik zeker dat alles een goed tehuis kreeg  ;D

En nu voor degene die benieuwd waren waarom ik ook erg benieuwd was : Ik heb foto's van deze 3 jongen laten pendelen door een man uit België met veel pendelervaring. Ook doet hij aan tarotkaarten leggen. Hij dacht dat jong 2 een pop was en jong 3 en 4 een man. Hij zat er dus met één jong naast  ;D Maar altijd beter dan ik, want ik dacht dat jong 2 een man was en jong 3 en 4 een pop  ;D ;D ;D Ik had er maar één goed, hij twee. Hij zei ook dat hij onbewust de uitslag zou kunnen beïnvloeden ( dit is dus iets anders dan pendelen met een touwtje aan een ring ). Het pendelen op geslacht had hij ook nog nooit gedaan.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

*Esther*

Hoi

Hoe pendelt hij dan?
Doet hij dat op afstand??

gr Esther

Karin

Citaat van: crosser op 11 januari 2007, 10:05:55
Hoi

Hoe pendelt hij dan?
Doet hij dat op afstand??

gr Esther


Ja, met foto's. Een kennisje van me zou het al eens voor me doen, maar ze is zelf vaak ziek en het kost erg veel energie dus heb ik het maar zo gelaten. Hier vind je info over pendelen, maar helaas duurt het jaren voor je het goed kan en je moet er ook aanleg voor hebben, dus niks voor mij ;)
KLIK HIER
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

*Esther*

Hoi Karin,
Daar zou ik het geduld niet voor hebben.
Vooral het muziekje op de achtergrond van de site doet't hem. ;D
Nee is niks voor mij.
Dan zou ik het aan stokje willen hangen denk ik, zodat ik er zelf geen invloed op kan uitoefenen!
gr Esther

ManjaV

Hey Karin,

Wat fijn dat de dna-uitslagen bekend zijn en dat het voor de nieuwe baasjes de juiste uitslagen zijn! ;D ;D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Karin

Aaaaarch, ik kreeg vannacht de schik van mijn leven ! Ik keek in het broedblok van Dimple en Magci, en war zie ik..... allemaal beestjes !!! Héééééélp, ik hááááát beestjes ! Ik heb 2 jaar geleden bij mijn kippen ook vogelmijt gehad, en als ik er alleen maar aan denk krijg ik al de kriebels. Ik jeuk de hele dag en denk dat ik ze de hele dag voel lopen  Ik ben dus als een gek naar beneden gerend, een fles met biologische vogelmijtspray klaargemaakt ( gelukkig had ik dat nog in huis van de kippen ! ), eitjes even uit het blok gehaald, bodembedekking eruit gehaald, de hele boel ingesprayed, schoon bodembedekking erin en de eitjes weer terug. De ouders wilde er meteen niet meer op, maar ze waren al vaker die dag er niet opgeweest, ze broeden nog niet zo vast omdat het er nog maar 2 zijn. Maar goed, ik offer liever 2 eitjes op dan dat zo dadelijk de jongen opgevreten worden door de vogelmijt.  In het blok van Nessa en Kenya zag ik niks, maar toch maar even ingesprayed. Ook alle lege blokken meteen ingesprayed. Alleen bij die van de catharina's zag ik wat zitten, voor de rest niks. Ik ga nu dus vandaag, morgen en overmorgen ( ik heb veel afspraken dit weekend, dus het lukt me niet in 1 x ) alle hokken leeghalen en insprayen. Ook heb ik meteen de mensen geëmaild die bij mij een valkje vandaan hebben dat ze het even in de gaten houden. Ik heb dit nog nooit gehad, ze zitten bij mij natuurlijk binnen. Maar ik heb dit jaar 4 valkjes gekocht uit een buitenvolière ( het koppel bij Inger vandaan en 2 primroses ) en ik denk dat ze bij één van deze vogels meegelift zijn. En omdat ik van de week de verwarming weer meer aan heb gehad zijn ze tot leven gekomen. Niet fijn ! Ik jeuk de hele dag, dat heb ik ook altijd als ik maar 1 vlo zie  Ik denk de hele dag dat ik ze voel lopen. Mijn katten en honden staan dus vanaf maart tot oktober streng op frontline  Nu maar duimen dat ik snel van deze kriebelbeestjes af ben. Ze zijn lichtschuw, dus je ziet ze alleen maar als je het licht aan doet 's avonds. Dus ik denk dat ik maar overdag ga schoonmaken 
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Caroline

Hè getver!!  :P :-X

Heel veel sterkte met de beestjes, en succes met schoonmaken.

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.