4 juni 2024, 01:46:30

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Karin

Dank je Rianne.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

Mooie close-ups inderdaad. :)
Zo wist ik laatst Pino mooi op de foto te zetten;

Dat blijft mijn favoriet. :-*

En fijn dat alle jongen besproken zijn. Maar hoe kan dat ook anders, het zijn weer prachtvalken. ;D

Wel balen dat die bonte pop al weg was. :-\
Mocht ik hier iets zien/horen dan laat ik het wel weten. Succes met verder zoeken. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

Dank je Mandy, ik vind Pino ook een plááááátje ! Kan ook niet anders als papa van Dazzle en Nessa  ;D

Er is een babyboom op komst ( voor de rest zwijg ik nog  ;D ) en hoop weer net zulke plaatjes als dit nest te krijgen ! De jongen van Jazzy en Dizzy zijn zo mooi en fors, ben erg trots op ze !

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

11 januari 2006, 00:49:43 #1308 Last Edit: 11 januari 2006, 15:18:55 by Karin
Één zooitje ongeregeld  ;D Netjes op een rijtje doen ze niet meer  ::) :



klik hier

Wel netjes vlnr jong 1 t/m 5. Inmiddels hebben ze alle vijf een naam :
Rikske, Zazou en Chico ( 27 dagen ), Sjefke ( 26 dagen ) en Sunny ( 25 dagen )

Ik heb vanavond bij Zazou en Sunny veertjes uitgetrokken en opgestuurd naar Gendika. Het zal er donderdag aankomen en dan duurt het 2 - 10 dagen voor ik uitslag heb. Dus op zijn vroegst zaterdag en op zijn laatst maandag 23 januari zijn. Ongeveer een week voor ze weg mogen, dus mocht er toch een man bijzitten moet ik wel binnen een week een nieuw baasje vinden. Duimen jullie allemaal voor Eefje en Manja dat jong Zazou en Sunny popjes zijn ? En natuurlijk ook een beetje voor mij  ;D Gelukkig gaven de jongen geen kik toen ik de veertjes uittrok. Ik vond wel dat het hele dunne schrachtjes waren in vergelijking met de rugveren, maar goed, ze willen het liefst borstveren, en dat vind ik dan al lang best. Lijkt me ook minder pijnlijk.

Vanmiddag waren Rikske en Zazou uit het blok. Rikske zat ontspannen op de voerbak, Zazou vloog al een razende raket door de kooi heen. Ik heb eerst Rikske terug gezet, toen Zazou gepakt, lekker geknuft en teruggezet, maar binnen 5 minuten vloog Zazou weer als een kanon door de kooi  ;D Toen heb ik hem / haar via de andere kant het blok in gezet, dus door het gat heen en toen bleef het er gelukkig in.

Vanavond natuurlijk weer uitgebreid geknuffeld, ze zijn er een uur of 2 uit geweest, en leuk dat ze het vonden  ;D Dit vind ik de leukste leeftijd. Helaas zullen ze binnekort gaan vliegen en dan wordt het een stuk moeilijker met 5 helikoptertjes door de kamer heen  ;D

groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

ManjaV

Hey Karin,

Wat een geweldig verslag weer en wat een lieve foto!!!!!!!!!
De trosgierst gebruikte je zeker ook om de kleintjes een beetje te laten stilzitten?  ;) Voor je het weet cirkelen ze allemaal rondjes door je kamer.
Ze zijn zo klein en dat lijkt mij inderdaad zo leuk om ze dan de hele dag om je heen te hebben. Het is ook wel prettig dat je ze lekker kan knuffelen en dat ze dat zelf ook leuk vinden!
Hoe staat het met Sunny's vliegkunsten?  :D
Ik ben heel benieuwd naar de uitslag!

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

marilyn

hoikes karin

wat jammer dat de kleintjes zo snel groot worden hé  :-\ maar het zijn prachtige valkjes geworden  :D ze staan ook weer heel mooi op de foto ook al kunnen ze nu niet zo gemakkelijk mer stil zitten  :P

groetjes marilyn

Riny

Hoy Karin
Daar geniet ik nu het meest van als ze door de kamer beginnen te vliegen.
Vorig jaar had ik er op een gegeven moment 12 tegelijkertijd in de huiskamer.
En die groepsfoto's maken op die leeftijd is inderdaad soms een crime.
Groetjes Riny :D

Skye

Leuk Karin, al die babyfoto's! Gaan de andere 2 koppeltjes waar je het broedblok bij hebt gezet ook al aan het werk? ;)

Rianne

Babyboom? Ik ben benieuwd! :)

Monky

Als ik goed gerekend heb met jouw aanwijzingen, komen de eitjes deze of volgende week uit, toch?  ;D ;D ;D
Ik ben benieuwd.
Hoeveel koppels zijn er bij jou eigenlijk aan het broeden?

Hoe gaat het eigenlijk met je Catherinaparkietjes en aquarium? We hebben een programmatje gekocht waarmee we de nieuwe bak mee kunnen inrichten. Het geeft ook vissen aan en laat weten of bepaalde vissen wel of niet samen kunnen. We hebben het nog niet uitgeprobeerd, maar ik ben benieuwd  ;D

Groetjes,
Monique

aad

hoi Karin

Heb geprobeerd weer een beetje bij te lezen .... maar tis bijna niet te doen alles overal te volgen ;)
Dat spelletje 4 op een rij... heu 5 op een rij dat is wel geinig  ;D ;D
Zal proberen hier ook wat regelmatiger te komen  ;)

Groetjes Aad

Marc van de Kuifjes





De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Karin op 11 januari 2006, 00:49:43

Wel netjes vlnr jong 1 t/m 5. Inmiddels hebben ze alle vijf een naam :
Rikske, Zazou en Chico ( 27 dagen ), Sjefke ( 26 dagen ) en Sunny ( 25 dagen )


Da's een heel vrolijke foto!  ;D
En... hey... een nieuw Jefke! Nou ja... Sjefke... 't is toch bijna hetzelfde  ;D
Leer ze nu nog vlug even zaadjes eten, dan kan ik Rikske komen ophalen  ;D ;D

Groetjes - Marc




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

eefje nieuwenburg

Hoi Karin,
als een raket door de kooi :o :o
dat word nog wat,dazzle kan dat ook zo goed dus dat word een gezellige boel haha

groetjes eefje

Karin

Ik ben ook benieuwd naar de uitslag Manja, maar ik kreeg al een mailtje van je dat je Sunny eigelijk wel sowieso wilde  ;D Zonde van je geld hoor, want ik kan de DNA test niet meer terug draaien. Maar goed, dan weet je wel wat voor geslacht het is  ;D Nee, Sunny vliegt nog niet, maar ik denk dat het bij allemaal niet lang meer gaat duren  ::)

Werd je niet gek Riny, van die 12 fladderende projectieltjes  ;D Het probleem bij mij is dat de nok 4 meter hoog is en ze dus allemaal hoog gaan zitten zo van : nananananana !  ;D

Ik zwijg Monique  ;D Als alles uit gekomen is krijgen jullie uitgebreid alles te horen  ;) Met de catharina's gaat het goed. Af en toe bekvechten ze wel wat af, maar verder knuffen ze veel en hebben als hobby wipwappen  ;D Dat programaatje voor het aquarium hebben wij ook  ;D In principe gaat het heel goed met het aquarium, alleen vond ik vanmiddag een dode vis, al helemaal beschimmeld en zo, bah ! Ook ben ik 2 of 3 dwergknorgourami's kwijt  :'( Misschien zit er één verstopt in een schuimnest, maar de andere 2 zo zeker foetsie. Dat vind ik echt het nadeel van vissen... dat hoe je je best ook doet er wel eens een vissie verdwijnt  ::) Het dode visje van vandaag bleef al kleiner dan de soortgenootjes, dus mankeerde waarschijnlijk al wat.

Ja, bijna een Jefke  ;D Ze hebben al een Sjakie dus daar moest een Sjefke bij  ;)

Nou, Zazou is wel een heel stuk rustiger dan Dazzle jr hoor  ;D Dus het zal wel meevallen.

groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves