4 juni 2024, 07:33:42

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Rianne

Wat leuk! Gefeliciteerd met Disa! :D

ManjaV

Hey Karin,

Wat erg voor je :'( :'( :'( :'(
Ik vind het echt heel triest.
Je hebt in ieder geval gedaan wat je kon en daar moet je echt aan denken. Je zorgt zo goed voor je valkjes!!!
Ik kan me helemaal voorstellen dat je hem ontzettend mist. Ik leef met je mee! Hoe is het met Jazzy's vrouwtje???

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Karin

Dank jullie wel.
Dizzy zit vrij ontspannen in de kooi, maar lijkt me toch wel wat eenzaam. Als ik vrij snel een mannetje kan vinden voor haar dan komt die binnenkort, gaat het te lang duren, dan na mijn vakantie in juni. Dit omdat ik het mannetje een aantal weken in de huiskamer wil zetten als quarantaine en dat is lastig als ik op vakantie ga. Mocht iemand een mooi tam mannetje weten.... Mijn voorkeur gaat uit naar een lutino geparelde ( eventueel met cinnamon ) die mooi fors is en zonder kale plek ( of het moet een heel kleintje zijn ) achter de kuif of een gewoon gepareld mannetje split voor cinnamon. En dit alles mag in combinatie met bont en / of witmasker. Maakt niet uit. Zelf ben ik niet zo'n lutino gek, maar ik heb er wel veel vraag naar én dan weet ik het geslacht van de jongen. Hij moet wel tam zijn, hoeft niet supertam, maar als hij maar makkelijk op de vinger stapt. En dan zo tussen de 6 maanden en 2 jaar oud. Mag ook wel ouder, maar dan moet hij al eens jongen gehad hebben.
Misschien dat ik Dizzy tijdelijk bij de vrijgezelle dames zet, heeft ze wat afleiding. Haal ik wel Nessa weg, want die heeft hoog opspelende hormoontjes  ;D Die gaat bij Kenya wonen.

Chico is split cinnamon en Dazzle heeft geen cinnamon in zich, dus alle jongen met cinnamon in zich zijn popjes ( vererft geslachtsverbonden ), vandaar dat ik zeker weet dat Disa een popje is.

Groetjes, Karin.

Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Gisteren heb ik weer foto's gemaakt van de piepkuikens. De 5 papjongen eten prima, ze krijgen nog steeds 4 x per dag omdat de jongste nog niet echt veel wil groeien en dat nog nodig heeft. En de andere willen dan natuurlijk ook  ;)

Dit is 016, ik denk een pop. Ze vliegt graag  ;D Maar mag dat eigelijk niet van mij tot de antibioticakuur van alle valkjes af is en ik nogmaals de hele vogelzolder uitgesopt heb. Maar als ik 2 tellen niet op let... zoef !!  ;) :



klik hier

Het andere wildkleurtje, deze wil ook wel vliegen, maar niet zo erg als de eerste, dit is nummer 023 en ik denk een man :



klik hier

024, deze vliegt vooral naar mij toe  ;) :



klik hier

025, doet alleen nog vliegoefeningen  ;) :



klik hier

026, het kleine ding klimt zelfs uit de kooi ! Het heeft een heel sterk willetje ! Maar groeit nog niet echt lekker. Nu maar hopen dat het binnenkort een groeispurt krijgt ;



klik hier

Zo, ik ga nu de babies voeren. Als het niet te lang duurt zal ik ook de foto's van het andere nest neerzetten.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Sanne388

Hi karin  ;D

Ik was tijdje niet op de computer geweest,
Ik lees zo jouw zielige berichtje  :o :'(
Kreeg er helemaal traantjes van  :'(
Wel leuk dat het goed gaat met gara(th) en dat die binnenkort weer naar huis toe gaat, met dr nieuwe vriendje :)
Oscar zit nu al zonder trostgierst of wat op mijn vinger  ;D
Alleen een beetje vaag, de ene keer wil die niks anders als op me ahnd, en dan op diezelfde dag, als ik ook maar met me ahnd het deurtje aan wil raken begint hij al te blazen :S
nahjah vaag beesiej. Dan laat ik hem lekker blazen, hard bijten doet ie toch niet, dus dan krijg ik toch mijn zin  ;)
Zal wel rustig zijn zeker? als al die jongen weg zijn ?
Nahjah, heb je ook je rust weer :)

Xx -  Sanne Ft. Oscar

Karin

Ja Sanne, als de jongen weg zijn is de rust weer weergekeerd  ;D Maar gaat nog wel even duren door de handopfokjes.

Gisterennacht toch een beetje laat geworden, kroeluurtje liep wat uit  ;D Dus zo de foto's die jullie te goed hebben. inmiddels zijn ook 2 van de 3 cinnamon pareltjes die ik met de hand aan het voeren ben besproken. Het kleinste jong wil ik nog even niet 100 % bespreken alhoewel het gisteren 72 gram was  ;D Heeft dus in een paar dagen toch een groeispurtje gehad. Alleen de 2 wildkleurtjes zoeken nog een goed tehuis. Gek eigelijk, vorig jaar en het jaar ervoor had ik veel vraag naar wildkleur, nu helemaal niet.

Hier de jongen van het nest van Dazzle en Chico :

Kuifje :



klik hier



klik hier

Twingo :



klik hier



klik hier

Luna, lekker kroelen  ;D :



klik hier



klik hier

Disa :



klik hier



klik hier

Simba :



klik hier



klik hier

Tweety, het is hoogstwaarschijnlijk een man, want hij begint al te fluiten  ;D :



klik hier



klik hier

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Heleen


Caroline

Hoi Karin,

Je 3 laatste foto's zijn vierkantjes met rode kruisjes en bij de andere werkt je "klik hier" niet.

Verder zijn ze erg leuk!!  :D

Groetjes van Caroline 
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Karin

Anderen er ook last van ? Ik zie ze nml wel.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

carco

ik zie ook alle foto's gewoon hoor.
GRoetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Karin

Ok, gelukkig  ;)

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Caroline

Ik zie nu nog minder, de laatste  5 niet meer.  :-\

En "klik hier" ook nog steeds niet.  :-\

Vreemd!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Riny

Hoy Karin
Ik kan ook alles zien.
Groetjes Riny :D

eefje nieuwenburg

ik zie ze ook allemaal.

heb je al een beetje afscheid genomen van balou?
hij gaat het hier vast naar zijn zin hebben met al die vrienden,het zijn er nog niet zo veel als bij jou maar het komt in de buurt.

maar eerst mag ie in de kamer met de grasjes en die zijn ook heel erg gezellig.
groetjes eefje

Karin

O, ik ben er van overtuigd dat hij het naar zijn zin gaat hebben. Kan die lekker schreeuwen en kwetteren met de grasjes  ;D Ja hoor, heb de hele week al een beetje afscheid van hem genomen. Het gaat hier gewoon niet lukken, de timing is niet goed. Ik ben dagelijks ruim 2 uur bezig met de papjongen en dan ook nog eens de andere jongen kroelen... Ik kom gewoon tijd tekort om hem goed tam te maken. En een wild valkje tussen mijn vrijgezelle dames is niet zo handig  ::)

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves