23 mei 2024, 07:24:46

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Marc van de Kuifjes

Het 2de jong is nog steeds mijn favorietje! :D
Hebben ze al namen?






De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Monky

Wat een schatjes zijn die jongen toch weer  :-* :-* :-*
Wat zijn eigenlijk de karaktertjes? Kan je dat al zeggen, want je had nog niet eerder met deze valkjes gekweekt, toch?

Groetjes,
Monky

ManjaV

Hoi Karin,

Het zijn werkelijk snoepies!  :-* :-* Echt heel mooi om te zien!
En ik hoop echt dat het katje het gaat redden. Goede beslissing van je om hem in huis te nemen.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Caroline

Citaat van: Marc - Vier Kuifjes op 11 november 2006, 08:12:35
Het 2de jong is nog steeds mijn favorietje! :D
Hebben ze al namen?





Ook de mijne hoor, wat een lekker ding!!  :-*

Je kleine katje zag er ook redelijk uit(voor een katje wat zo ziek is (geweest)) toen hij gisteren in de kroeg was.  ;D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Karin

Nee, ze hebben nog geen namen. Als over een weekje de mensen hun valkje gekozen hebben zullen ze vast wel een naam krijgen  ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

ManjaV

Hoi Karin,

Ben benieuwd hoor (naar de namen ;) ) Zijn ze allemaal gereserveerd?

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Karin

Ja, alles is gereserveerd  ;) Ik had helaas deze ronde niet veel jongen, dus een aantal mensen moeten nog even wachten  ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Hoi allemaal,

Even een kleine update  , eerst over het kitten. Eergisteren maakte ik deze foto's











Gisteren heeft het een hele slechte dag gehad. Wilde niet meer eten, speelde minder, keek erg lodderig uit de oogjes... Ik heb het eten er echt in moeten proppen. Ik had er een hard hoofd in, maar gelukkig begon het vanmorgen weer een beetje uit zichzelf te eten. Maar ik besef natuurlijk heel goed dat hij weer een terugval kan krijgen. Omdat hij gisteren met zijn zij en zijn oor in een bakje met melk had gelegen en met zijn staart in het blikvoer heb ik hem vanmiddag gewassen met zwitsal zeepvrije wasemulsie. Was hij niet echt helemaal blij mee    Hij was echt helemaal onder de indruk. Maar naderhand lekker in een dekentje bij het baasje opdrogen was natuurlijk wel leuk 



En wat er over blijft van zo'n katje nadat het nat is geworden...



Maar gelukkig... nadat hij een beetje opgedroogt was gaat het weer een beetje op een kat lijken 







Hij niest nog veel en gisteren heb ik al kokhalsend zijn neusje zitten schoonpeuteren    Vandaag heeft hij weer een antibioticaprikje van me gehad. Ik ga morgen even aan de dierenarts vragen of ik het nu mag gaan combineren met andere antibiotcapillen, want na 1 week had ik toch wel iets minder niezen verwacht. Maar goed, het beestje is natuurlijk al heel lang ziek en die fokker heeft maar wat aangeprutst.

Zo, en nu een valkjesupdate, even geen foto's van de jongen, die moet ik nog maken 

Jipper en Mellody voeren de jongen helemaal niet meer  Ze krijgen nu dus 4 x per dag pap van me. Vooral het 1e jong is een lastige eter. Ik moet echt met beleid de pap ingeven. De middelste gaat redelijk en de jongste eet als een gek  Ze zijn nu alle drie rond de 85 gram.

Ik laat ze nog wel even in het blok zitten. Ten eerste hoop ik dat ze toch ineens gaan voeren ( maar ik denk niet meer ) en ten tweede wil ik voorkomen dat ze meteen aan het volgende nest gaan beginnen. Ik wil namelijk mijn superkoppel Dazzle en Chico tegelijk met hun laten broeden zodat als het mis gaat ik ze over kan leggen. Nu sta ik een beetje in dubio, zal ik Dazzle en Chico hun eigen eitjes laten leggen en uitbroeden, of zal ik eerst 3 - 4 eitjes bij Jipper en Mellody weghalen en die bij Dazzle en Chico doen, hun eitjes wegggooien en Mellody nog een paar eitjes laten leggen. Degene die vorig jaar mijn dagboek hebben bijgehouden weten misschien nog dat Dazzle en Chico hele lastige jongen krijgen. Als ze een week of 3 1/2 zijn worden het net kleine duiveltjes en ik moet ontzettend goed mijn best doen om ze goed tam te houden. Het zijn wel hele leuke valkjes, ook heel mooi ! Maar ja, ik verkoop natuurlijk wel tamme valkjes en ik wil graag dat ze meteen tam zijn bij de nieuwe baasjes en niet na een paar weken. Ik heb zelf Willow van ze, een dochter en die is echt een heerlijke knuffel. Ook andere jongen zijn grote knuffels geworden, maar niet allemaal. Nu denk ik wel dat dat vooral ligt aan met hoeveel valkjes ze komen te leven.

Vandaag hebben we via marktplaats nog een extra kooi gekocht en daar kunnen Dazzle en Chico van de week in. Ze hebben al aardig zitten wipwappen, en Chico heeft Dazzle al aardig geplukt, dus ze zijn helemaal in de stemming 

Dimple en Magic zitten al op eitjes 

Nessa en Kenya zitten steeds in het blok....

Luana en raven hebben ook weer interesse....

En als laatste Dizzy en Diba.... die geven maar niet op, die zitten nog steeds op de onbevruchte eitjes, na 25 dagen. Ik hoop dat ze er binnenkort vanaf gaan. Ik wil ze niet weghalen, omdat ik bang ben dat Dizzy dan snel weer erbij gaat leggen, en ik hoop toch echt dat ze deze keer wel gaan wipwappen 

Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Caroline

Lieve foto's!!!  :-* :-*

Is het niet zo dat na niesziekte het niezen toch nog wel een tijdje aanblijf??

Hopelijk redt de kleine het, het heeftzo'n lekker bekkie.

Heeft ze/hij eigenlijk een naam, of hoe noem je hem/haar thuis??

Succes met het kittentje en je valkjes.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Monky

Hi Karin,
Ik hoop echt dat het katje het allemaal overleeft. Het ziet er echt schattig uit.
Ach gut...er blijft dan echt niet veel van zo'n diertje over als het nat is, hè?

Ik hoop dat je andere koppels er ook binnenkort helemaal voor gaan  ;D Dan kunnen wij ook weer helemaal volop meegenieten  ;D ;D ;D

Groetjes,
MOnky

ManjaV

Hey Karin,

Zo te horen zijn de valkjes helemaal in de stemming bij jou! En ik herinner me idd jouw verhalen over de kleintjes van Dazzle en Chico. Toch lijkt het mij superleuk dan juist een van die kleintjes te hebben, een echte uitdaging! En jij hebt het bewijs dat ze wel degelijk echte kroelerds kunnen worden. :D Ik zou gewoon Dazzle en Chico lekker hun eigen eitjes laten uitbroeden, je krijgt dan tenminste valkjes met pit, dat is ook harstikke leuk! Ga ervoor, zou ik zeggen! :D :D

En ach wat een lieverdje is dat kleine katje toch. Het is nog zo klein.
Ik vind het zo lief van je dat je de kleine helemaal probeert op te knappen. Ik hoop ook echt dat dit gaat lukken, aan je goede zorgen ligt het iig niet. Heel veel sterkte met dit kleintje gewenst.
En net als Caroline ben ik nu ook benieuwd naar de naam. ;)

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Rianne

Ach, wat een lief hoofdje heeft je persje!  :-* Gelukkig heeft het nog een redelijk groot neusje (voor een pers), dit is voor de ademhaling toch beter. Ik heb mijn katten ook meerdere keren gedouched, er blijft echt niks van over, mijn vriend moet daar altijd zo om lachen ;D


Marc van de Kuifjes

Citaat van: Karin op 12 november 2006, 23:28:17
Degene die vorig jaar mijn dagboek hebben bijgehouden weten misschien nog dat Dazzle en Chico hele lastige jongen krijgen. Als ze een week of 3 1/2 zijn worden het net kleine duiveltjes en ik moet ontzettend goed mijn best doen om ze goed tam te houden. Het zijn wel hele leuke valkjes, ook heel mooi ! Maar ja, ik verkoop natuurlijk wel tamme valkjes en ik wil graag dat ze meteen tam zijn bij de nieuwe baasjes en niet na een paar weken.


::) ;D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

carco

Wat een lief , klein  humpiedumpie is dat poesje :-*
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Karin

Citaat van: Caroline op 12 november 2006, 23:38:24
Lieve foto's!!! :-* :-*

Is het niet zo dat na niesziekte het niezen toch nog wel een tijdje aanblijf??

Hopelijk redt de kleine het, het heeftzo'n lekker bekkie.

Heeft ze/hij eigenlijk een naam, of hoe noem je hem/haar thuis??

Succes met het kittentje en je valkjes. :D


Ja, maar meestal merk je wel dat het na een paar dagen minder wordt. Maar goed, dit beestje heeft er natuurlijk vanaf heel jong al mee rondgelopen hè Hij heeft nog geen echte naam, maar ik noem hem meestal Poppie of Poekie. Op mijn werk noem ik ook alle katten Poekie   
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves