23 mei 2024, 04:33:15

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Karin

23 februari 2006, 22:07:30 #1680 Last Edit: 24 februari 2006, 03:04:22 by Karin
Eh, dat duurt inderdaad wel even Riny  ;D ;D ;D En dan nog alle foto's bewerken en uploaden, ben je wel ff zoet mee  ;) Groepsfoto's gaan een stuk sneller  ;)

Dank je Caroline  ;) Ja, ik denk ook niet dat het me gaat lukken hoor, het bonte witmaskertje weg doen. Hij blijft nu voor 99 % zeker  ;) Het kleintje zal al moeilijk geneog worden.

Kleine Tinus zal waarschijnlijk een gewoon pareltje zijn Eugenie. Dit koppel heeft zover ik weet nog nooit een cinnamon gepareld popje gehad, dat waren altijd de gewone pareltjes. Ik gok op het jong met het ringnummer 11  ;D Da's al een pittig ding. Maar we zullen zien ! Ik ben tegen het kortwieken van tamme valkjes Eugenie, dat is nergens voor nodig en zorgt alleen maar voor ellende ( bloedveren, geknakte staartveren enz. ). Valkjes horen gewoon te vliegen. Ik kan me niet voorstellen dat Lique het standaard doet want ze maakt ze ook handtam, dus misschien was Kwibus  een beetje een dondersteen  ;) Daarnaast hebben de jongen van dit nest altijd al moeite met goed leren landen ( hebben ze van hun pa  ;D ) en als je ze dan ook nog eens gaat kortwieken leren ze het nog later met alle gevolgen van dien. Vliegongelukken moet je zelf voorkomen door de gordijnen dicht te doen en alle ramen en deuren te sluiten.

Mooi is ze hè Monique ?  ;D Het kleintje is ook een schatje hoor, ze was vandaag voor het eerst uit het blok !

Doorlezen Roosje  ;D

Nee Caroline, kan ik zeker niet over mijn hart verkrijgen  ;D ik ben eigelijk een slechte kweekster, ik kan niks weg doen  ;D ;D ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Caroline

Dan zou ik ook een slechte kweekster zijn denk ik, volgens  mij zou ik ook alles zelf willen houden.  :-\ :-[ :P ::)

Vooral bonte witmaskertjes!!  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Karin

Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

carco

Ze zijn allemaal veels te lief en veels te leuk :P
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




ManjaV

Hey Karin,

Heb weer eventjes de laatste berichten in je dagboek gelezen.
Schitterende foto's weer zeg, wat een snoepies zijn het allemaal!
En wat fantastisch dat het kleintje het gered heeft!!!!! Daar heb ik zo op gehoopt!!!!!!! Zou je dit kleintje niet zelf willen houden, nu je zoveel met hem/haar doorstaan hebt, of heb je inmiddels een lief baasje gevonden?
Als je een baasje uitzoekt, moet die inderdaad heel speciaal zijn, want dat kleintje heeft al zoveel moeten doorstaan!!!!
Ik ga voor je duimen dat het lukt....!

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Eugenie

Hoi Karin,

De foto die je me stuurde van de vijfling is weer schitterend!!! :D Wat groeien ze toch hard ::).....
Ze zitten echt al goed in de veertjes zeg!

Je kunt wel zien dat het gewoon geparelde zullen zijn, Kwibus (cinnamon gepareld) was lichter. Leuk hoor ;D! Twee verschillende vogels.

Over het kortwieken, Karin....als jij denkt dat het beter is om niet te doen dan doen we dat gewoon niet (ik was me ook niet zo bewust van de risico's eigenlijk), en laten we Tinus met complete verentooi de boel verkennen. Misschien ook wel zo gezellig voor Kwibus  ;)

En over de veiligheid hoef je hier niet in te zitten hoor.....de gordijnen gaan dicht als Kwibus uit de kooi is en de telefoon staat zelfs uit (want daar schrikt ze van). Dat is trouwens wel typisch, als ze in haar kooi zit doet ze vaak het telefoon geluid na maar zogauw als ze eruit is raakt ze in paniek als de telefoon gaat en begint dan wild te vliegen.

Ik ben alweer benieuwd naar de volgende groeispurt van de vijfling!

Groetjes,
Eugenie :D

Karin

26 februari 2006, 22:20:04 #1686 Last Edit: 26 februari 2006, 22:27:24 by Karin
Weer tijd voor foto's  ;D Eerst de vijfling, wat groeien die zeg ! Ik blijf mezelf maar herhalen, maar ik verbaas me nog steeds over hoe snel de jongen van Jazzy en Dizzy altijd groeien :



klik hier

De jongen van Dimple en Magic, links het kleintje, daarnaast Gara(th), dan het bonte witmaskertje en Elvis :



klik hier

De jongen van Dazzle en Chico :
Chika, Fikske en Punkie



klik hier

Tazzy, Dazzle jr en Pico :



klik hier

En dan nog een extra foto van mijn bonte witmaskertje, ik moest natuurlijk nog een mooie foto hebben voor op mij site  ;D ;D ;D



klik hier

En dan nog een foto van Alexje, die nu Kenzie heet  ;D Ze heeft nu als buurman Cookie en ze mogen dagelijks samen los. dat gaat best goed, alleen wil Cookie steeds op haar rug klimmen, de  :censuur   ;D ;D ;D Van de week gaan ze samen in de kooi.



klik hier

Ik heb ook foto's van de catharina's gemaakt, maar die plaats ik morgen wel.

We hebben trouwens gezinsuitbreiding.... nee, geen valkjes maar 10 nieuwe visjes in het aquarium, vuur neons, even foto van internet geleend  ;D :



klik hier

Groetjes, karin.

Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Caroline

Een foto van je bonte voor op je site??  ???

;D Dat betekend dat je bent bezweken en dat je hem dus houd!!

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!!  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Karin

 ;D ;D ;D Heb je dat bekkie al gezien ? Wat had jij gedaan ?  ;D ;D ;D En ik vind het al moeilijk genoeg om het kleintje weg te doen, dus deze is meteen een beetje troost  ;)

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Vergeet ik je helemaal te antwoorden Manja  ;D Natuurlijk zou ik het kleintje graag willen houden, maar ja, ik kan nu eenmaal niet alles houden  ::) Maar het is echt zóóóóó'n moppie ! Superdesupertam en begint nu ook echt een valkje te worden. Ze heeft een heel relaxt karaktertje. Over een weekje ga ik kijken of ik een geweldig leuk adres voor haar ( of hem  ;D ) kan vinden. Ik heb al wat mensen op de wachtlijst voor deze mutatie, maar dan eigelijk van het aankomende nest. Maar ik kijk eerst of ik nog iemand anders kan vinden. Het zou helemaal leuk zijn als ze ( of hij ) komt te wonen bij iemand die al een valkje van me heeft en waarvan ik weet dat het er geweldig leuk gaat. Desnoods hou ik haar nog even langer, ook wel zo gezellig voor het bonte witmaskertje én ik weet dan zeker dat het goed blijft gaan met haar.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Monky

Als je kan wachten tot ik verhuisd ben, neem ik haar met alle liefde  ;D ;D ;D
Ik moet heel eerlijk toegeven dat ze ook mijn hart gestolen heeft.
Het is zo'n lieve droppekoppie...

Wat is het nestje van Jazzy en Dizzy weer schitterend. Al die pluizestekels...En al die bekkies open hahaha. Ik wordt gewoon helemaal warm van binnen als ik die foto bekijk.

Mooi zijn die vuurneons, hè? Die samen met de kardinaaltjes zijn mijn favoriete schoolvisjes.

Ik ben benieuwd naar je Catharientjes  ;D ;D ;D

Groetjes,
Monky

Karin

 ;D Maar dat gaat nog wel ff duren hè, voordat je gaat verhuizen. Dan kan ik haar nóóóóit meer weg doen  ;D Dan ben ik er veel te veel aan gehecht. Ik zal zo meteen de foto's van de catharina's neerzetten.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Cookie woont nu al een paar dagen beneden en ik ga hem zo bij Kenzie in de kooi zetten. Ze vliegen nu samen los. Kenzie zit de hele dag kippetje en Cookie wilde eergisteren al "haar rug op", maar dat wilde ze niet  ;D

Nu de beloofde foto's van de catharina's.
Dit is Tinka :



klik hier

En hier Kiwi :



klik hier

Ik kan eigelijk alleen foto's van ze maken als ik hun speeltjes aan het afsoppen ben. Die gaan dan uit de kooi en heb ik vrij zicht om foto's te maken  ;D Kiwi is wel een beetje tam, maar ze komen niet uit de kooi. Tinka is niet tam.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Monky

Hi Karin,
Tja, in mei wordt het huis opgeleverd ;D Je mag dan zelf bepalen of dat te lang is  ;D ;D ;D

Wat zijn je catharina's mooi. Echt, vooral Kiwi heeft een mooi intense kleur terwijl Tinca juist weer heel zacht van kleur is... :)
Ze zijn heel mooi.

Ik heb al helemaal zin in zaterdag....rarara hoe kan dat  ;D

Groetjes,
Monky

Karin

Ja, dan kan ik haar nooit meer afgeven hoor  ;D ;D ;D Dan ben ik veel te veel aan haar gehecht ( of hem  ;)  )

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves