23 mei 2024, 04:50:13

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

bobbie

Hoi Karin,

Jeetje, wat een gebeurtenissen hier. Echt met een traan en een lach.

Erg triest van de kat, maar die boft dat ie bij jou terecht is gekomen want als ik je goed inschat heeft hij een prima leventje gehad bij je.
En het kleintje, tja, zielig. Daar ben ik ook bang voor, dat ik dode jonkies tegen kom bij controles. :-\

En nu naar de lach: wat een schitterende foto's uhh ..... jonkies bedoel ik. De fotomodellen hebben een heel groot aandeel hoor Karin  :P ;). Nee hoor, plagerijtje. Ik heb zitten genieten. Ook ik vraag me af hoe je alle mutaties zo snel weet.
Ik heb nl ook een valk met hele donkere pootjes en dat is een cinnamon dametje.

We horen het wel van je als het goed is. Weer een minilesje voor ons. ;)

Groetjes, Nel :)

Marc van de Kuifjes

Nog één nachtje joepie ;D dan komt Rikske :)
Dan kan het aftellen voor Fikske beginnen ;D (alsof dat al niet bezig was)
Ik ben benieuwd of Karin even zenuwachtig is voor de komst van Alexje! 8)

Citaat van: eefje nieuwenburg op 27 januari 2006, 18:18:59
he Karin,
zijn de jongen die weggaan er al een beetje op voorbereid en jij?
ik ben al weer zenuwachtig hoor,heel benieuwd hoe zazou hier ontvangen gaat worden en hoe ze het zal vinden.

nog 1nachtje slapen :D

groetjes eefje




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Karin

27 januari 2006, 21:56:05 #1457 Last Edit: 27 januari 2006, 22:00:11 by Karin
Allemaal bedankt voor jullie lieve reacties. De eerste 2 jongen zijn opgehaald. Morgen middag de laatste 3. Het zal wel stil worden hier, maar genoeg te doen met de volgende jongen  ;D Had ik allemaal gevulde koeken in huis gehaald ben ik vergeten het te geven  ;D We zaten ook zo lekker te kleppen over de valkjes  ;) Leuk om Manja eens in levende lijven te hebben  gezien.

Gelukkig kwam de uitslag van de ontlasting van Feld vandaag nog binnen. Volgens mij  was hij het gewoon vergeten op te sturen  ::) Ik had hem eergisterenavond een fax gestuurd of het nog op tijd kwam en gisteren is de uitslag op de bus gegaan  ;D alles prima met de poepjes, geen parasieten en geen afwijkende bacteriën. Ook weer een fijn bericht voor de nieuwe baasjes  ;)

Marc, bij het wildkleurtje zijn te veertjes die nu tevoorschijn beginnen te komen helemaal egaal, bij de pareltjes zie ik een lichter puntje. En ja, ik wacht vol spanning op Alexje ! Ik zit tenslotte al 8 weken in spanning om haar. En Yves neemt regelmatig contact op en verteld hoe het met haar gaat. Cookie gaf gisteren zijn zus weer een beurt  ;D, dus het wordt hoog tijd voor een eigen popje waar hij zich op uit kan leven  ;D ;D ;D


Monique, het derde jong heeft een gele kuif en is dus bont  ;D

Bijna zover hè eefje  ;D Ik heb ze toegefluisterd dat ze lekker verwend gaan worden  ;) Zal vast wel goed gaan met Zazou.

Nel, tot nu toe hebben alle jongen die ik heb gehad met donkere kleuren ( gewoon bont, gewoon gepareld ) donkerder pootjes gehad dan de cinnamonnetjes, die hadden altijd roze pootjes. Daar kon ik ze het eerst aan herkennen. En het wildkleurtje... die heeft bijna zwarte pootjes ! Ik heb nog nooit wildkleur gehad, dus het viel me wel erg op  ;D

Groetjes, Karin.

Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

28 januari 2006, 13:57:48 #1458 Last Edit: 28 januari 2006, 14:03:47 by Karin
Zo worden de laatste 3 opgehaald en.... komt Alexje ! Spannend !!

Ik had gisterenavond nog foto's van de jongen van Dazzle en Dimple willen maken, maar de dames zaten al in het blok en heb het maar zo gelaten. Vanavond dan maar  ;D Van het nest van Dazzle zijn in iedergeval 2 van de 3 100 % besproken, van Dimple 4 van de 6, maar nummer 6 bespreek ik pas als het een week of 4 - 5 is en ik zker weet dat het het goed blijft doen, want het is nog zo klein ! Ik ga het vanavond eens wegen, dan kan ik kijken of het groeit. Het krigjt wel eten van de ouders, maar het wordt natuurlijk een beetje ondergesneeuwd door de rest en het heeft een slechte start gehad. We zien wel wat het wordt. beter dan mijn best doen kan ik niet. Misschien dat ik het een beetje ga bijvoeren, maar de rest moeten toch echt de ouders gaan doen.

Ik kreeg toch van de week een vreemde aanvraag voor een valkje. Die persoon wilde niks over zichzelf vertellen want als degene een valkje bij een fokker ging halen moest ik er maar van uit gaan dat het goed terecht kwam  ??? ??? ??? Ik denk dat het hele eieren eten was dat ze de bui al zag hangen : ze wilde waarschijnlijk maar één valkje en die levenslang alleen houden en op mijn site staat duidelijk dat ik dat niet doe.

Ik heb overigens gisteren alsnog de uitslag van het ontlastingsonderzoek van Feld ( nou ja, van de jonge valkjes  ;D ) gehad. Ik denk dat hij het vergeten was te verzenden  ;) Ik had hem 's avonds laat gefaxt en de volgende dag is hij op de bus gegaan. Alles was prima met de ontlasting ! Baasjes blij, ik blij, allemaal blij  ;) Met de gezondheidsverklaring van mijn eigen dierenarts erbij kan ik volgens mij niets meer doen om ze nog gezonder af te leveren.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

marilyn

hoikes karin

gelijk heb je als je raar reageert als die persoon geen inlichtingen over zichzelf wil geven !!!! ik vraag me af waarom zo geheimzinnig doen ???? als ze niet van plan is om een 2de valkje erbij te nemen kan ze toch ergens anders terecht .
in jouw plaats zou ik dan ook geen inlichtingen geven  ;)

groetjes marilyn

Skye

Ja vreemd dat ze niets over zichzelf willen vertellen. Maar zou dat echt om een tweede valkje zijn? Ik zie dat soort mensen nog wel in staat om te liegen dat er binnen korte tijd nog een valkje komt.

marilyn

hoikes skye

als ze geen informatie over hunzelf willen geven is dat toch op zijn minst verdacht volgens mij !!! het is toch normaal dat je als kweker wilt weten of je jonkie's goed zullen terecht komen !!!! ik vind zoiets in elk geval niet pluis en ik zou dan ook geen jonkie aan zo'n mensen toevertrouwen  :-\ (en al zeker niet na mijn ervaring met de kleine timmy)

groetjes marilyn

Mandy

Van Kazoo en Luna wist ik al via onze IM's maar van Cosmo had ik nog niet gelezen, wat zonde zeg. :(
Maar wat een leeftijd, wauw! Misschien dat wij met zoveel jaar aan een 3e hond beginnen. Paco wordt 5 maar ik hoop dat hij 10 mag worden! :)
Veel sterkte in ieder geval.

Van Kazoo en Luna is erg jammer, zeker nu het dan eindelijk raak was na al die jaren. Maar de kans dat het de volgende keer beter gaat is er wel. :)
En gelukkig zijn er nog 2 kleintjes van hun, ik hoop ook voor je dat het kleine Kazootjes worden! ;D
En jouw puzzel gaat wel erg op mijn puzzel lijken van vorig jaar met al dat overleggen. Ik snapte er op het laatst zelf amper nog wat van hahaha! :D
Maar als je zo jonge valkjes kan redden doen we het gewoon hé. En wat we hier nu aan jonkies zien, zien er prima uit!
Succes verder! ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Skye

Ja dat bedoel ik ook Marilyn, heel vreemd!

Marc van de Kuifjes

Zo! Alexje afgeleverd en Rikske opgehaald! ;D
Ik denk dat Rikske iets meer tijd zal nodig hebben om te wennen dan Jefke, die was direkt rustig als we die opgehaald hebben. Rikske is duidelijk wat meer gespannen maar dat gaat wel over natuurlijk!

Ben ik onderweg tijdens de terugrit nog geflitst ook denk ik >:(
Als je van de A44 Den Haag binnen rijdt zag ik plots 2 flitsen... Ik begreep eerst niet hoe dat zou kunnen, ik reed nauwelijks 50 en het licht stond op groen, maar even verderop zag ik een bord "einde zone 30" staan... :o *zucht*

Citaat van: Karin op 28 januari 2006, 13:57:48
Zo worden de laatste 3 opgehaald en.... komt Alexje ! Spannend !!




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Karin

29 januari 2006, 02:39:51 #1465 Last Edit: 29 januari 2006, 02:43:10 by Karin
O jee, Marc, dat is niet zo best. Waren ze aan de weg bezig of zo ? Normaal is het 50 of 70 km ( ligt aan het gedeelte ). Ik hoop dat het mee gaat vallen  ::)

Cosmo was een Kat Mandy  ;D Geen hond. Dat zou inderdaad een hele leeftijd zijn geweest. Mijn honden zijn ook al behoorlijk oud hoor, Tessa wordt ( hopelijk ) in mei 14 en Kaylee is in december 12 geworden.

Alle jongen zijn nu dus naar hun nieuwe baasjes, die gaan er vast heel veel plezier aan beleven. Ik heb uitgerekend dat ik ongeveer 60 uur kriebelen en kroelen in ze gestoken heb, dus nog grotere kroelers kan bijna niet  ;D En dan tel ik niet de fotosesies en de "ff snel knuffen" tijd erbij  ;)

En vandaag heb ik ook mijn nieuwe aanwinst gekregen ! Helemaal uit België, een bont cinnamon gepareld popje van 1 jaar. Ze heet nog Alexje, maar misschien verander ik dat nog als er ineens een andere naam te binnen schiet. Eigelijk moet de naam er wel een beetje op lijken omdat ze er op reageert. Ik zit te denken aan Mexx of zo.  Dit is ze :



klik hier



klik hier

Is het geen plaatje ? Ze heeft een mooie grote kooi van me gekregen en staat nu in de huiskamer. Morgen ga ik haar ontwormen. Ze kan nu lekker aan ons wennen en over een paar weken komt Cookie bij haar te wonen.

Ik heb nog een heleboel foto's van de jongen bewerkt, maar die plaats ik morgen wel, anders zie ik helemaal mijn bed niet meer  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Caroline

Hoi Karin,

Allereerst sterkte met het verlies van je kat Cosmo. 16 jaar is wel een hele mooie leeftijd.

En wat een gewissel zeg, gelukkig heb je zo wel de rest kunnen redden.

Ik duim voor je dat je nu eindelijk je felbegeerde bonte witmaskertjes hebt.

Heel veel succes maar vooral ook plezier van kleine donsjes.

Groetjes van Caroline  :)

PS. Ik geniet in ieder geval al wel, van je foto's!!  ;D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

eefje nieuwenburg

Nou zazou is nog niet helemaal gewend maar heeft al wel op mijn handjes gezeten en ik heb haar al gekroeld dus die 60uur zijn niet voor niks geweest hoor ;D ze heeft ook al gevlogen ::) want toen ik de voerbakjes ging vullen was ze compleet in paniek en ging als een stuiterbal door het kooitje  :o maar goed ze is tam en dus kon ik haar zo weer pakken.
ze moet wel wennen aan ons elke keer dat we de kamer binnen komen krijgt ze een hele lange nek en een hele grote kuif ;D maar dat komt wel goed tis allemaal niet niks zo van papa en mama naar een vreemd huis en dan allemaal van die herrieschoppers om je heen....
bedankt voor al weer een heel lief leuk en mooi vogeltje we zijn er blij mee ;)

groetjes eefje

ManjaV

Hey Karin,

Wat een schatje, Alexje!!!!! :D Ik vind het trouwens wel een leuke naam hoor! Maar misschien wil je haar meer een vrouwtjesnaam geven, dan is Mexx wel goed. Maar ik vind Alexje wel een lieve naam. En je hebt er een lieve nieuwe vogel bij. Is ze al gewend???

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Marc van de Kuifjes

Wat een mooi valkje, waar heb je die vandaan? ;)
We hadden Rikske op enkele meters afstand van de kooi van Ida en Jefke gezet. Nou, dat was helemaal niet naar de zin van Rikske ;D Hij zat te krijsen en tegen de tralies aan te springen om toch maar dichter bij de andere valkjes te kunnen zijn. De kooien staan nu vlak bij elkaar en nu is Rikske tevreden :D
Citaat van: Karin op 29 januari 2006, 02:39:51





De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -